Η κατολίσθηση στον υπό κατασκευή παραλιακό δρόμο Αγιόκαμπου – Κεραμιδίου προκάλεσε την παρέμβαση του εισαγγελέα Πρωτοδικών Λάρισας. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που αναμένονταν τα τελευταία χρόνια στην περιοχή. Ο νέος παραλιακός δρόμος στον Ρακοπόταμο, που ενώνει τη Λάρισα με τη Μαγνησία, δεν… πρόλαβε να δοθεί στην κυκλοφορία που είχε προγραμματιστεί για τις 30 Ιουλίου του 2025 καθώς κατέρρευσε στο 12ο χιλιόμετρο Αγιοκάμπου – Κεραμιδίου, λίγο πριν από τη θέση «Μεταλλείο».
Έργο 15 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εισαγγελέας με επείγουσα προκαταρκτική έρευνα ζητά πανεπιστημιακοί του Πολυτεχνείου να διενεργήσουν αυτοψία προκειμένου να συντάξουν πραγματογνωμοσύνη για τα αίτια της καταστροφής του δημοσίου έργου. Οι εργασίες κατασκευής στον περιβόητο παραλιακό άξονα συνδέουν τον Ρακοπόταμο του νομού Λάρισας με την περιοχή Κεραμίδι του νομού Μαγνησίας. Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 15 εκατομμυρίων ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Χωροθετείται εντός των διοικητικών των Π.Ε. Λάρισας και Μαγνησίας. Η οδός έχει συνολικό μήκος περίπου 12,10 χλμ., εκ των οποίων 5,5 χλμ. υπάγονται στην Π.Ε. Μαγνησίας και 6,6 χλμ. στην Π.Ε. Λάρισας. Το έργο τοποθετείται εντός των ορίων των περιοχών Natura της προστατευόμενης περιοχής Κάρλα – Μαυροβούνι – Κεφαλόβρυσο Βελεστίνου – Νεοχώρι, η οποία είναι και Τόπος Κοινοτικής Σημασίας και υπάγεται ταυτόχρονα στη Ζώνη Ειδικής Προστασίας, καθώς είναι και Καταφύγιο Άγριας Ζωής και υπόκειται σε αυστηρούς περιβαλλοντικούς περιορισμούς.
Τί είπε ο νυν περιφερειάρχης
Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας ανέφερε ότι η αρχική μελέτη αφορούσε δασικό αγροτικό δρόμο, όχι επαρχιακή οδική αρτηρία. «Η μελέτη εγκρίθηκε με περιβαλλοντικούς όρους για βελτίωση χωματόδρομου που δεν εντάσσεται στο εθνικό ή επαρχιακό δίκτυο. Ωστόσο, το έργο προχώρησε ως επαρχιακός δρόμος. Πρέπει να εξεταστεί γιατί δεν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενοι όροι», τόνισε. Ο ίδιος δήλωσε ότι διατάχθηκε νέα εμπειρογνωμοσύνη θέτοντας παράλληλα θέμα χρηματοδότησης. «Κατά τη γνώμη μου, αυτός ο δρόμος δεν έπρεπε να κατασκευαστεί. Εγώ, πάντως, δεν διαθέτω πόρους για την ολοκλήρωσή του» πρόσθεσε.
Η απάντηση του πρώην περιφερειάρχη
Από την πλευρά του, ο πρώην περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, κατά τη θητεία του οποίου ξεκίνησε το έργο το 2020, δήλωσε ότι η μελέτη εγκρίθηκε και το έργο ακολούθησε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες. «Η χρηματοδότηση ήταν διασφαλισμένη διαφορετικά δεν θα είχε ξεκινήσει το έργο. Μετά τον Daniel ενδέχεται να έχουν προκύψει νέα δεδομένα». Σύμφωνα με πληροφορίες, το έδαφος κάτω από ένα μεγάλο τμήμα του δρόμου υποχώρησε και μαζί του παρασύρθηκε στο κενό το ένα ρεύμα κυκλοφορίας, δημιουργώντας εύλογη ανησυχία για την ποιότητα της κατασκευής.
Προβληματισμός για την πορεία του έργου
Η εξέλιξη προκαλεί μεγάλο προβληματισμό για την πορεία ενός έργου το οποίο δημοπρατήθηκε στις αρχές του 2020 επί περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού και υπολογίζονταν τότε ότι θα παραδοθεί σε 2,5 χρόνια. Σήμερα βρίσκεται ήδη στο έκτο έτος και έχει προθεσμία περαίωσης, μετά από παράταση που είχε δοθεί πέρσι τέτοια εποχή, στις 30 Ιουλίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η περιοχή είναι δύσκολη, με αρκετές κατολισθήσεις στο παρελθόν, αλλά και τώρα με βράχια πεσμένα σε διάφορα σημεία του δρόμου, με ρωγμές στο οδόστρωμα και με την εικόνα των πλαγιών σε ορισμένα έργα αντιστήριξης να μην δίνουν καμία αίσθηση ασφάλειας. Το έργο, που είχε ενταχθεί σε ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα, φαίνεται πως βρίσκεται πλέον στον «αέρα», προκαλώντας πολιτική αντιπαράθεση, ενώ αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πόρισμα των τεχνικών πραγματογνωμόνων.