Tuesday , 14 January 2025

Δήμος Θεσσαλονίκης: Ψηφίστηκε η αύξηση 30% των δημοτικών τελών – Σε 8.900 ευρώ τα πρόστιμα σε 20 περιπτώσεις για ογκώδη αντικείμενα

Υπερψηφίστηκε σήμερα τα μεσάνυχτα κατά συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης με 22 ψήφους υπέρ και 12 κατά η αύξηση των δημοτικών τελών κατά 30% για το 2025.

Γιατί αυξάνονται τα δημοτικά τέλη
Στόχος της διοίκησης του Στέλιου Αγγελούδη, όπως επισημαίνεται, «είναι τα ανταποδοτικά να καλύπτονται μόνο από τα τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού και όχι από άλλους πόρους». Επίσης διευκρινίζεται από τη διοίκηση ότι με την αύξηση αυτή θα καλυφθεί το έλλειμμα των 25 εκατομμυρίων ευρώ στα ταμεία του δήμου. Σύμφωνα με στοιχεία της οικονομικής υπηρεσίας, τα οποία επικαλείται η διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη, «το 2023, για να κλείσει το άνοιγμα, χρησιμοποιήθηκαν 11.034.776 ευρώ ίδιοι πόροι του δήμου και για την ισοσκέλιση του προϋπολογισμού του 2024, η διοίκηση Ζέρβα αύξησε κατά 35% τους συντελεστές γεγονός που απέδωσε 8.017.114 ευρώ χωρίς να κλείσει το έλλειμμα και δόθηκε από ίδιους πόρους ποσό 6.765.146 ευρώ».

Εν μέσω αντιπαραθέσεων
«Κάνατε το πρώτο μεγάλο λάθος σας» είπε η δημοτική σύμβουλος Γλυκερία Καλφακάκου, απευθυνόμενη στη διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη, παρατηρώντας ότι «τα 4 ευρώ αύξηση στα δημοτικά τέλη για ένα σπίτι, περίπου 100 τ.μ., είναι μεγάλη διότι υπάρχουν άνθρωποι που αντιμετωπίζουν μεγάλες οικονομικές δυσκολίες ακόμη και για την αγορά τροφίμων». Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης Γιώργος Δημαρέλος «τόνισε ότι τα δημοτικά τέλη είναι ένας ανταποδοτικός φόρος». Και διευκρίνισε ότι η αύξηση του 30% είναι «δικαιότατη διότι μόνο έτσι θα είναι λειτουργική και αποδοτική η υπηρεσία της Καθαριότητας και του ηλεκτροφωτισμού».

Υπηρεσία Καθαριότητας: Πάνω από 7.100 τόνοι ογκώδη αντικείμενα σε 10 μήνες
Σύμφωνα με στοιχεία της διεύθυνσης Καθαριότητας του δήμου Θεσσαλονίκης, περισυνελέγησαν μέσα στο 2024 πάνω από 7.100 τόνοι ογκωδών αντικειμένων, σε διάστημα δέκα μηνών. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του δήμου, το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου η υπηρεσία Καθαριότητας συγκέντρωσε από 24.274 σημεία της πόλης 4.799 τόνους ογκώδη αντικείμενα. Τον Αύγουστο συνέλεξε άλλους 634 τόνους, τον Σεπτέμβριο 1.053 τόνους και τον Οκτώβριο 658 τόνους. Το Νοέμβριο, κατά τη διάρκεια ειδικής επιχείρησης, 15 πληρώματα της Καθαριότητας μάζεψαν μέσα σε τρεις ημέρες, από τις 5 έως τις 8 Νοεμβρίου, 126 τόνους από 1.012 σημεία της Θεσσαλονίκης. Πάντως αν και τσουχτερά τα πρόστιμα εξακολουθούν ασυνείδητοι πολίτες να πετούν ογκώδη αντικείμενα σε δρόμους και πεζοδρόμια, ενώ έχουν τη δυνατότητα να τα απομακρύνουν ογκώδη σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του δήμου.

Τα πρόστιμα
Από τον περασμένο Οκτώβριο ο δήμος προχώρησε στην αυστηροποίηση του κανονισμού Καθαριότητας και στην αύξηση των προστίμων. Η Δημοτική Αστυνομία, η οποία κυρίως βεβαιώνει τις παραβάσεις για τα ογκώδη αντικείμενα, από την αρχή του έτους έχει επιβάλει 20 πρόστιμα, ύψους συνολικά 8.900 ευρώ. Τα περισσότερα βεβαιώθηκαν μετά τον περασμένο Απρίλιο, όταν και εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο ο νέος κανονισμός καθαριότητας και ο οποίος προέβλεπε πρόστιμο 500 ευρώ για απόρριψη ογκωδών αντικειμένων σε πεζοδρόμια, δρόμους, σε κοινόχρηστους χώρους και σε οποιοδήποτε άλλο δημόσιο χώρο. Μετά την έγκριση του νέου κανονισμού, το πρόστιμο των 500 ευρώ επιβλήθηκε σε 18 περιπτώσεις στις οποίες είχαν εντοπιστεί δημότες που παράτησαν ογκώδη αντικείμενα σε κοινόχρηστο χώρο. Σε μια προσπάθεια πάντως ο δήμος να βάλει τέλος στην απαράδεκτη εικόνα με τα κάθε είδους ογκώδη αντικείμενα που… εγκαταλείπουν σε πεζοδρόμια ασυνείδητοι δημότες, αυστηροποίησε τα πρόστιμα, τα οποία πλέον φτάνουν ακόμα και τις 3.000 ευρώ μετά από πρόταση του δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη. Με την τροποποίηση του κανονισμού Καθαριότητας, στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, το πρόστιμο ανέρχεται:

στα 500 ευρώ εφόσον καταλαμβάνεται μέχρι 1 τ.μ. επιφάνειας,
-στα 1.500 εφόσον καταλαμβάνεται από 1 έως 3 τ.μ. επιφάνειας και
-στα 3.000 ευρώ για καταλήψεις που υπερβαίνουν τα 3 τ.μ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *