Κοινή δήλωση Καραμανλή- Γεωργαντά για τον ΟΑΣΘ: Προσλήψεις από το «παράθυρο»...

Κοινή δήλωση Καραμανλή- Γεωργαντά για τον ΟΑΣΘ: Προσλήψεις από το «παράθυρο» ενώ οι δημόσιες συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη καταρρέουν

230
SHARE

Για τις «σκανδαλώδεις προσλήψεις στον ΟΑΣΘ» τοποθετήθηκαν με κοινή δήλωσή τους ο τομεάρχης Διοικητικής Ανασυγκρότησης της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Κιλκίς, Γιώργος Γεωργαντάς και ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του κόμματος, βουλευτής Σερρών, Κώστας Καραμανλής. Όπως, μεταξύ άλλων, σημειώνουν «ενώ οι δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης καταρρέουν, η κυβέρνηση προσλαμβάνει 250 οδηγούς στον ΟΑΣΘ από το παράθυρο».

Η πλήρης δήλωση Καραμανλή -Γεωργαντά έχει ως εξής:

«Η Κυβέρνηση που κρατικοποίησε τον ΟΑΣΘ οδηγώντας τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης στο χάος ενέταξε σε άσχετο νομοσχέδιο τροπολογία βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ από την Κρήτη (!) με την οποία προχωρά σε προσλήψεις οδηγών από το παράθυρο στον υπό εκκαθάριση Οργανισμό.

Αντί ο ΣΥΡΙΖΑ να ασχοληθεί με τις συνεχείς μειώσεις δρομολογίων και τον παροπλισμένο στόλο λεωφορείων, επιχειρεί να προσλάβει 250 ημέτερους, παρακάμπτωντας σκανδαλωδώς το ΑΣΕΠ.

Με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή η Νέα Δημοκρατία, καλούμε τον κ. Σπίρτζη να απαντήσει άμεσα στα εξής:

-Γιατί ξεκινά η διαδικασία πρόσληψης σε έναν υπό εκκαθάριση Οργανισμό, δεδομένου ότι η ενεργοποίηση της διαδόχου εταιρείας θα πρέπει να γίνει το αργότερο μέχρι το Δεκέμβριο του 2019;

-Για ποιο λόγο δεν ακολουθείται η παγιωμένη για το Δημόσιο διαδικασία επιλογής προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ;

-Ποιος είναι ο συνολικός αριθμός των οδηγών σήμερα και ποιον σκοπό εξυπηρετούν οι 250 επιπλέον προσλήψεις για έναν στόλο 360 οχημάτων;».

Το κείμενο της ερώτησης

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης που κατατέθηκε στη Βουλή και απευθύνεται προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη με θέμα «Πρωτοφανείς νομικοί ακροβατισμοί για προσλήψεις στον ΟΑΣΘ», έχει ως εξής:

«Η Νέα Δημοκρατία εξ αρχής είχε δηλώσει ότι τα χρόνια προβλήματα που παρουσιάζει ο ΟΑΣΘ λύνονται με ουσιαστικό διάλογο, κι όχι με νομικές ακροβασίες και νομοθετικά γονατογραφήματα.
Δυστυχώς, η κυβέρνηση δεν θέλησε να μας ακούσει, με αποτέλεσμα να προχωρήσει στη ψήφιση του απαράδεκτου Νόμου 4482/2017, με τον οποίο κρατικοποίησε τον Οργανισμό και βύθισε τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης στο χάος. Αποτέλεσμα: συνεχείς μειώσεις δρομολογίων, παροπλισμένος στόλος οχημάτων και γενικά χαμηλή ποιότητα παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου,.
Οι νομικοί ακροβατισμοί της κυβέρνησης, όμως, δεν σταμάτησαν εκεί. Πρόσφατα, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις αλλαγές του τρόπου εξέτασης υποψηφίων οδηγών, ο αρμόδιος Υπουργός ενέκρινε και ενέταξε – ως άρθρο 52 – βουλευτική τροπολογία– και μάλιστα από Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ που πολιτεύεται στην Κρήτη (!) – μετην οποία ανοίγει ο δρόμος για προσλήψεις οδηγών με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στον – υπό εκκαθάριση – ΟΑΣΘ.
Κι αυτό, κατά παράβαση των όσων ισχύουν για προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, μια που προβλέπει το πρωτοφανές, πως σε περίπτωση που το ΑΣΕΠ δεν εγκρίνει το αίτημα του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών εντός 15 ημερών, η κυβέρνηση θα το θεωρήσει ως σιωπηρή έγκριση Πρώτη φορά βλέπουμε τέτοια παράκαμψη της υποχρεωτικής έγκρισης από μια Ανεξάρτητη Αρχή.
Διότι μπορεί μεν η Θεσσαλονίκη να μην έχει αστικά λεωφορεία για να καλύψει τις ανάγκες της, μπορεί ακόμα να μην έχει προχωρήσει η δημοπράτηση του έργου για την προμήθεια νέων λεωφορείων, μπορεί να «εκπνέει» η προθεσμία που ο κ. Υπουργός είχε θέσει στο συνέδριο στο voria.gr πως στα τέλη Απριλίου θα κυκλοφορήσουν 350 νέα λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, αλλά αυτό που φαίνεται πρωτίστως να την ενδιαφέρει είναι η «από το παράθυρο» πρόσληψη 250 «ημετέρων», όπως είχε αποκαλύψει πρόσφατα ο πρόεδρος του Οργανισμού σε ραδιοφωνική συνέντευξή του στις 5/2.
Συνεπεία των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • Υπό ποια λογική ξεκινά η διαδικασία πρόσληψης σε έναν υπό εκκαθάριση Οργανισμό, δεδομένου ότι – σύμφωνα με τον 4482/17 – η ενεργοποίηση της διαδόχου εταιρίας Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (Α.ΣΥ.Θ) θα πρέπει να γίνει το αργότερο μέχρι το Δεκέμβριο του 2019;
  • Για ποιο λόγο δεν ακολουθείται η παγιωμένη για το Δημόσιο μέσω ΑΣΕΠ διαδικασία επιλογής προσωπικού κι επιλέγετε να το παρακάμψετε καταστρατηγώντας το ν.2190/1994;
  • Με δεδομένο ότι σήμερα ο ΟΑΣΘ έχει ένα λειτουργικό στόλο 360 κυκλοφορούντων οχημάτων, για ποιο λόγο προχωράτε στην πρόσληψη 250 νέων οδηγών;
  • Ποιος είναι ο συνολικός αριθμός των οδηγών που διαθέτει σήμερα ο ΟΑΣΘ;
  • Με δεδομένο ότι ακόμα δεν έχει καν προχωρήσει η δημοπράτηση του έργου για την προμήθεια νέων λεωφορείων, για ποιο λόγο προβαίνετε στην πρόσληψη οδηγών;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Καραμανλής Κώστας – Ν. Σερρών
Γεωργαντάς Γεώργιος – Ν. Κιλκίς
Μπουκώρος Χρήστος – Ν. Μαγνησίας

13/3/2019»

LEAVE A REPLY