Του Γ. Κατσιάνη
Μαθήματα καινοτομίας παραδίδουν οι 10 μαθητικές ομάδες που συμμετέχουν στον τελικό του 4ου πανελλήνιου διαγωνισμού επιχειρηματικότητας νέων (Envolve Entrepreneurship) με προσανατολισμό στην αειφόρο ανάπτυξη.
Οι επιχειρηματικές ιδέες των υποψηφίων προέρχονται από την Αττική, την Κρήτη, τη Χίο, τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα, την Ξάνθη και τον Έβρο.
Στα εγχειρήματα των μαθητών περιλαμβάνονται προϊόντα και υπηρεσίες που αφορούν στη χρήση βιώσιμων προϊόντων στην καθημερινότητα, την επαναχρησιμοποίηση υλικών, τις μετακινήσεις και τη συνεργασία για την ανάπτυξη μιας πιο βιώσιμης συνείδησης και κουλτούρας.
Οι ομάδες
Η Agrolease από το Anatolia College Θεσσαλονίκης, μέσω μιας εφαρμογής, προσφέρει μια αμφίδρομη αγορά για τη μίσθωση γεωργικών μηχανημάτων και εξοπλισμού ενώ παράλληλα η εφαρμογή αυτή, περιλαμβάνει ενότητες για την εκμίσθωση, την πρόγνωση καιρού και τις εκπομπές CO2 των μηχανημάτων.
Η BEEGUARD από το 1ο ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου Κρήτης δημιουργεί ένα εξειδικευμένο σύστημα θέρμανσης – δροσισμού κυψέλης μελισσών, με σκοπό την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, μέσω της βελτιστοποίησης των μελισσοκόμων και της κοινωνίας για βιώσιμες πρακτικές και φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους διαχείρισης για την επιβίωση των μελισσών.
Η Bottle Spa από το ΓΕΛ Σούδας αναλαμβάνει την συλλογή άδειων γυάλινων μπουκαλιών, το πλύσιμό τους και την αποστείρωση τους, ώστε να είναι κατάλληλα για επαναχρησιμοποίηση και έτσι επιμηκύνεται ο χρόνος ζωής των γυάλινων μπουκαλιών και μειώνεται το οικολογικό αποτύπωμα των τοπικών επιχειρήσεων.
Η E(sg)raser από το 2ο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων παρέχει μια ολοκληρωμένη λύση που περιλαμβάνει μια εφαρμογή και ένα πακέτο υπηρεσιών για τη διάγνωση παραμέτρων σχετικά με το ESG μέσω AI Analysis, προτάσεις αντιστάθμισης / διατήρησης ESG, διοργάνωση δράσεων με τη βοήθεια των εθελοντών της κοινότητας και τέλος, προώθηση- διαφήμιση δράσεων μέσω των social media.
Η EC’H’O-PANEL από το 10ο ΓΕΛ Λάρισας δραστηριοποιείται στην κατασκευή και διάθεση ηχο-απορροφητικών προϊόντων διαφόρων τύπων που παράγονται από ανακυκλώσιμα υλικά, με κύριο σκοπό τη βελτίωση του ήχου και τη σαφή βελτίωση της διαβίωσης των προσώπων στον χώρο.
Η Forests… For the rest! από το 2ο Γυμνάσιο Χίου, με την αξιοποίηση των ξερών φύλλων και των καμένων μερών των δέντρων, προσφέρει φυσικά λειτουργικά βιοαποικοδομήσιμα αντικείμενα και πιο συγκεκριμένα, χαρτί το οποίο θα φέρει σπόρους (seedpaper), σε όσους πιστεύουν ότι η φύση μπορεί να ενισχύσει την ποιότητα ζωής τους, μέσω της αξιοποίησής τους.
Η Nark…Less από το Λύκειο Φιλοθέης κατασκεύασε ένα σύστημα ανίχνευσης ναρκών, που ενεργοποιείται από την κατασκευάστρια εταιρία μετά τη λήξη εχθροπραξιών και περιορίζει έτσι την έκρηξη ναρκών που υποβαθμίζουν τα οικοσυστήματα, καταστρέφουν τους φυσικούς πόρους και διαταράσσουν την βιοποικιλότητα.
Η not∙ice από το Γυμνάσιο Κολλεγίου Ψυχικού είναι μία εταιρεία κοινής χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων που φιλοδοξεί να συμβάλλει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των τροχαίων ατυχημάτων μέσω τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης (AI).
Η SCHOOL BUDDY από το Γυμνάσιο Λύκειο Αβδήρων Ξάνθης και Γυμνάσιο Φερών Έβρου δημιουργεί μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα που επιτρέπει την αποτελεσματική αναδιανομή εκπαιδευτικού υλικού μεταξύ σχολείων, αλλά και τη στοχευμένη κάλυψη των αναγκών τους μέσω επιχειρήσεων-χορηγών, προωθώντας την επαναχρησιμοποίηση αναξιοποίητων πόρων.
Η SensCO2 από τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα παρουσιάζει μία ηλεκτρονική συσκευή μέτρησης, καταγραφής και αναμετάδοσης των τιμών μονοξειδίου και διοξειδίου του άνθρακα μέσω microcontrollers σε κλειστούς χώρους πλοίων.
Να σημειωθεί ότι η τελετή βράβευσης θα μεταδοθεί ζωντανά το Σάββατο 18 Μαΐου 2024 και ώρα 10:00 – 14:00, μέσω του συνδέσμου https://bit.ly/envolveedu24, με τις δέκα ομάδες να παρουσιάζουν τις ιδέες τους.