Δραματική μείωση του στόλου των λεωφορείων επί κρατικού ΟΑΣΘ –Απίστευτη η ταλαιπωρία...

Δραματική μείωση του στόλου των λεωφορείων επί κρατικού ΟΑΣΘ –Απίστευτη η ταλαιπωρία για τους επιβάτες

578
SHARE

Αντιμέτωποι με μια απίστευτη ταλαιπωρία βρίσκονται καθημερινά χιλιάδες κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης οι οποίοι μετακινούνται με το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς που «εξυπηρετεί» την πόλη. Η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο, όπως επισημαίνουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και στους δρόμους οι επιβάτες οι οποίοι κάθε άλλο παρά πείθονται από τις προσπάθειες εξωραϊσμού της κατάστασης από τη διοίκηση του κρατικού πλέον ΟΑΣΘ και των υποσχέσεων για προσλήψεις και αγορά νέων λεωφορείων.

Η εικόνα διάλυσης στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών είναι αναμφισβήτητη και αποτυπώνεται όχι μόνο… εμπειρικά, αλλά και σε αριθμούς, με βάση επίσημα στοιχεία που έχει στα συρτάρια του και ο επικεφαλής του Οργανισμού, Στέλλιος Παππάς ο οποίος υπερασπιζόμενος το έργο του εμμένει στην τακτική απόδοσης ευθυνών στους προκατόχους του.

Επί κρατικής διοίκησης – η οποία ανέλαβε τα καθήκοντά της τον Αύγουστο του 2017- στους δρόμους κυκλοφορούν κατά μέσο όρο 100 λεωφορεία λιγότερα ημερησίως σε σχέση με εκείνα που κυκλοφορούσαν πριν την ιδιότυπη κρατικοποίηση στην οποία προχώρησε η κυβέρνηση. Μάλιστα κάποιες μέρες η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη όπως συνέβη και με το φιάσκο της πρόσφατης κακοκαιρίας, όταν όλα τα λεωφορεία τράβηξαν χειρόφρενο παραλύοντας όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης!

Επίσης, είναι χαρακτηριστικό ότι συγκεκριμένες μέρες του Δεκεμβρίου –σε περίοδο αιχμής για την αγορά- το 2018 ήταν σε κίνηση 370 λεωφορεία (24/12) και το 2017 (20/12) ήταν 393 έναντι 425 το 2016 (23/12). Δηλαδή, τον περασμένο Δεκέμβριο κυκλοφορούσαν 55 λεωφορεία λιγότερα σε σχέση με το 2016. Για τις αντίστοιχες μέρες ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ είχε σε εφεδρεία 23 λεωφορεία ώστε να τα ρίξει στην κίνηση εφόσον κάποιο όχημα πάθαινε βλάβη, ενώ επί κρατικού ΟΑΣΘ δεν υπήρχε ούτε ένα εφεδρικό όχημα. Εντυπωσιακή είναι και η διαφορά του αριθμού των οχημάτων που βρίσκονταν στα αμοξοστάσια με βλάβη κατά τις ίδιες ημερομηνίες: 131 βλάβες στις 23/12/16, 225 στις 20/12/17 και 248 (!) στις 24/12/18 με τα διαθέσιμα οχήματα να είναι συνολικά 487, 393 και 370, δηλαδή, μειωμένα κατά 117 οχήματα σε σχέση με το 2016.

Ο ίδιος αριθμός βλαβών (248) εμφανίζεται και στις 9 Ιουνίου 2018, έναντι 190 στις 7 Ιουνίου 2017 και 151 στις 4 του ίδιου μήνα το 2016. Σε κίνηση ήταν 340, 387 και 418 λεωφορεία αντίστοιχα. Σύμφωνα με πληροφορίες τον Ιούνιο του 2017 ο αριθμός των βλαβών ήταν υψηλός, καθώς ο ιδιωτικός οργανισμός βρισκόταν ένα βήμα πριν την κρατικοποίηση και δεν μπορούσε να προχωρήσει σε διαγωνισμούς για προμήθειες ανταλλακτικών και περιοριζόταν μόνο σε λίγες προμήθειες από τη λιανική. Γι’ αυτό άλλωστε και στις 4 Σεπτεμβρίου 2017 (ένα μήνα μετά την αποκρατικοποίηση του ΟΑΣΘ) στα αμαξοστάσια ήταν παροπλισμένα με κάθε είδους βλάβες 266 λεωφορεία έναντι μόλις 98 την 1η Σεπτεμβρίου του 2016. Στις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου –μέρες ΔΕΘ- το σύνολο των διαθέσιμων λεωφορείων ήταν 412 έναντι 352 το 2017 και 520 το 2016, με τη –θεωρητική- δύναμη του ΟΑΣΘ να είναι 618 λεωφορεία.

Αλλά και στις αρχές Απριλίου του 2018 τα διαθέσιμα συνολικά οχήματα ήταν 410 έναντι 486 το 2017 και 517 το 2016. Τα λεωφορεία που ήταν στην κίνηση ανέρχονταν, αντίστοιχα, σε 410, 449 και 465 με τα εφεδρικά (έτοιμα να μπουν στην κυκλοφορία) να είναι 0 (!), 32 και 52 αντίστοιχα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σπάνια ο ΟΑΣΘ υπό την κρατική του διοίκηση, έχει στο πρόγραμμά του εφεδρικά οχήματα τα οποία καλούνται να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες γραμμών στην περίπτωση βλάβης περισσοτέρων του ενός οχημάτων. Είναι χαρακτηριστικό πως πριν λίγες μέρες στη γραμμή 17 ήταν σε κυκλοφορία λόγω βλαβών μόνο τέσσερα (!) από τα εννέα λεωφορεία που πρέπει να κινούνται καθημερινά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις καθυστερήσεις και τη «σαρδελοποίηση» των επιβατών. Αλλά και κατά τον Αύγουστο, υπήρξε μέρα στην πολύπαθη γραμμή 56 του Ωραιοκάστρου κατά την οποία ήταν -σύμφωνα με οδηγούς- σε κίνηση μόνον δύο λεωφορεία λόγω βλάβης αλλά και εφαρμογής του θερινού προγράμματος.

Καθημερινός εφιάλτης…
Η δραματική μείωση των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους έχει μετατρέψει την μετακίνηση των επιβατών σε καθημερινό εφιάλτη κατά τις ώρες αιχμής με την αναμονή στις στάσεις να ξεπερνά τα 45 -50 λεπτά. Οι επιβάτες προσπαθούν να φτάσουν στον προορισμό τους στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλο, ενώ με δυσκολία γίνεται η άνοδος και η κάθοδος. Μάλιστα πολλές φορές τα λεωφορεία είναι ασφυκτικά γεμάτα από την αφετηρία ή από τις πρώτες στάσεις της διαδρομής.

Ιστορίες καθημερινής τρέλας, με καθυστερήσεις, συνωστισμό, λεωφορεία που παίρνουν φωτιά εν κινήσει και μπάρες τιμονιού να σπάνε συνθέτουν πλέον την καθημερινότητα των αστικών συγκοινωνιών χωρίς να ιδρώνει το αυτί των αρμοδίων. Και η ταλαιπωρία των επιβατών συνεχίζεται…

LEAVE A REPLY