Tuesday , 24 May 2022

Θεσσαλονίκη: Υψηλή ζήτηση για καταστήματα στους άξονες του Μετρό Θεσσαλονίκης και για σύγχρονους χώρους γραφείων και Logistics

«Ξυπνάει» την κτηματαγορά της Θεσσαλονίκης στον τομέα των εμπορικών καταστημάτων το έργο του Μετρό, ενώ μεγάλη είναι η ζήτηση που καταγράφεται από πέρυσι και συνεχίζεται και φέτος για χώρους σύγχρονων γραφείων, όπως και για χώρους για ανάπτυξη Logistics, χωρίς ωστόσο η πόλη να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στη ζήτηση αυτή.

Όπως τόνισε σχετικά από το βήμα της εκδήλωσης που διοργάνωσαν το Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης-ACT και η Optima Bank ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Cerved Property Services (CPS) A.E., Δημήτρης Ανδρίτσος, υπάρχει σημαντική ζήτηση για εμπορικά καταστήματα σε κεντρικούς οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης, ενόψει της ολοκλήρωσης του Μετρό (το 2023). «Πολύ αυξημένη είναι η ζήτηση από πιο μικρούς επενδυτές, που θέλουν να τοποθετηθούν (σε τέτοια ακίνητα) με επενδύσεις της τάξης των 500.000 ευρώ έως 3 εκατ.ευρώ κοντά στον άξονα του Μετρό και ουσιαστικά αγοράζουν την προοπτική» διευκρίνισε σχετικά, ενώ πρόσθεσε ότι η αγορά της Θεσσαλονίκης είναι δελεαστική, γιατί σε αντίθεση με άλλες περιοχές, η πόλη έχει καλό “story”, δηλαδή υπάρχουν σε εξέλιξη μεγάλα έργα υποδομών και σημαντικές αναπλάσεις, που προϊδεάζουν θετικά για το μέλλον.

Στο μεταξύ, στα 50.000 – 55.000 τετραγωνικά εκτιμάται ότι ανέρχεται σήμερα η ζήτηση για χώρους αποθηκών και logistics στη Θεσσαλονίκη, ενώ το ζητούμενο εμβαδόν για σύγχρονες γραφειακές εγκαταστάσεις στα τέλη του 2021 εκτιμάται ότι ανερχόταν σε 22.000 τετραγωνικά μέτρα. Παρά τις πολλές κρούσεις για ακίνητα του είδους, ωστόσο, όπως επισήμανε, στη Θεσσαλονίκη «δεν υπάρχει το κατάλληλο προϊόν» και η πόλη αδυνατεί στην παρούσα φάση να εξυπηρετήσει τη νέα ζήτηση, καθώς ακόμα και αν γίνει ανακατασκευή και ανακαίνιση υφιστάμενων κτηρίων, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους είναι τέτοια, που δεν τα καθιστούν λειτουργικά για τις συγκεκριμένες χρήσεις.

Ο κ.Ανδρίτσος πρόσθεσε, επίσης, σχετικά ότι υπάρχει επενδυτική διάθεση για κάλυψη της ζήτησης με κατασκευή νέων κτηρίων, π.χ. σε περιοχές της δυτικής Θεσσαλονίκης, αλλά – στις τρέχουσες συνθήκες αβεβαιότητας και υψηλού κατασκευαστικού κόστους – για να δρομολογηθούν νέα μεγάλα επενδυτικά projects «θα χρειαστεί να υπάρξουν συνεργασίες και συμφωνίες “back to back” μεταξύ developers (αυτών που αναπτύσσουν τα ακίνητα) και μελλοντικών χρηστών».

Leave a Reply

Your email address will not be published.