Saturday , 1 October 2022

Γιατί ο «Οπλίτης» παραμένει στα αζήτητα στην Ελλάδα, την στιγμή που αποτελεί πόλο έλξης για άλλες χώρες;

Του Γ. Κατσιάνη

Αύριο, Δευτέρα 13 Ιουνίου στη Διεθνή Έκθεση Χερσαίας Άμυνας & Ασφάλειας EUROSATORY 2022 που διεξάγεται στο Παρίσι θα παρουσιαστεί το νέο τεθωρακισμένο όχημα υψηλής ευκινησίας 4X4 με την ονομασία HOPLITE (Οπλίτης).

Πρόκειται για ελληνικής κατασκευής τεθωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού, το οποίο δημιούργησε η εταιρεία EODH S.A.,με έδρα στο Λάκκωμα Χαλκιδικής.

Ο «Οπλίτης» ζυγίζει 12 τόνους, έχει 300 ίππους, καίει πετρέλαιο 6,7 λίτρα/100 km με αυτονομία τα 700 χιλιόμετρα και τελική ταχύτητα τα 120 km/h.

Η επίδειξη  


Το Νοέμβριο του 2021, το σύγχρονο τεθωρακισμένο στρατιωτικό όχημα παρουσιάστηκε σε στελέχη του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ), της 1ης Στρατιάς, του Γ΄ Σώματος Στρατού/NDC-GR, της Β΄ Μηχανοκίνητης Μεραρχίας και της 1ης Ταξιαρχίας Καταδρομέων-Αλεξιπτωτιστών (φωτογραφία).

Είχε προηγηθεί δύο μήνες νωρίτερα και συγκεκριμένα τον Σεπτέμβριο του 2021, επίδειξη του «Οπλίτη» στο Κέντρο Εκπαίδευσης Τεθωρακισμένων (ΚΕΤΘ) Αυλώνα, κατά την διάρκεια της οποίας το ελληνικό στρατιωτικό όχημα πέρασε με επιτυχία όλες τις δοκιμασίες.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα, ο «Οπλίτης» παραμένει στα αζήτητα από τους επιτελείς των Ενόπλων Δυνάμεων ενώ αντίθετα έντονο είναι το ενδιαφέρον άλλων χωρών για την προμήθεια του συγκεκριμένου στρατιωτικού οχήματος.

Σαν να μην έφτανε αυτό, η χώρα μας προτίμησε να προμηθευτεί αμερικανικά τεθωρακισμένα οχήματα Μ117, τα οποία έχουν μικρότερη δυνατότητα μεταφοράς προσωπικού (5-6 άτομα), μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου (8,3 λίτρα/100 km) και αναπτύσσει μικρότερη ταχύτητα (100 km/h) σε σχέση με τον «Οπλίτη».

Συνεπώς, το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί δεν δημιουργούμε την δική μας αμυντική βιομηχανία, την στιγμή που δεν υπολειπόμαστε σε ιδέες και τεχνογνωσία από τις άλλες χώρες.   

Leave a Reply

Your email address will not be published.