Friday , 19 April 2024

Έλσα Κουκουμέρια: “Η πανδημία και η τηλεργασία επέστρεψε τους καταναλωτές στους φούρνους της γειτονιάς”

Σοφία Ξανθοπούλου

Ένας χρονος πέρασε από το ξέσπασμα του κορωνοϊού και στη χώρα μας με αποτέλεσμα πολλές επιχειρηματικές δραστηριότητες να πληγούν σοβαρά. “Συνήθως τα γενέθλια είναι μια χαρούμενη διαδικασία, τα γενέθλια όμως της πανδημίας δεν είναι χαρούμενα, είναι ψυχολογικά φορτισμένα γιατί όλοι κουραστήκαμε” σχολίασε μιλώντας στο thesseconomy η πρόεδρος του σωματείου αρτοποιών Θεσσαλονίκης “Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ” Έλσα Κουκουμέρια.

Η κυρία Κουκουμέρια βρίσκεται στο τιμόνι μιας οικογενειακής επιχείρησης στην ανατολικη πλευρά της Θεσσαλονίκης που μετρά σχεδόν 100 χρόνια ζωής. Αξιολογώντας το πώς επηρέασε η πανδημία την αρτοποιία τόνισε ότι “η πανδημία “ανάγκασε” πολύ κόσμο να αρχίσει να ζυμώνει. Αυτό ήταν και καλό και κακό. Κακό γιατί όσοι ζύμωναν δεν έρχονταν στα μαγαζιά με αποτέλεσμα  να έχουμε μείωση των πωλήσεων. Καλό ήταν γιατί  έφτασε ο κόσμος σε ένα επίπεδο να δει ότι η δουλειά που κάνουμε δεν είναι εύκολη, γιατί μέσα σε αυτό το οικιακό ζύμωμα είχε και αποτυχίες είχε και δυσκολίες και είχε και κάποιο κόστος. Δηλαδή, πολλές φορές παλαιότερα και αργότερα ο κόσμος πίστευε ότι «εντάξει μωρέ τι είναι, αλεύρι και πόσο στοιχίζει το αλεύρι…τελικά είδε ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα γιατί περνώντας στο δεύτερο λοκντάουν είδαμε ότι σταμάτησε αυτή η μόδα του ζυμώματος και ο κόσμος άρχισε σιγά σιγά να ξαναέρχεται στο φούρνο”.

Ταυτόχρονα, η πανδημία τόνωσε την αγοραστική κίνηση στους συνοικιακούς φούρνους, στους φούρνους της γειτονιάς. Όπως τόνισε η κ. Κουκουμέρια “λόγω του ότι ο κόσμος με τις απαγορεύσεις έμεινε στις συνοικίες αυτό βοήθησε λίγο περισσότερο τα συνοικιακά μαγαζιά να επαναπροσδιορίσουν τους πελάτες τους, μείωσε βέβαια την κίνηση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Εκεί οι συνάδελφοι είχαν μεγαλύτερο πρόβλημα από τους υπόλοιπους. Θεωρώ ότι τώρα στο τρίτο λοκντάουν, γιατί το κάθε λοκντάουν είχε κάποια χαρακτηριστικά, νομίζω ότι το χαρακτηριστικό του τρίτου λοκντάουν είναι ότι ο κόσμος άρχισε να ξαναψάχνει και να ξαναρωτάει για το ποιόν και την ποιότητα αυτών που καταναλώνει. Οι έρευνες δείχνουν ότι ο κόσμος ψάχνει να καταναλώσει κάτι το οποίο θα είναι ποιοτικά αναβαθμισμένο. Εκείνο που πέτυχε η καραντίνα και θα το κατατάξω στα θετικά είναι να επισκέπτεται ο κόσμος τον φούρνο, χάνοντας βέβαια κάποια μεγάλα κομμάτια, τα σχολεία είναι κλειστά, οι εκδηλώσεις με κόσμο δεν γίνονται, η εστίαση είναι κλειστή αυτό έχει ως αποτέλεσμα μείωση του τζίρου μας στην ουσία, παρόλα αυτά αυτό που προσπαθούμε εδώ και πάρα πολύ καιρό είναι αυτή την υπεροχή του φρέσκου ψωμιού έναντι του κατεψυγμένου, θεωρώ ότι μέσα από τις συνοικίες και μέσα από τις καθημερινές επισκέψεις των καταναλωτών, επανήλθε ο κόσμος στον φούρνο που τον είχε χάσει εξαιτίας δουλειάς και γρήγορου τρόπου ζωής”.

Σε επίπεδο πωλήσεων η πτώση του τζίρου συνολικά της τάξης του 25%-30%. Η πρόεδρος του σωματείου αρτοποιών Θεσσαλονίκης “Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ” σημείωσε ότι όλες οι τοπικές επιχειρήσεις χρειάζονται η μία την άλλη για να επιβιώσουν στο κομμάτι της καταναλωτικής αλυσίδας ενώ επεσήμανε την ανάγκη στήριξης των παραδοσιακών φούρνων από πλευράς των αρμόδιων Υπουργείων.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *