ΚΕΠΚΑ: Εξασφάλισε συνολικό οικονομικό όφελος 238.000 ευρώ για τα μέλη του το...

ΚΕΠΚΑ: Εξασφάλισε συνολικό οικονομικό όφελος 238.000 ευρώ για τα μέλη του το 2018

333
SHARE

Πλήθος καταγγελιών, παραπόνων και ερωτημάτων δέχτηκε και το 2018 το ΚΕΠΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών) που μεσολάβησε υπέρ των μελών του τα οποία είχαν συνολικό οικονομικό όφελος περίπου 238.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωσή του, «μέσα στο 2018, δεχτήκαμε 690 καταγγελίες, 1.535 παράπονα, 391 ερωτήματα καταναλωτών». Τονίζει δε ότι «από το σύνολο των 2.616 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 43,20% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕΠΚΑ. Το υπόλοιπο 56,80% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που ”ανακάλυψαν” το ΚΕΠΚΑ, όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη».

Το 93,95% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕΠΚΑ, στους προμηθευτές. Δεν επιλύθηκαν 34 καταγγελίες, λόγω ελλιπών ή ψευδών στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. Για 78 καταγγελίες δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης, η οποία συνεχίζεται και στο 2019.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕΠΚΑ ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕΠΚΑ, με το ποσό των 237.798,96 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 78.964,81 ευρώ
  • Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου: 64.143,69 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 26.254,13 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 27.553,78 ευρώ
  • Αποζημίωση για ελαττωματικά προϊόντα: 17.481,21 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 7.620,00 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 5.451,69 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ελεύθερους επαγγελματίες: 3.156,00 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 2.925,03 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 1.989,07 ευρώ
  • Επιστροφές προκαταβολών: 900,00 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους φυσικού αερίου: 738,00 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 621,55 ευρώ Τέλος, στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕΠΚΑ, ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβηση του Κέντρου, «πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕΠΚΑ».

Αλλαγή νοοτροπίας
Σύμφωνα με το ΚΕΠΚΑ «ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος». Γι’ αυτό, ζητά, από όλους τους καταναλωτές, «όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕΠΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν ”τα στραβά”, στο ΚΕΠΚΑ, τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. Όμως, το ΚΕΠΚΑ, για να επιλύσει τα προβλήματα των καταναλωτών και να συμβουλέψει όλους όσους το χρησιμοποιούν, χρειάζεται περισσότερα μέλη. Εάν συνεχίσει η ίδια νοοτροπία να ”θυμόμαστε” το ΚΕΠΚΑ και να το χρησιμοποιούμε, μόνον όταν έχουμε πρόβλημα, χωρίς να γινόμαστε μέλη, σύντομα δεν θα το βρίσκουμε».
Το ΚΕΠΚΑ καλεί όλους τους καταναλωτές να γίνουν μέλη του για να δυναμώσουν τη φωνή τους και να απευθύνονται σε αυτό για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες (τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30).

LEAVE A REPLY