ΕΣΕΕ: Η Μαύρη Παρασκευή έγινε Μαύρη… Εβδομάδα αλλά δεν θα φέρει… άσπρη...

ΕΣΕΕ: Η Μαύρη Παρασκευή έγινε Μαύρη… Εβδομάδα αλλά δεν θα φέρει… άσπρη μέρα στην αγορά!

326
SHARE

Να μπουν στη «μάχη» της Black Friiday για να μην αφήσουν ελεύθερο το… πεδίο για τις πολυθενικές εταιρίες καλεί τις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις η ΕΣΕΕ (Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας) αν και, σύμφωνα με τον πρόεδρό της, Βασίλη Κορκίδη μια Μαύρη Παρασκευή δεν πρόκειται να φέρει… άσπρη μέρα στην αγορά. Παράλληλα η ΕΣΕΕ διαπιστώνει ότι στη χώρα μας η Black Friday έχει μετατραπεί σε Black Week, ενώ επισημαίνει τα όσα προβλέπει η νομοθεσία για τη συγκεκριμένη μέρα και τα πρόστιμα που φέρνει η μη τήρηση των διατάξεων.

Ειδικότερα, η ΕΣΕΕ ενημερώνει ότι:
• Ως «BlackFriday» ορίζεται η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, εκτός εάν συμπίπτει με την τελευταία ημέρα του μήνα, οπότε μεταφέρεται όπως φέτος στις 23 Νοεμβρίου.
• Η «BlackFriday» σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου.
• Δεν αποτελεί τακτικές εκπτώσεις αλλά προωθητική ενέργεια και αφορά όλη την αγορά και όλες τις επιχειρήσεις, μικρής, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας.
• Η συμμετοχή των εμπορικών καταστημάτων είναι προαιρετική.
• Στα προϊόντα που προσφέρονται, θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή.
• Εφόσον αναγράφεται ποσοστό μείωσης, αυτό θα πρέπει να αναρτάται σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα.
• Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των κωδικών που διαθέτει το κατάστημα.
• Χρειάζεται προσοχή τόσο στην αποτύπωση όσο και στην ουσία των μειώσεων, καθώς τα προβλεπόμενα διοικητικά πρόστιμα είναι μεγάλα και αχρείαστα.

Η έρευνα του ΙΝΕΜΥ

Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ η –προερχόμενη από το εξωτερικό- καταναλωτική προωθητική ενέργεια, η επονομαζόμενη ως «Black Friday», δοκιμάστηκε στη χώρα μας για πρώτη φορά πριν από δύο χρόνια με εκτεταμένες προσφορές προϊόντων, κυρίως σε κλάδους όπως τα ηλεκτρικά είδη και τα προϊόντα τεχνολογίας. Η ειδική έρευνα του ΙΝΕΜΥ, έδειξε ότι η περυσινή εφαρμογή της αποδείχθηκε σχετικά επιτυχημένη, καθώς συνέβαλε στην αύξηση του τζίρου των συμμετεχουσών επιχειρήσεων και στην τόνωση της αγοράς, παρά την εγγύτητα που η συγκεκριμένη ημέρα έχει με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου.

«Δεδομένου ότι αυτή η προωθητική ενέργεια πραγματοποιήθηκε πέρυσι κατά κύριο λόγο από αλυσίδες μεγάλων επιχειρήσεων, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να αφήσουμε την ημέρα αυτή ανεκμετάλλευτη, αλλά να τη κάνουμε γνωστή και στους μικρούς και μεσαίους εμπόρους της ελληνικής αγοράς, ώστε να αξιοποιήσουν ανάλογα», σημειώνει η ΕΣΕΕ και προσθέτει: «Η ΕΣΕΕ επιδιώκει τη συμμετοχή στην «Black Friday» όσων βεβαίως το επιθυμούν και εναπόκειται στους Εμπορικούς Συλλόγους να κρίνουν και να εκτιμήσουν τις συνθήκες της περιοχής τους, λαμβάνοντας υπόψη τις επιθυμίες και τις ανάγκες των καταναλωτών, όσο και την τοπική αποτύπωση της ειδικής έρευνας που πραγματοποίησε πέρυσι για πρώτη φορά το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ.Επισημαίνεται ότι πέρσι το 19%, ήταν αποφασισμένο να συμμετέχει ενώ το 20% αποφάσισε να συμμετέχει τις τελευταίες ημέρες.
Βάσει της κλαδικής ανάλυσης, οι επιχειρήσεις ένδυσης/υπόδησης εμφανίζουν το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής τα τελευταία 2 έτη. Ακολουθούν οι επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού (έπιπλα, είδη οικιακής χρήσης, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές κτλ), ενώ ο κλάδος των επιμορφωτικών ειδών και ειδών ψυχαγωγίας (βιβλία, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια κτλ)».

Ο… εθισμός στις εκπτώσεις

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης δεν άφησε ασχολίαστο το γεγονός ότι μετά μόλις δύο χρόνια από την εισαγωγή της «BlackFriday» στην Ελλάδα η διάρκεια της από μία ημέρα επεκτάθηκε σε μία εβδομάδα. «Από του χρόνου το πιο πιθανό είναι να την αποκαλούμε «Greek BlackWeek», αφού καταφέραμε μόλις την τρίτη συνεχόμενη χρονιά εφαρμογής της στην Ελλάδα να την ξεχειλώσουμε από ημέρα σε εβδομάδα. Μία μαύρη Παρασκευή σίγουρα δεν θα φέρει άσπρη ημέρα στο λιανικό εμπόριο που έχει απωλέσει το 40% του τζίρου του μετά το 2008. Προσωρινά, ίσως τονώσει τον τζίρο των μεγάλων αλυσίδων, αλλά σίγουρα θα δημιουργήσει αναιμική κατανάλωση στην υπόλοιπη αγορά. Επίσης, η διαφημιστική μάχη των πολυεθνικών να κερδίσουν επιπλέον μερίδια της ελληνικής αγοράς ενέχει τον κίνδυνο να οδηγήσει στην παγίδα εθισμού του καταναλωτή στις διαρκείς προσφορές και εκπτώσεις, απαξιώνοντας εντελώς τις εορταστικές και άλλες περιόδους του χρόνου. Οι μικρομεσαίοι έμποροι δηλώνουμε “παρών” για να μην αφήσουμε τους μεγαλύτερους να παίζουν μόνοι τους επικοινωνιακά παιχνίδια, που πάντως προβληματίζουν με τον περιορισμό του περιθωρίου κέρδους και την αύξηση του κόστους πωλήσεων», δήλωσε ο κ. Κορκίδης.

LEAVE A REPLY