Tuesday , 24 May 2022

Από πότε οι αυξήσεις στα καύσιμα δεν έχουν σχέση με τις αυξήσεις στα τρόφιμα, κ. Σκυλακάκη;

Του Γ. Κατσιάνη

Χαμένο στην μετάφραση της…ακρίβειας βρίσκεται το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, καθώς εδώ και τρεις μήνες αναζητά εναγωνίως να βρει λύσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Όλα ξεκίνησαν στα μέσα Δεκεμβρίου όταν ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας χαρακτήρισε «παροδικό» το φαινόμενο της ακρίβειας και εκτίμησε ότι οι ανατιμήσεις σε αγαθά και υπηρεσίες θα αρχίσουν να αποκλιμακώνονται έως το β’ τρίμηνο του 2022 και στην ενέργεια κυρίως το β’ τρίμηνο (Απρίλιος-Ιούνιος).   

Ακολούθησαν οι άστοχες δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Θεόδωρου Σκυλακάκη, ο οποίος υποστήριξε ότι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα καύσιμα δεν θα ωφελήσει τα χαμηλότερα εισοδήματα, προβάλλοντας το επιχείρημα ότι «οι φτωχοί δεν έχουν αυτοκίνητο(!)».

Προφανώς, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης σκόπιμα παραβλέπει το γεγονός ότι η αύξηση στις τιμές των καυσίμων επηρεάζει και τις τιμές των τροφίμων και των ειδών πρώτης ανάγκης.

Αυτό σημαίνει ότι ενδεχόμενη μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα θα συνεπάγονταν και μείωση στις τιμές των τροφίμων και των ειδών πρώτης ανάγκης.

Όμως, φαίνεται ότι προτεραιότητα έχει η δημοσιονομική σταθερότητα και όχι η στήριξη των ευπαθών κοινωνικών ομάδων καθώς σύμφωνα με τον κ. Σκυλακάκη «τα ετήσια έσοδα από τον ΕΦΚ στα καύσιμα είναι 3 δισ. ευρώ».

Συνεπώς, είναι «πολλά τα λεφτά» της απώλειας για τα δημόσια ταμεία, την στιγμή μάλιστα που δεν υπάρχουν και «δημοσιονομικά περιθώρια».

Μήπως τελικά ο στόχος για ανάπτυξη, φέτος στο 5,5% του ΑΕΠ παραπέμπει στη δημιουργική (δημοσιονομική) λογιστική και δεν απηχεί την ζοφερή πραγματικότητα της ακρίβειας;  

Leave a Reply

Your email address will not be published.