«Υποτονική» είναι η λέξη που χαρακτηρίζει για μία ακόμη φορά την ελληνική αγορά στο χώρο του εμπορίου. Όπως επισημαίνει στο thesseconomy.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμαριάς (ΕΣΚ) Σταύρος Κριτσιάνης «η εικόνα στην αγορά της Καλαμαριάς είναι παρόμοια με των υπολοίπων άλλων περιοχών της Ελλάδας. Η κίνηση των καταναλωτών στα καταστήματα είναι υποτονική όχι μόνο τις ημέρες του Πάσχα, που διανύουμε, αλλά από την αρχή του έτους, από τον Ιανουάριο, και συνεχίζει έτσι σταθερά μέχρι τώρα. Δεν έχει αλλάξει κάτι. Αυτές τις ημέρες έχουν λίγη παραπάνω κίνηση τα μαγαζιά που ασχολούνται με τα παιδικά. Είναι κάτι το οποίο συμβαίνει, αλλά είναι η μειοψηφία σε σχέση με τη γενική εικόνα της αγοράς».
«Τα κλειστά μαγαζιά ένα φαινόμενο που υπάρχει»
Τα υπέρογκα μισθώματα που ζητούν οι ιδιοκτήτες ακινήτων είναι ένας σοβαρός λόγος για τα κλειστά καταστήματα στην περιοχή της Καλαμαριάς. «Υπάρχουν κλειστά μαγαζιά σε όλους τους κεντρικούς δρόμους της Καλαμαριάς αλλά και στον πεζόδρομο, το τμήμα από την οδό Μεταμορφώσεως μέχρι την Πασσαλίδη», αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΣΚ. Και διευκρινίζει «δεν είναι πάρα πολλά τα κλειστά καταστήματα, αλλά είναι ένα φαινόμενο που δυστυχώς υπάρχει αυτή τη στιγμή. Κάποιοι ιδιοκτήτες καταστημάτων λόγω της έλευσης του μετρό έχουν αρχίζει να ζητάνε αυξήσεις στα μισθώματα, οι οποίες δυστυχώς δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην πραγματικότητα. Θα το δούμε στην πράξη και σε δεύτερο χρόνο όταν θα ολοκληρωθεί αυτός ο κύκλος, σε ένα-δύο χρόνια η αγορά θα ισορροπήσει, καθώς δεν θα μπορέσουν οι συνάδελφοι να πληρώσουν μεγάλα μισθώματα και θα αναγκαστούν να εξισορροπηθούνε. Τώρα και μόνο στην αίσθηση ότι θέλουνε δοκιμάσουν να πάρουν μεγαλύτερα μισθώματα δυστυχώς κάποιοι συνάδελφοι θα πληρώσουν το… τίμημα να το πω έτσι. Θ’ αναγκαστούν να μετακινηθούν, θ’ αναγκαστούν να κλείσουν κάποια μαγαζιά. Αλλά αυτό είναι κι ένα φαινόμενο το οποίο είναι κι απόρροια της αύξησης των φόρων που γίνεται από το κράτος. Γιατί δυστυχώς έχουν αυξηθεί γενικά οι φόροι πάνω στο ακίνητο από το κράτος και οι ιδιοκτήτες σπιτιών και καταστημάτων ζητάνε μεγαλύτερα ποσά».
«Εχθρός» οι ιντερνετικές αγορές
Ο πρόεδρος του ΕΣΚ δεν παραλείπει να συμβουλεύσει τους καταναλωτές ότι «ο καταναλωτής θα πρέπει να πηγαίνει στην αγορά, με τη φυσική του παρουσία. Είναι προς όφελός του άσχετα αν δεν το καταλαβαίνει μερικές φορές. Όταν ψωνίζει από τα φυσικά καταστήματα εκεί βρίσκει τον άνθρωπο ο οποίος θα τον εξυπηρετήσει να αγοράσει το σωστό προϊόν και να μην κοιτά αν θα το αγοράσει 20 ευρώ ή 22 ευρώ γιατί μια λάθος αγορά να κάνει έχασε όλο το όφελος από κάποιες ιντερνετικές αγορές που θα παραγγείλει. Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο ο καταναλωτής να θέλει κάποιο προϊόν, αλλά πολλές φορές χωρίς να αντιληφθεί το συγκεκριμένο προϊόν δεν θα είναι αυτό που θα του καλύψει τις πραγματικές του ανάγκες. Το βλέπουμε στα φυσικά καταστήματα όταν έρχονται οι πελάτες. Τους ρωτάμε γιατί θέλουν να αγοράσουν το συγκεκριμένο προϊόν, κι όταν συζητάμε και προτείνουμε κάτι άλλο, μας συμβουλεύονται και αγοράζουν ίσως κάτι παρόμοιο».
«Το εμπόριο αρρωσταίνει αλλά δεν πεθαίνει»
Από μικρό παιδί μεγαλωμένος μέσα στον κόσμο του εμπορίου ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμαριάς Σταύρος Κριτσιάνης δηλώνει αισιόδοξος και ετοιμοπόλεμος. Όπως χαρακτηριστικά λέει «είναι ξεκάθαρο ότι είμαι αισιόδοξος όσον αφορά το μέλλον του εμπορίου, γιατί μπορούμε να πούμε ότι αρρωσταίνει αλλά ποτέ δεν πεθαίνει. Πάντοτε υπήρχε ζόρι στο εμπόριο. Το θυμάμαι από παιδάκι ακόμη από την εποχή που ήταν ο μπαμπάς μου έμπορος. Στο εμπόριο προχωράνε αυτοί που σκέφτονται και λύνουν τα προβλήματα. Πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι και πάντα να προχωράμε και να κοιτάμε μπροστά».