της Σοφίας Ξανθοπούλου
Ανησυχούν και προβληματίζοντια έντονα οι γονείς των μαθητών που σύμφωνα με την εισήγηση της επιτροπής των λοιμωξιολόγων τα σχολεία αναμένεται να λειτουργήσουν περί τα τέλη Μαϊου. Ιδιαίτερα ανησυχούν οι γονείς των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Μιλώντας στο thesseconomy η εκπρόσωπος Τύπου της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας, Στέλλα Βαλαβάνη, επεσήμανε ότι πρέπει να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία. Συγκεκριμένα τόνισε ότι “πρωτεύον για εμάς δεν είναι το ΠΟΤΕ αλλά το ΠΩΣ θα ανοίξουν τα σχολεία. Με τι όρους θα ανοίξουν τα σχολεία; Πρέπει να υπάρχει μόνιμο προσωπικό στην καθαριότητα, να εξασφαλιστούν αντισηπτικά και μάσκες και να ρυθμιστεί το χωροταξικό στις αίθουσες για να τηρούνται οι αποστάσεις. Και για όλα αυτά το Υπουργείο Παιδείας δεν μας λέει κάτι. Αυτά είναι τα σοβαρά ζητήματα προτεραιότητας και όχι το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που πέραν όλων των άλλων προβλέπει και αύξηση των μαθητών στις αίθουσες”.
Η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας ζητά:
1. Συνθήκες υγείας και ασφάλειας στα σχολεία με μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, νοσηλευτικό προσωπικό και προσωπικό φύλαξης σε όλα τα σχολεία.
2.Αλλαγή του θεσμικού καθεστώτος ώστε να υπάρχει καθαριότητα κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Ειδικά τώρα με την πανδημία, φάνηκε η αναγκαιότητα για μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία καθ όλη τη λειτουργία τους.
3. Να υπάρξει ειδική μέριμνα για την κάλυψη της ύλης που δεν διδάχθηκε τους 2 μήνες κλειστών σχολείων. Αυτό απαιτεί σχεδιασμό για τη φετινή αλλά και την επόμενη σχολική χρονιά.
4. Ειδικά μέτρα για ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Χρειάζεται να βοηθηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν ότι δεν έκαναν διακοπές, αλλά απότομα διακόπηκε και άλλαξε η καθημερινότητά τους. Χρειάζεται να στηριχτούν ολόπλευρα οι μαθητές, ειδικά οι μαθητές που βλέπουν να αλλάζει απότομα και η ζωή όλης της οικογένεια από τις συνέπειες της πανδημίας (απολύσεις, μειωμένο εισόδημα κλπ).
5. Σχολικά κτίρια που να πληρούν τις συνθήκες υγιεινής για μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλά και τις συνθήκες ασφάλειας. Το κτιριακό πρόβλημα παραμένει υψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεων και συνδέεται άμεσα και με τα μέτρα συνωστισμού μπροστά στην έξαρση του ιού τη νέα χρονιά, όταν για παράδειγμα, σε μια τάξη στοιβάζονται 25-27 μαθητές λόγω έλλειψης σχολικών κτιρίων και εκπαιδευτικών. Όταν σε μεγάλα σχολικά συγκροτήματα πολλές φορές αντιστοιχεί 1 τουαλέτα ανά 50 μαθητές.