Friday , 21 June 2024

Θεσσαλονίκη: Αλλάζουν προφίλ εμπορικοί δρόμοι της πόλης –Ερημώνει η Εγνατία, 30 κλειστά μαγαζιά – Το εμπόριο πλέον μέσω Ίντερνετ

Αλλάζει το εμπορικό προφίλ στην αγορά της Θεσσαλονίκης. Τα υπέρογκα έξοδα, η εξέλιξη της τεχνολογίας, η αγορά «χωρίς σύνορα» είναι κάποιοι από τους λόγους που αλλάζουν «πρόσωπο» εμπορικοί δρόμοι της πόλης. Για παράδειγμα απογοητευτική είναι η εικόνα στην οδό Εγνατία, έναν από τους πιο εμπορικούς δρόμους κάποτε της Θεσσαλονίκης. Όπως επισημαίνει στο thesseconomy.gr ο πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Τιμών και Εκτιμήσεων ακινήτων Ελλάδας Κώστας Γεωργάκος «στο δρόμο αυτό υπάρχουν κοντά στα 30 καταστήματα κλειστά. Η Εγνατία έχασε το προφίλ που είχε ως εμπορικός δρόμος με το μετρό. Έχουν καταστραφεί πάρα πολλοί επιχειρηματίες. Η κινητικότητα αυτή τη στιγμή που υπάρχει είναι κοντά στους σταθμούς του μετρό. Μάλιστα αρκετοί καταστηματάρχες κλείνουν ακόμη και σήμερα, γιατί η Εγνατία είναι ένας δρόμος που έχει χάσει την εμπορικότητά της. Θεωρώ ότι η αγορά της θα βελτιωθεί με τη λειτουργία του μετρό. Αλλά η άποψή μου γενικά για τα καταστήματα είναι ότι όσο περνάν τα χρόνια και ειδικά τα εμπορικά καταστήματα χάνουν την αξία τους,» τονίζει χαρακτηριστικά.

Καλύτερη η εικόνα σε Τσιμισκή και Μητροπόλεως
Αναφερόμενος ο κ Γεωργάκος σε άλλον εμπορικό δρόμο της πόλης, αυτόν της Τσιμισκή εξήγησε πως «γενικά τα μαγαζιά που βρίσκονται στην Τσιμισκή είναι γνωστό ότι ‘αλλάζουν χέρια’ και φεύγουν από μικρούς επιχειρηματίες σε ξένες πολυεθνικές. Αυτή τη στιγμή έχουμε περίπου 8 με 10 καταστήματα κλειστά αλλά μένουν για μικρό χρονικό διάστημα. Οι υψηλές απαιτήσεις των ιδιοκτητών είναι οι λόγοι που για ένα χρονικό διάστημα μένουν ξενοίκιαστα αυτά τα καταστήματα», διευκρινίζει. Καλύτερη είναι η εικόνα στην οδό Μητροπόλεως. «Πολύ λίγα είναι τα κλειστά καταστήματα. Περίπου 5 με 6 καταστήματα είναι κλειστά. Αλλά και εδώ μένουν για μικρό χρονικό διάστημα κλειστά καθώς αλλάζουν χέρια μεταξύ Ελλήνων επιχειρηματιών. Συνήθως μπαίνει λουκέτο στις εμπορικές επιχειρήσεις γιατί ο καταστηματάρχης, ο έμπορος δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στα έξοδα του καταστήματος», λέει ο πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Τιμών και Εκτιμήσεων ακινήτων Ελλάδας κ. Γεωργάκος.

Κερδίζει έδαφος το eshop
Ιχνηλατώντας την εικόνα της αγοράς ο κ. Γεωργάκος τονίζει «είναι γεγονός ότι αυτό που δεν έχει γίνει απόλυτα κατανοητό μετά την πανδημία -κάτι που εγώ το έχω δηλώσει και πριν την εποχή του κορονοϊού- είναι ότι πλέον τα εμπορικά καταστήματα σταδιακά και όσο περνάν τα χρόνια -ακόμη πιο έντονα- θα χάνουν την αξία τους. Αλλά και αυτά τα οποία είναι σε πολύ κεντρικά σημεία δεν θα έχουν τις αποδόσεις που είχαν παλιότερα, διότι σε πάρα πολλά πλέον ο εμπορικός τζίρος… μεταναστεύει από τα καταστήματα της οδού στα καταστήματα του ίντερνετ. Είναι η αλλαγή που γίνεται σε παγκόσμιο επίπεδο και θα τη δούμε στο μέλλον».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *