Έντονες αντιδράσεις προκαλεί στην αγορά της Θεσσαλονίκης αλλά και όλης της χώρας το ψηφιακό πελατολόγιο που εφαρμόζει πιλοτικά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και η φοροδιαφυγή που ανακοίνωσε πως υπάρχει στον κλάδο των αυτοκινήτων. Όπως επεσήμανε στο thesseconomy.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών Αυτοκινήτων Νομού Θεσσαλονίκης Τάσος Σταυρίδης «ελέγχουν μόνο τα νόμιμα και λένε ότι τα νόμιμα συνεργεία φοροδιαφεύγουν και κλέβουν το κράτος μέσω της φοροδιαφυγής. Και στο κομμάτι της φοροδιαφυγής από τη στιγμή που έχει βγει το POS κι όλος ο κόσμος πληρώνει με κάρτα, το 60% τουλάχιστον αυτή τη στιγμή των πληρωμών σε όλα τα συνεργεία γίνεται με κάρτα. Πώς γίνεται να φοροδιαφεύγουν οι συνάδελφοι;», θέτει το ερώτημα ο κ. Σταυρίδης.
«Χάνουν πολλά χρήματα από τα παράνομα συνεργεία»
Και ο πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών Αυτοκινήτων Νομού Θεσσαλονίκης εξηγεί «ας ελέγξουν πρώτα τους ανθρώπους που έχουν τα παράνομα συνεργεία και παραβατούν και μετά ας έρθουν να ελέγξουν κι εμάς. Αυτό που θέλουμε από το κράτος είναι να μπει στη διαδικασία και να εντοπίσει τα παράνομα συνεργεία. Από αυτά χάνει πολλά χρήματα. Τα παράνομα συνεργεία που υπάρχουν κι είναι σωρηδόν έχουν μπει σε μια διαδικασία να τα ελέγξουν; Υπάρχουν πάρα πολλά παράνομα συνεργεία και το κόστος εξόδων τους είναι μηδενικό. Δεν πληρώνουν ασφαλιστικές ή φορολογικές εισφορές. Αυτά τα συνεργεία γιατί δεν βρίσκουν ένα τρόπο να τα ελέγξουν; Μετά να ελέγξουν τα νόμιμα και ο κύκλος να λειτουργήσει πιο σωστά. Πρέπει να βρουν τρόπους να ανακαλύψουν τα παράνομα συνεργεία» υπογραμμίζει.
Για το ψηφιακό πελατολόγιο
«Αυτή η πλατφόρμα που έχει φτιάξει η ΑΑΔΕ κι έχει να κάνει με το ψηφιακό πελατολόγιο είναι ένας καθαρά τρόπος πρώτα ελέγχου και μετά εισπρακτικός. Σαν πλατφόρμα έχει πάρα πολλά κενά, δηλαδή δεν έχει τελειοποιηθεί. Υπάρχουν πολλές ασάφειες στον τρόπο λειτουργίας και σ’ εμάς και στα μαγαζιά» αναφέρει ο κ. Σταυρίδης. Και συμπληρώνει «έγινε αυτή η πλατφόρμα χωρίς να ενημερωθούμε από τους αρμόδιους φορείς που την έφτιαξαν, ούτως ώστε να τους βοηθήσουμε αφού είχαν την ιδέα για να την φτιάξουν. Για παράδειγμα θ’ αναφέρω ένα από τα κενά. Όταν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται έξω από το συνεργείο και βρίσκεται στον περιβάλλοντα χώρο του οικοπέδου το αυτοκίνητο αυτό πρέπει να γραφτεί στην πλατφόρμα άσχετα αν ο ιδιοκτήτης του το έχει φέρει μόνο για μια οπτική επαφή. Αυτό πρέπει να καταγραφεί και μετά να χρεωθεί χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος. Κι αυτό πρέπει να γίνει γιατί από τη στιγμή που το αυτοκίνητο βρίσκεται στην είσοδο του συνεργείου εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να το ανεβάσουμε στην πλατφόρμα και να κόψουμε μια απόδειξη σαν παραστατικό».
Πολλά τα κενά και οι ασάφειες
Και συνεχίζει «αυτό μπορεί να γίνει ακόμη κι αν το αυτοκίνητο είναι έξω στο πεζοδρόμιο παρκαρισμένο, γιατί πολλά συνεργεία μέσα στην πόλη δεν έχουν οικόπεδα με δικό τους ιδιωτικό χώρο. Ένα δεύτερο σημείο είναι ότι ακόμη κι όταν επισκευάζω το δικό μου αυτοκίνητο πάλι πρέπει να το καταγράψω και να κόψω ένα παραστατικό. Μου έχει μια επιλογή σαν ‘δωρεάν εργασία’ αλλά αν μαζευτούν πολλά παραστατικά με ‘δωρεάν εργασία’, αν δηλαδή στο σύστημα φανούν πολλές τέτοιες ‘σημειώσεις’. που μπορεί να είναι πραγματικές ξαφνικά χτυπά… κόκκινο στο σύστημα και μπαίνουμε στη διαδικασία ελέγχου. Υπάρχουν δυστυχώς πολλά κενά σημεία. Υπάρχει επίσης το πρόβλημα για ανθρώπους που σε δυο με τρία χρόνια είναι να βγουν στη σύνταξη. Ξαφνικά πρέπει να μπουν σε όλη αυτή την ηλεκτρονική διαδικασία ή αν δεν μπορούν να το κάνουν θα πρέπει να προσλάβουν έναν υπάλληλο», περιγράφει με λεπτομέρειες τις ασάφειες ο πρόεδρος των μηχανικών.
Τί ζητούν οι μηχανικοί αυτοκινήτων
Από την 1η Ιουλίου έχει ανακοινωθεί από την ΑΑΔΕ πως είναι υποχρεωτική ηεφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου στα συνεργεία. «Έχουμε στείλει κάποιες επιστολές διαμαρτυρίας στις αρμόδιες ομοσπονδίες που υπαγόμαστε και ζητάμε να αποσυρθεί το μέτρο. Αν δεν αποσυρθεί ζητάμε να βελτιωθεί και να δοθεί παράταση στον κόσμο για να μάθει αυτή την εφαρμογή» τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών Αυτοκινήτων Νομού Θεσσαλονίκης Τάσος Σταυρίδης.