Saturday , 24 May 2025

Θεσσαλονίκη: Ο τουρισμός απέκτησε action plan στην πόλη – Ποιο είναι το νέο στρατηγικό σχέδιο

Το στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης αλλά και το πλάνο δράσεων (action plan) για την υλοποίησή του έχουν σχεδιάσει ο Οργανισμός Τουρισμού και ο κεντρικός δήμος. «Όλοι μαζί, ενώνουμε δυνάμεις, λειτουργούμε βάση ενός συγκεκριμένου σχεδίου, τολμάμε ένα δημιουργικό restart, με μια φωνή, για να ταξιδέψουμε τη Θεσσαλονίκη μας σε ολόκληρο τον κόσμο» είναι το… σύνθημα του δήμου Θεσσαλονίκης.

Το πλάνο δράσεων
Σε πέντε στρατηγικούς άξονες αρθρώνεται το στρατηγικό σχέδιο (Master Plan) για την Τουριστική Ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, που παρουσιάστηκε από τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού, Έλενας Ράπτη, μαζί με το συνακόλουθο πλάνο δράσεων (Action Plan). Με τα δυο σχέδια ο ΟΤΘ μετεξελίσσεται σε Οργανισμό Διαχείρισης και Προώθησης του προορισμού (DMMO). Οι πέντε στρατηγικοί άξονες του master plan είναι:
-Βελτίωση και ανάπτυξη υποδομών για ενίσχυση της συνδεσιμότητας
-Αναβάθμιση και προώθηση του τουριστικού προϊόντος με κατεύθυνση την ανάπτυξη βιωματικών εμπειριών
-Ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της πόλης ως city break και προορισμού συνεδρίων και ψηφιακών νομάδων
-Ψηφιακή αναβάθμιση και μετασχηματισμός στην προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία
-Ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
Ως αγορές – στόχοι ορίζονται οι ήδη εδραιωμένες όπως Γερμανία, Αγγλία, Τουρκία, Ιταλία, Βαλκάνια, καθώς επίσης υφιστάμενες που παρουσιάζουν προοπτικές ανάπτυξης όπως Πολωνία, Ολλανδία, Γαλλία, Αυστρία, Σουηδία, Ελβετία και ΗΠΑ.

Η υφυπουργός Τουρισμού
«Ο τουρισμός είναι βασικός αιμοδότης της οικονομίας», τόνισε από πλευρά της η υφυπουργός Τουρισμού, Έλενα Ράπτη, εκφράζοντας την ικανοποίηση της για τη δημιουργία του σχεδίου, το οποίο θα «απογειώσει» την πόλη. Ο στόχος του υπουργείου όπως δήλωσε άλλωστε είναι ένας «βιώσιμος, ποιοτικός και ανταγωνιστικός τουρισμός».

Στ. Αγγελούδης: «Να οικοδομήσουμε έναν τουριστικό προορισμό βιώσιμο»
«Από την πρώτη στιγμή διαπιστώθηκε η επείγουσα ανάγκη να λειτουργήσουμε πιο επαγγελματικά, με ένα συνεκτικό σχέδιο, με μετρήσιμα αποτελέσματα», σημείωσε κατά την παρουσίαση ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης. «Για το λόγο αυτό θέσαμε ως προτεραιότητα τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου, συνεκτικού στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη του προορισμού, σε συνδυασμό με τη στοχευμένη προβολή του για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς του». «Αυτό το σχέδιο που το χρειαζόταν εδώ και χρόνια η πόλη, είναι το βασικό θεμέλιο για να οικοδομήσουμε έναν τουριστικό προορισμό βιώσιμο, που να υποδέχεται επισκέπτες δώδεκα μήνες τον χρόνο. Ένα σημαντικό, αξιόπιστο εργαλείο, που δείχνει με ποιο τρόπο πρέπει να κινηθούμε και προς ποια κατεύθυνση», πρόσθεσε.

Ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της Θεσσαλονίκης ως City Break προορισμού
Οι παρακάτω είναι οι προτεινόμενες δράσεις
-Αξιοποίηση υπάρχοντος υλικού, κάτω από το concept «Vibing in Thessaloniki».
-Eνίσχυση του Film Office της Θεσσαλονίκης για την προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών σε συνεργασία με το Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
-Νέο Content (short videos) με άξονες τα εξής:

  • Γαστρονομία (unesco city of gastronomy)
  • Πολιτισμός (μουσεία, αξιοθέατα)
  • Θρησκευτικός τουρισμός (Λατρευτική εβδομάδα, Αγίου Δημητρίου κ.ά.)
  • Events/ festivals (π.χ. Thessaloniki Film Festival, Δημήτρια, Olympic run κ.ά.).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *