ΙΕΛΚΑ: Η κρίση άλλαξε τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων

ΙΕΛΚΑ: Η κρίση άλλαξε τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων

547
SHARE

Τα πάνω-κάτω στη διατροφή των Ελλήνων καταναλωτών έφεραν τα μνημόνια. Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η διατροφή των ελληνικών νοικοκυριών έχει επηρεαστεί σημαντικά την τελευταία οκταετίας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, καθώς το μείγμα των τροφίμων έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.

Συγκεκριμένα, καταγράφεται μείωση στην αξία των αγορών κατά 21%, ενώ η εκτίμηση για τη μείωση του όγκου-ποσότητας των αγορών είναι της τάξης του 15%. Αυτό αντικατοπτρίζεται από το γεγονός ότι 19 από τις 26 κατηγορίες τροφίμων που εξετάζει στην έρευνά του το ΙΕΛΚΑ παρουσιάζουν μείωση στην ποσότητα που αγοράστηκε το 2017 σε σχέση με το 2010, ενώ 20 από τις 26 κατηγορίες παρουσιάζουν μείωση στην αξία που αγοράστηκε το 2017 σε σχέση με το 2010.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα -που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της αυριανής ημέρας διατροφής- φθηνότερες επιλογές για πρόσληψη πρωτεϊνών, όπως τα όσπρια παρουσιάζουν, αύξηση κατά 10% από 15 σε 16,6 κιλά ετησίως, και τα πουλερικά αύξηση κατά 9% από 36,4 σε 39,5 κιλά. Αντίθετα ακριβότερα προϊόντα παρουσιάζουν μείωση, όπως, για παράδειγμα η κατανάλωση μοσχαρίσιου κρέατος που μειώθηκε κατά 24% από 47,6 κιλά σε 35,9 και το αρνί-κατσίκι κατά 25% από 13,5 κιλά σε 10,2 κιλά.

Αντίστοιχα καταγράφεται σημαντική αύξηση στην πρόσληψη υδατανθράκων τόσο από ζυμαρικά όσο και από ρύζι κατά 14% και 8% αντίστοιχα. Στα… θετικά αποτελέσματα της κρίσης είναι η μείωση στην πρόσληψη ζάχαρης κατά 44% και αναψυκτικών κατά 43%. Αντίθετα στις αρνητικές κατευθύνσεις καταγράφεται τόσο η μείωση σε φρούτα και λαχανικά κατά 23% και 20% αντίστοιχα, όσο και η μείωση στα γαλακτοκομικά, με 14% για το γάλα και 24% για το τυρί, αλλά και μείωση για το ελαιόλαδο κατά 18%.

Σημαντικό ρόλο στις διατροφικές συνήθειες φαίνεται ότι παίζουν και οι αλλαγές στη μέση τιμή την οποία πληρώνει ο καταναλωτής. Σύμφωνα με την έρευνα, 15 από τις 26 κατηγορίες παρουσιάζουν μείωση στη μέση τιμή ανά μονάδα μέτρησης την οποία πληρώνει ο καταναλωτής, κάτι το οποίο οφείλεται τόσο στις αλλαγές στις τιμές των προϊόντων όσο και στις αγοραστικές επιλογές των καταναλωτών, όπως στροφή προς φθηνότερα προϊόντα στην ίδια κατηγορία ή αξιοποίηση των προσφορών και εκπτώσεων που παρέχουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και η βιομηχανία τροφίμων.

LEAVE A REPLY