Friday , 19 April 2024

Αποκριάτικες αποδράσεις: Οικονομικοί, κοντινοί και οδικοί οι προορισμοί των Θεσσαλονικέων

Τη συγκεκριμένη περίοδο, που διανύουμε, αναδύονται παραδόσεις, έθιμα, τάσεις χρόνων που αναβιώνουν σε διάφορες περιοχές της χώρας. Σιγά –σιγά οι εκδρομείς μπαίνουν στο… κλίμα των ημερών και προγραμματίζουν πού θα γιορτάσουν τις ημέρες της Αποκριάς. «Γενικά η πλειοψηφία των εκδρομέων κινείται οδικά, κοντινά και οικονομικά», επισημαίνει στο thesseconomy.gr ο ταξιδιωτικός πράκτορας Στέφανος Χατζημανώλης. Και προσθέτει «η συντριπτική πλειοψηφία, περίπου το 70% των ανθρώπων που θα ταξιδέψει στη μεγάλη πλειοψηφία δαπανά –οργανωμένα- γύρω στα 250-270 ευρώ».

Τα τριήμερα-τετραήμερα του Μαρτίου
Όπως αναφέρει ο κ. Χατζημανώλης οι εκδρομείς επιλέγουν οδικές εκδρομές που είναι και πιο οικονομικές. Εξηγεί ότι «τον Μάρτιο έχουμε δύο εορταστικές περιόδους. Η μία είναι 15-18 Μαρτίου, το τριήμερο-τετραήμερο της Καθαράς Δευτέρας, και το δεύτερο κομμάτι αφορά την 25η Μαρτίου. Συνεχίζεται η τάση για την ανάπτυξη πολλών οδικών εκδρομών προς τη Βαλκανική, δηλαδή Βουλγαρία, Βελιγράδι, Σερβία, Ρουμανία και πάρα πολλοί εκδρομείς επιλέγουν την Κωνσταντινούπολη η οποία έχει τεράστια κινητικότητα και πέριξ της Κωνσταντινούπολης, δηλαδή τις Μικρασιατικές ακτές. Υπάρχει επίσης η δυναμική των αεροπορικών εταιρειών low cost οι οποίες… στέλνουν κόσμο σε αεροδρόμια όπως η Μάλτα. Υπάρχει ένα τσάρτερ το οποίο κατευθύνεται από Θεσσαλονίκη στη Μάλτα».

Εσωτερικές αποδράσεις
Πολλοί είναι οι προορισμοί στη χώρα από το Βορρά μέχρι το Νότο όπου τα διαφορετικά έθιμα και οι παραδόσεις της Αποκριάς είναι μοναδικές ανάλογα με τον τόπο και τις συνήθειές του. Κι όπως αναφέρει ο ταξιδιωτικός πράκτορας κ. Χατζημανώλης «υπάρχει η κινητικότητα και σε εσωτερικές εκδρομές, μονοήμερες ή διήμερες που έχουν να κάνουν με το καρναβάλι και τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στις διάφορες περιοχές. Τα πολύ κοντινά ταξίδια είναι μονοήμερα και τα πιο μακρινά όπως Εύβοια, Αθήνα, Πάτρα είναι διήμερα ή τριήμερα. Αυτή είναι η κίνηση των εκδρομέων της Βόρειας Ελλάδα για την Καθαρά Δευτέρα».

Μικρό ποσοστό σε μακρινούς προορισμούς
Όπως επισημαίνει ο κ. Χατζημανώλης «υπάρχει πάντα κι ένα ποσοστό ανθρώπων που κατευθύνεται σε πιο μακρινούς προορισμούς, εξωτικούς και άλλους. Πάντως η μεγάλη μάζα πάνω από το 95% κινείται στους προαναφερόμενους χώρους», αναφέρει με νόημα. Όσον αφορά τις τιμές διευκρίνισε πως «οι τιμές- μετά από πάρα πολλή προσπάθεια να κρατηθούν σε χαμηλά επίπεδα -έχουν αυξηθεί λίγο. Προσπαθήσαμε χρησιμοποιώντας την εμπειρία και τη γνώση να απορροφήσουμε ένα κομμάτι των αυξήσεων. Γιατί οι αυξήσεις είναι έντονες κι αφορούν και την ενέργεια και τις πρώτες ύλες αλλά και γενικά την καινούρια φορολογία που δεν είναι πολλή φιλική προς τον Έλληνα καταναλωτή. Γι’ αυτό και η πλειοψηφία των εκδρομέων κινείται οδικά, κοντινά και οικονομικά. Έχουμε, δυστυχώς, φτωχοποίηση των προορισμών».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *