ΕΥΑΘ: Άγνωστη η αιτία της θραύσης του αγωγού-Δεν αποκλείεται νέα βλάβη-Μέτρα ελάφρυνσης...

ΕΥΑΘ: Άγνωστη η αιτία της θραύσης του αγωγού-Δεν αποκλείεται νέα βλάβη-Μέτρα ελάφρυνσης των καταναλωτών

1407
SHARE

Άγνοια μεν για την αιτία ολικής θραύσης του αγωγού νερού, αλλά και βεβαιότητα ότι δεν οφειλόταν σε λάθος υδραυλικούς χειρισμούς των εργαζομένων της δηλώνει η διοίκηση της ΕΥΑΘ, η οποία ανακοίνωσε ότι προσανατολίζεται σε μέτρα ελάφρυνσης των καταναλωτών και ενίσχυσης των κοινωνικών δομών, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν πιθανή νέα έλλειψη νερού, ότι θα ζητηθεί τεχνική πραγματογνωμοσύνη, μάλλον από το ΤΕΕ, για τα αίτια , αλλά και παραδέχτηκε ότι κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει νέα βλάβη στον αγωγό της Αραβησσού.

Όσον αφορά, δε, το μεγάλο έργο της επέκτασης του διυλιστηρίου νερού (φάση Α2), που θα επιτρέψει στην πόλη να υδρεύεται μόνο από τον Αλιάκμονα και όχι και από την Αραβησσό, όπως σήμερα, και το οποίο παλιά είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ αλλά απεντάχθηκε το 2014, ο πρόεδρος της εταιρείας, καθηγητής Γιάννης Κρεστενίτης απαντώντας στην κριτική για καθυστέρηση στην επαναπροκήρυξή του δήλωσε ότι: «Το έργο αυτό   μελετήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών, έγινε ο διαγωνισμός το 2012, είχε αναδειχθεί προσωρινός μειοδότης αλλά δεν προχώρησε η ανάθεση (σ.σ: δήλωσε άγνοια για την αιτία) και ανακλήθηκε η ένταξή του στο ΕΣΠΑ(2007-2013) στις 28/7/2014. Εμείς αναλάβαμε τη διοίκηση το Μάιο του 2016, καταρτίσαμε και εγκρίναμε το Διαχειριστικό Σχέδιο Νερού της Εταιρείας το Σεπτέμβριο του 2016, που προβλέπει και άλλα 60 εκατ. επενδύσεων στην αναβάθμιση δικτύων και στην αύξηση της χωρητικότητας των δεξαμενών. Τον Μάρτιο του 2017 ζητήσαμε από το υπουργείο την μελέτη για το έργο του Αλιάκμονα την οποία και επικαιροποιήσαμε μέχρι το τέλος της χρονιάς, γιατί έπρεπε να γίνουν προσαρμογές  τεχνικές αλλά και σύμφωνα με το νέο νομικό πλαίσιο.  Το έχουμε εντάξει στο επενδυτικό σχέδιο και  θα το χρηματοδοτήσουμε, αν δεν ενταχθεί από την Περιφέρεια Κεντρικής  Μακεδονίας στο ΕΣΠΑ, αλλά επειδή υπήρχε περιθώριο ως τις 14 Μαρτίου, να υποβληθούν αιτήματα για ένταξη έργων υποδομών στο ΠΕΠ, καταθέσαμε εγκαίρως το φάκελο».

Από τη στιγμή που αναδειχθεί ανάδοχος του έργου, το οποίο είναι προϋπολογισμού 27 εκατ.ευρώ, προβλέπεται χρόνος 24 μηνών για την κατασκευή του και την δοκιμαστική του λειτουργία. Δηλαδή, κατά συνέπεια,  στην καλύτερη περίπτωση το έργο θα τεθεί σε λειτουργία μετά από δυόμισι χρόνια, καθώς η διοίκηση της ΕΥΑΘ ανέφερε ότι θα γνωρίζει εάν η Περιφέρεια εντάξει το έργο ή όχι εντός του Μαϊου και στη συνέχεια θα ολοκληρώσει τα τεύχη δημοπράτησης διεθνούς διαγωνισμού.

Περαιτέρω, τόσο ο πρόεδρος όσο και τα ανώτερα στελέχη της ΕΥΑΘ υποστηρίζουν ότι όχι μόνο δεν υπήρξε αναποτελεσματικότητα στην αποκατάσταση της βλάβης, αλλά ότι το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε ταχύτατα. Κατά τους ίδιους η βλάβη εντοπίστηκε το μεσημέρι της περασμένης Τρίτης, οι εργασίες αντικατάστασης του τμήματος του αγωγού άρχισαν την Τετάρτη και ολοκληρώθηκαν το μεσημέρι της Παρασκευής, αλλά  το νερό ήταν πολύ θολό και έπρεπε να περιμένουν για να τροφοδοτηθεί η πόλη με νεδρό, μέχρι οι έλεγχοι να δείξουν ΄τι το νερό ήταν εντός των ορίων ασφαλούς κατανάλωσης.

Ο κ. Κρεστενίτης, εξ ονόματος και των υπόλοιπων μελών της διοίκησης της ΕΥΑΘ, ζήτησε συγγνώμη για την ταλαιπωρία των πολιτών. Υπενθύμισε δε ότι η βλάβη συνέβη στον κεντρικό αγωγό που φέρνει νερό από την Αραβησσό, έναν αγωγό διαμέτρου 1,65 μέτρων και μήκους 55 χλμ., που ετέθη σε λειτουργία το 1978. Μέχρι σήμερα, αντίστοιχες βλάβες έχει υποστεί ο αγωγός πέντε φορές, κατά τα έτη 1983, 1986, 1994, 2004 και 2018, ενώ φέτος και το 1983 οι βλάβες ήταν “τυχαίες” και δεν οφείλονταν σε υδραυλικούς χειρισμούς, όπως τις υπόλοιπες τρεις φορές. Ο αντιπρόεδρος της ΕΥΑΘ κ. Παπαϊωάννου τόνισε ότι θα ζητήσει τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης από όλες τις διευθύνσεις της εταιρείας για το θέμα.

LEAVE A REPLY