Απόφαση-βόμβα: Ακυρώνεται η αποζημίωση για την υποθαλάσσια!

Απόφαση-βόμβα: Ακυρώνεται η αποζημίωση για την υποθαλάσσια!

1293
SHARE
Απόφαση-βόμβα: Ακυρώνεται η αποζημίωση για την υποθαλάσσια!

Την ακύρωση απόφασης της διαιτησίας που επιδίκαζε αποζημίωση μαμούθ ύψους 67 εκατ. ευρώ που με τις προσαυξήσεις σκαρφάλωσε στα 110 εκατ. ευρώ, για το «ναυάγιο» του έργου κατασκευής της Υποθαλάσσιας Σήραγγας της Θεσσαλονίκης, διατάσσει απόφαση του Εφετείου που εκδόθηκε πριν από λίγες μέρες.

Την ιστορική για τα χρονικά των δημοσίων έργων απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου που είχε κερδίσει η κοινοπραξία Ελλάκτωρ-Αρχιρόδον, είχε προσβάλλει το δημόσιο, το οποίο δίχως να έχει κατασκευαστεί ούτε ένα μέτρο του έργου, καλούνταν να καταβάλει στον ανάδοχο δυσθεώρητα ποσά για αποζημίωση. Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney.gr, η ακύρωση της απόφασης αφορά διαδικαστικό θέμα καθώς το δικαστήριο έκρινε ότι το δημόσιο δεν όρισε με νόμιμο τρόπο τον διαιτητή, ο οποίος όφειλε να καθοριστεί από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.

Η απόφαση του Εφετείου -την οποία αποκαλύπτει σήμερα το newmoney.gr- είναι βέβαιο ότι θα προσβληθεί από τους εργολάβους, με τον ορισμό νέας διαιτησίας και με τον κίνδυνο να επιδικάσει ακόμη και μεγαλύτερη αποζημίωση!

Για την… ιστορία, η επίμαχη σύμβαση παραχώρησης, ανατέθηκε το 2007 με προϋπολογιζόμενο κόστος 472 εκατ. ευρώ και με την υποχρέωση του δημοσίου να καλύψει το κόστος των απαλλοτριώσεων, δαπανώντας 100 εκατ. ευρώ. Ουδέποτε όμως προχώρησε το έργο (που προβλεπόταν να συνδέσει τη Δυτική Είσοδο της Θεσσαλονίκης με την Ανατολική μήκους 6,2 χλμ, με συνοδεία… διοδίων), καθώς η κατασκευή του προσέκρουσε στις οξύτατες αντιδράσεις των πολιτών και τοπικών φορέων. Ακολούθησε, ένα χρόνο αργότερα, απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού το οποίο έκανε αποδεκτή γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, υποχρεώνοντας τον ανάδοχο σε σοβαρή τροποποίηση της μεθόδου κατασκευής και εκτινάσσοντας κατά 150 εκατ. ευρώ τον προϋπολογισμό του έργου. Έτσι η εργολαβία σταμάτησε και ο ανάδοχος έσπευσε να διεκδικήσει τεράστια αποζημίωση για το έργο που δεν έκανε.

Προ διετίας, ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης είχε ανακοινώσει ότι το υπουργείο είχε ξεκινήσει διαπραγμάτευση με τις τεχνικές εταιρείες, προκειμένου να αποφύγει την καταβολή των τόκων. Αξίζει να σημειωθεί ότι επί θητείας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στο υπουργείο είχε αναρτηθεί στην Διαύγεια, απόφαση με την οποία δινόταν εντολή πληρωμής για 3,7 εκατ. ευρώ υπέρ της κοινοπραξίας, για το έργο της Υποθαλάσσιας.

LEAVE A REPLY