Σαφή βελτίωση και αλλαγή κλίματος καταγράφει η τρίτη κατά σειρά έρευνα του Οικονομικού Βαρόμετρου Χαλκιδικής (δίμηνη έρευνα του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής), σε σύγκριση με την προηγούμενη έρευνα. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στα αξιοσημείωτα οικονομικά αποτελέσματα του τουρισμού και παρά το γεγονός ότι ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας παρουσιάζει πτώση φτάνοντας στο -1,5% σε σύγκριση με το προηγούμενο δίμηνο (Ιούνιος-Ιούλιος), που ήταν στο 1,9% και 5,8% το δίμηνο Απρίλιος-Μάιος, οπότε και ξεκίνησε η έρευνα.
Ικανοποιημένοι από την σαιζόν οι επιχειρηματίες της Χαλκιδικής
Το 65,5% δηλώνει ικανοποιημένο από την πορεία της τουριστικής περιόδου μέχρι σήμερα, ενώ το 34,4% δηλώνει λίγο έως καθόλου.
Επίσης 19% καλή, 31% ικανοποιητική, 29% μέτρια και 21% κακή κρίνεται η κατάσταση των επιχειρήσεων τις Χαλκιδικής από τους ερωτώμενους επαγγελματίες. Στο 43% των επιχειρήσεων παρατηρείται αύξηση του τζίρου, στο 25% παραμένει ίδιος ενώ το 32% δηλώνει ότι ο τζίρος τους μειώθηκε.
Το 79% δηλώνει ότι θα διατηρήσει το προσωπικό του για το μήνα που ακολουθεί, 10% θα προσλάβει νέο και 11% θα απολύσει, ενώ το 29,5% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, δεν διατηρεί καθόλου προσωπικό. Ωστόσο, αναφορικά με την εξεύρεση προσωπικού το 53,6% δηλώνει ότι αδυνατεί να βρει αυτό που χρειάζεται, το 39,3% δυσκολεύτηκε, αλλά βρήκε τελικά αυτό που έψαχνε, ενώ μόλις 7,1% βρήκε εύκολα αυτό που έψαχνε.
Την ίδια ώρα ποσοστό 12% δηλώνει ότι περιμένει να είναι καλύτερη η κατάσταση της επιχείρησής του, 31% ίδια, ενώ το 58% πιστεύει ότι, θα είναι χειρότερη.
Θετικά αξιολογούν τα χρηματοδοτικά προγράμματα
Απαντώντας στο ερώτημα αν τα χρηματοδοτικά προγράμματα, που «τρέχουν» ή θα «τρέξουν», όπως το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης κλπ. βοηθούν την μικρομεσαία επιχείρηση, το 39% απαντά θετικά, το 25% αρνητικά, ενώ το 36% δηλώνει ότι, δεν τα γνωρίζει και δεν είναι σε θέση να το αξιολογήσει.
Μόλις το 16% απαντά, πως κρίνει θετικά τα μέτρα που εξαγγέλλονται και τις επιδοτήσεις (fuel pass, power pass, κλπ) που δίνονται, ενώ το 78% απαντά αρνητικά. Το 6% δεν γνωρίζει, δεν απαντά.
Την έρευνα διεξήγαγε η εταιρεία Interview, κατά τους μήνες Αύγουστο-Σεπτέμβριο 2022. Το δείγμα αποτελείται από 320 επιχειρήσεις διαφόρων μεγεθών, μέλη του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, η συμμετοχή των οποίων είναι προαιρετική.