Tuesday , 14 January 2025

Έρευνα ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ για κυκλοφορία μετά το Μετρό: Μείωση της κίνησης των οχημάτων από δυτικά, αύξηση του αριθμού των οχημάτων από ανατολικά

Του Γ.Κατσιάνη

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ σχετικά με τις επιπτώσεις του Μετρό στο σύστημα μεταφορών της Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα, στις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας του έργου, ο ημερήσιος αριθμός των οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο της πόλης (όπως αυτό ορίζεται χωρικά από τις οδούς 3ης Σεπτεμβρίου – Αγ. Δημητρίου – Λαγκαδά – 26ης Οκτωβρίου – Λ. Νίκης) έχει μειωθεί μεσοσταθμικά κατά 10% (-12.400 οχήματα) μετά την πρώτη εβδομάδα έναρξης της λειτουργίας του Μετρό, ανεξαρτήτως της υποχρέωσης επικύρωσης εισιτηρίου.

Ωστόσο, μέγιστη μείωση (14%) παρατηρείται στον ημερήσιο αριθμό των οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης από τους δυτικούς δήμους της πόλης μέσω των οδών Μοναστηρίου, Παλαιού Σταθμού και 26ης Οκτωβρίου (πριν τη λειτουργία του Μετρό διέρχονταν 33.900 οχήματα ανά ημέρα, ενώ μετά τη λειτουργία 29.100 οχήματα, δηλαδή 4.800 λιγότερα οχήματα).

Αίσθηση ωστόσο προκαλεί το στοιχείο της έρευνας του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ που κάνει λόγο για αύξηση της τάξης του 10% στον αριθμό των οχημάτων που εισέρχονται στην πόλη της Θεσσαλονίκης από ανατολικά (Β. Όλγας – Ύψος Δελφών, Κ. Καραμανλή – Ύψος Βούλγαρη, Λ. Παπαναστασίου – Ύψος Ν. Πλαστήρα, Αναξιμάνδρου – Ύψος Ν. Πλαστήρα) δίχως να καταλήγουν απαραίτητα στο κέντρο
αυτής.

“Δηλαδή, ενώ πριν την έναρξη λειτουργίας του Μετρό εισέρχονταν κατά μέσο όρο 48.800 οχήματα ανά ημέρα στην πόλη της Θεσσαλονίκης από ανατολικά, εισέρχονται πλέον 53.700 οχήματα. Η αύξηση αυτή εξηγείται και από χρήστες του ΜΕΤΡΟ που μπαίνουν από ανατολικά με ΙΧ και ψάχνουν στάθμευση και επιβίβαση στους πρώτους 3-4 ανατολικούς σταθμούς του ΜΕΤΡΟ”, τονίζεται στην έρευνα ενώ το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ επισημαίνει ότι “η ανάγκη για ικανοποιητική καθοδήγηση των χρηστών και παροχή υποδομών park & ride είναι σαφής για να κερδίσει το μετρό το στοίχημα για την εξυπηρέτηση των μετακινούμενων μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων που φαίνεται αρχικά ότι προσπαθούν να κάνουν συνδυασμένη μετακίνηση και να χρησιμοποιήσουν το Μετρό”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *