Tuesday , 14 January 2025

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μείωση των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης κατά 10%-15% – Πώς αποτυπώνεται το μετρό την καθημερινότητα της πόλης

Ο απολογισμός των πρώτων ημερών χρήσης του μετρό είναι συνολικά θετικός παρότι σημειώθηκαν προβλήματα σε ασανσέρ και μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Όπως ανέφερε στο thesseconomy.gr η διευθύντρια Ερευνών στο Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) Γεωργία Αϋφαντοπούλου «αυτό που βγαίνει ως συμπέρασμα αυτής της ανάλυσης που κάναμε την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του μετρό και συνεχίζουμε και για τη δεύτερη εβδομάδα είναι το εξής. Ότι το μετρό έχει δείξει θετικό αποτέλεσμα στην κυκλοφορία. Το σύνολο των οχημάτων το οποίο μπαίνει στην κεντρική περιοχή της πόλης μειώνεται πάρα πολύ σημαντικά. Έχουμε μια μείωση της τάξης του 10%-15%. Μπορώ να πω βέβαια ανάλογα από ποια πλευρά μπαίνουμε από δυτικά ή ανατολικά, σε ποιο σημείο της κεντρικής περιοχής βρισκόμαστε».

Βελτίωση σε Τσιμισκή, Εγνατία – Δεν άλλαξε η εικόνα στον Περιφερειακό
«Αυτή η μείωση ξεκινά από το 6% και φτάνει μέχρι το 15%. Αυτό σημαίνει λιγότερα αυτοκίνητα μέσα στην πόλη. Το άλλο συμπέρασμα το οποίο βγαίνει είναι ότι έχουμε βελτίωση στον χρόνο διαδρομής στους άξονες που είναι στην περιοχή επιρροής του μετρό. Δηλαδή και στην Τσιμισκή, στη Βασιλίσσης Όλγας και στην Εγνατία» διευκρίνισε η κυρία Αϋφαντοπούλου. Αναφερόμενη στην καθημερινή κίνηση της Περιφερειακής Οδού είπε ότι «δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση στην Περιφερειακή Οδό, όπως και αναμέναμε. Το μετρό αυτή τη στιγμή με το μήκος του μπορεί να εξυπηρετήσει μετακινήσεις εσωτερικές».

Αύξηση των οχημάτων από τα ανατολικά της πόλης
«Αυτό που είναι πολύ ενδιαφέρον είναι ότι διαπιστώνουμε πως υπάρχει μια αύξηση των οχημάτων που έρχονται από τα ανατολικά της πόλης και τα οποία δεν τα μετράμε μετά μέσα στην κεντρική περιοχή, στην πυρίκαυστο ζώνη. Κι αυτό έτσι όπως το αναλύουμε αυτή τη στιγμή, η τάση αυτή θα ισχύσει και για τη δεύτερη εβδομάδα. Θεωρούμε ότι είναι άνθρωποι που έρχονται από την περιαστική ζώνη της Θεσσαλονίκης προσπαθώντας να προσεγγίσουν τους πρώτους τρεις σταθμούς του μετρό ανατολικά, δηλαδή τη Νέα Ελβετία, τη Βούλγαρη ίσως και τους παρακάτω σταθμούς στην πλατεία Κρήτης κτλ. για να σταθμεύσουν και να κάνουν χρήση του μετρό. Αλλά αυτό είναι ένα πρώιμο συμπέρασμα, μια τάση που πρέπει να τη δούμε αν υπάρχει» εξηγεί η διευθύντρια του ΙΜΕΤ – ΕΚΕΤΑ.

Προτεραιότητα στην πρόσβαση των πεζών προς τους σταθμούς
«Αυτό που θέλω να πω είναι ότι όλα τα μεγέθη στο κυκλοφοριακό που παρακολουθούμε βελτιώνονται» τόνισε η κυρία Αϋφαντοπούλου. Κι όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «αυτό που θέλω να προσθέσω είναι ότι το μετρό θα πάρει τη μεγάλη του πελατεία από αυτούς που είναι κοντά στις περιοχές των σταθμών κι αυτό πρέπει να το κοιτάξουμε με προτεραιότητα. Δηλαδή θα πρέπει να διευκολύνουμε τις ροές των πεζών προς τους σταθμούς. Για παράδειγμα στη Νέα Ελβετία όλη η περιοχή της Χαριλάου, οι κάτοικοι πρέπει να κάνουν αρκετή πορεία, ενώ θα μπορούσε να έχει πιο γρήγορες προσεγγίσεις των πεζών. Για παράδειγμα αν εκεί που υπάρχει περίφραξη του μετρό όπου ήταν και το εργοτάξιο στην Ψελλού, αν με κάποιο τρόπο βρούμε γρήγορους διεξόδους για τους πεζούς ώστε να προσεγγίσουν πιο γρήγορα τις σκάλες και τα ασανσέρ. Αντίστοιχα μπορούμε να βρούμε και σε άλλες περιοχές. Επίσης πρέπει να δούμε το χώρο στάθμευσης στη Νέα Ελβετία το συντομότερο. Πάντως τα πράγματα είναι θετικά» τόνισε η κυρία Αϋφαντοπούλου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *