Κ. Καραμανλής: Τριτοκοσμικές οι συνθήκες στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης- Αναγκαίο ένα σχέδιο...

Κ. Καραμανλής: Τριτοκοσμικές οι συνθήκες στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης- Αναγκαίο ένα σχέδιο crisis management

438
SHARE

Την άμεση εκπόνηση σχεδίου αντιμετώπισης κρίσης (crisis management) για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης πρότεινε ο βουλευτής Σερρών της ΝΔ και τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κώστας Καραμανλής, από το βήμα της ημερίδας για το κυκλοφοριακό που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής.

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε τη «θλιβερή διαπίστωση» πως «οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης προσομοιάζονται με αυτές τριτοκοσμικής χώρας», ενώ χαρακτήρισε αποτυχημένη την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.

Μιλώντας στην εκδήλωση της voria.gr, ο κ. Καραμανλής έκανε, μεταξύ άλλων, μία ιστορική αναδρομή στο έργο του μετρό από την πρώτη δημοπράτηση του έργου μέχρι και σήμερα, κάνοντας λόγο για τεράστιες και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις από πολλές κυβερνήσεις. Παραδέχθηκε ότι από το 2015 η κατασκευή του έχει επιταχυνθεί, ωστόσο επισήμανε πως το έργο θα παραδοθεί το 2020 χωρίς δύο βασικούς σταθμούς, τον σταθμό της Βενιζέλου και τον σταθμό της Αγίας Σοφίας. «Θα είναι ένα ελλιπέστατο έργο, ένα κολοβό μετρό», είπε χαρακτηριστικά, ενώ αναφερόμενος στην υπόσχεση της κυβέρνησης για επέκταση του μετρό προς τα δυτικά, κατηγόρησε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, ότι προχώρησε σε μία ωραία εξαγγελία χωρίς μελέτη και χωρίς να έχει βρεθεί η χρηματοδότηση.

Για τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου είπε ότι μετά την προσφυγή του δήμου Θεσσαλονίκης στο Συμβούλιο της Επικρατείας και την απόρριψη του αιτήματός του, μία διαδικασία που έφερε καθυστέρηση στο έργο, καταλήξαμε στο αρχικό σχέδιο, αυτό της μετακίνησης των αρχαιοτήτων και της επανατοποθέτησής τους μετά την ολοκλήρωση του σταθμού. «Αυτοί που φώναζαν, σήμερα σιωπούν», υπογράμμισε ο βουλευτής της ΝΔ.

Αναφερόμενος στο θέμα του ΟΑΣΘ ο τομεάρχης της ΝΔ είπε πως το πρόβλημα συνεχίζει να ταλαιπωρεί το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης, ενώ χαρακτήρισε το σχέδιο της κρατικοποίησης του Οργανισμού ως το πλέον αποτυχημένο. Κι έδωσε ορισμένα στοιχεία που αφορούν την οικονομική κατάσταση του ΟΑΣΘ τους 17 μήνες που λειτουργεί υπό κρατικό έλεγχο. Συγκεκριμένα, όπως είπε ο ο κ. Καραμανλής, ο ΟΑΣΘ έχει ετήσια έσοδα 30-35 εκατ. ευρώ και λαμβάνει κρατική επιδότηση 5 εκατ. μηνιαίως, δηλαδή 60 εκατ. τον χρόνο. «Άρα μιλούμε για επιδότηση 200%, ενώ ο μέσος όρος επιδότησης των αστικών συγκοινωνιών σε ευρωπαϊκές πόλεις είναι 40-60%. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της κρατικοποίησης για την οποία είναι περήφανος ο ΣΥΡΙΖΑ», είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι «το 2018 υπάρχουν μόνο 350 λειτουργικά λεωφορεία, όταν το 2016, επί του παλαιού καθεστώτος υπήρχαν 480. Τα δε μηνιαία έσοδα του ΟΑΣΘ είναι 3 εκατ. ευρώ φέτος, από 4,6 εκατ. ευρώ το 2016». Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, «υπάρχει κατάρρευση της τηλεματικής, την οποία κάποτε ζήλευε η Αθήνα: To σύστημα παρέμεινε χωρίς συντήρηση για 6 μήνες και οι πινακίδες για 12 μήνες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν βλάβες σε 121 σημεία. Παραμένουν ανενεργές οι 21 από τις 200 στάσεις, ενώ οι υπόλοιπες 179 δίνουν λάθος χρόνους αφίξεων. Μιλάμε για το απόλυτο μπάχαλο!».

Σχολιάζοντας την εξαγγελία του κ. Σπίρτζη για την προμήθεια νέων λεωφορείων τον Μάιο του 2019, έκανε λόγο για φρούδες ελπίδες, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη να εκπονηθεί άμεσα ένα σχέδιο crisis management για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και ένα σχέδιο re-engineering του ΟΑΣΘ για να «αποφύγουμε την κατάρρευση του, καθώς φοβάμαι ότι η πόλη κινδυνεύει να μείνει χωρίς λεωφορεία». Και ανέφερε την πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη για σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με την ανάληψη περιαστικών δρομολογίων του ΟΑΣΘ από τα ΚΤΕΛ. «Δεν μπορούμε από τη μία μέρα στην άλλη να αναστρέψουμε την κρατικοποίηση, αλλά υπάρχουν λύσεις», είπε ο κ. Καραμανλής ο οποίος επίσης υπογράμμισε την ανάγκη να αντιμετωπιστεί η εισιτηριοδιαφυγή, ενώ πρότεινε να εξεταστεί η πρόταση για δημιουργία BRT (Bus Rapid Transfers), δηλαδή γραμμών ταχείας κυκλοφορίας λεωφορείων.

LEAVE A REPLY