Το «προφίλ» του Έλληνα διαδικτυακού καταναλωτή αποκάλυψε έρευνα, σύμφωνα με όσα κατέγραψε η έκθεση 2023 για το ηλεκτρονικό εμπόριο του Ομίλου Nexi, που αναλύει τις προκλήσεις, τις συνθήκες και τις ευκαιρίες για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η έρευνα της Nexi έρχεται να καταρρίψει την επικρατούσα άποψη ότι οι γυναίκες είναι…υπερκαταναλωτικά όντα. Κι αυτό διότι το 95% των ανδρών χρηστών Internet είναι αυτό που έκανε τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά με το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες να μην απέχει πολύ, αλλά πάντως να είναι μικρότερο (93%).
«Ανθίζει» το ηλεκτρονικό εμπόριο
Η… έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου σημειώθηκε κατά την περίοδο της πανδημίας, οπότε και οι εταιρίες courier δεν προλάβαιναν να παραδίδουν δέματα. Τελικά έγινε τάση που γιγαντώθηκε την περίοδο εκείνη ως λύση ανάγκης, όμως συνεχίστηκε και ως η εύκολη λύση για τον καταναλωτή που ψωνίζει από την άνεση του σπιτιού του. Τέλος παγιώθηκε με μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού να γυρίζει την πλάτη στα φυσικά καταστήματα. Για την Ελλάδα, η έκθεση αναφέρει ότι οι διαδικτυακές αγορές έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας. «Στην Ελλάδα, οι αριθμοί είναι αρκετά εντυπωσιακοί. Το πολύ υψηλό ποσοστό των ανθρώπων που πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές υποδηλώνει ότι σχεδόν όλοι αισθάνονται άνετα με τις διαδικτυακές αγορές ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πλέον πολύ σημαντικό στην Ελλάδα. Ένα εντυπωσιακό 94% των ανθρώπων πραγματοποιεί διαδικτυακές αγορές σε μηνιαία βάση, χωρίς σημαντικές διαφορές όσον αφορά το φύλο και την ηλικία. Όπως αποδεικνύεται, υπάρχει πάντα κάτι για κάποιον σε αυτόν τον ψηφιακό κόσμο. Άνδρες, γυναίκες, νέοι και ηλικιωμένοι συνηθίζουν να κάνουν τις αγορές τους στο διαδίκτυο, ώστε να εξοικονομήσουν χρήματα και χρόνο. Απλώς είναι τόσο βολικό» επισημαίνεται στην έκθεση.
Πού ξοδεύουν
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα για το 2023, οι Έλληνες ξόδεψαν 35 δισ. ευρώ σε ηλεκτρονικές αγορές. Πάντα σύμφωνα με την έρευνα δαπανούν 3,1 δισ. ευρώ για ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, 2,6 δισ. ευρώ για λευκές συσκευές και 2,4 δισ. ευρώ για ρούχα. Σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες αυτές οι τρεις αντιπροσωπεύουν το 47% των συνολικών δαπανών για φυσικά αγαθά. Έπονται τα παπούτσια με 1,7 δισ. ευρώ, τα προϊόντα ομορφιάς (π.χ. μακιγιάζ, περιποίηση δέρματος και μαλλιών κτλ.) με 1,1 δισ. ευρώ, τα είδη παντοπωλείου και τα είδη έτοιμων γευμάτων επίσης με 1,1 δισ. ευρώ και τα είδη φαρμακείου με 0,8 δισ. ευρώ, τα παιδικά ρούχα και παιχνίδια με 0,6 δισ. ευρώ, τα «φυσικά» προϊόντα (π.χ. CD, βιβλία, ταινίες, παιχνίδια κ.λπ.) με 0,5 δισ. ευρώ.