Σιγή… ιχθύος από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σποράδων παρά το γεγονός ότι το αρμόδιο υπουργείο την Παρασκευή 25 Απριλίου είχε προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού για 122 άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές της περιόδου 1 Νοεμβρίου 2025 ως και 31 Οκτωβρίου 2026, μεταξύ των οποίων και η γραμμή Θεσσαλονίκη-Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόννησος-Σκύρος. Την ίδια στιγμή πιέσεις ασκεί ο δήμος Θεσσαλονίκης προς τον υπουργό Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση που θα «ενώσει» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες. Ήδη ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έχει αποστείλει τρεις επιστολές στο αρμόδιο υπουργείο.
Η επιστολή του δημάρχου Θεσσαλονίκης
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης εμφανίζεται ενοχλημένος σχετικά με τις καθυστερήσεις που σημειώνονται για ακόμη μια χρονιά ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου όσον αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση της πόλης με τα νησιά των Σποράδων. Με την τρίτη επιστολή του, στις 29 Απριλίου, ο κ. Αγγελούδης ζήτησε για άλλη μια φορά από τον υπουργό κ. Κικίλια την άμεση ένταξη της γραμμής στις επιδοτούμενες. Όπως αναφέρει στην επιστολή «ως δήμαρχος Θεσσαλονίκης θεωρώ ότι η Θεσσαλονίκη και κατ΄ επέκταση η Βόρεια Ελλάδα δεν μπορεί να μείνει χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά των Σποράδων». Επισημαίνει πως «δεν είναι προς όφελος κανενός η πόλη να διαπραγματεύεται κάθε χρόνο το αυτονόητο δικαίωμα για ενίσχυση της θαλάσσιας τουριστικής μεταφοράς και κινητικότητας που αποτελεί εθνική στρατηγική και συμβάλλει καθοριστικά στο ΑΕΠ και εν γένει στην εθνική οικονομία». Σύμφωνα με πληροφορίες, εάν δεν υπάρξει άμεσα κάποια εξέλιξη για το θέμα ο δήμαρχος θα επιδιώξει να συναντηθεί με τον υπουργό Ναυτιλίας. Υπενθυμίζεται ότι στην τελευταία συνάντηση που είχαν οι δήμαρχοι στο υπουργείο Ναυτιλίας ο κ. Κικίλιας πρότεινε να συνδράμουν στην ακτοπλοϊκή γραμμή με τις δύο περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, αν και οι δύο περιφερειάρχες είχαν θετική στάση ακόμη δεν τους έχει αποσταλεί η πρόταση του υπουργείου για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να ενισχύσουν οι περιφέρειες τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες. Υπενθυμίζεται επίσης το περσινό αλαλούμ για την ακτοπλοϊκή σύνδεση στο οποίο τελικά… μπήκε τέλος με την έναρξη των ακτοπλοϊκών δρομολογίων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 2 Ιουνίου.
Ακτοπλοϊκή σύνδεση για ένα τρίμηνο
Όπως λέει στο thesseconomy.gr ο ναυτιλιακός πράκτορας Θεσσαλονίκης Ιωάννης Δημητριάδης «η γραμμή είναι επιδοτούμενη.Τα δρομολόγια είναι για ένα τρίμηνο, Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο. Συνήθως τα δρομολόγια για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σποράδων βγαίνουν μέσα στο Μάιο». Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σκιάθο, τη Σκόπελο και την Αλόννησο άρχισε το 2021. Υπήρξε τεράστια ανταπόκριση εκ μέρους των ενδιαφερόμενων επισκεπτών και συνέβαλε καθοριστικά στην τόνωση της τουριστικής κίνησης και στην ενίσχυση της οικονομίας των νησιών των Βορείων Σποράδων. Ενδεικτικά, την τελευταία τριετία με τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Σποράδες ταξίδεψαν πάνω από 250.000 επιβάτες.