Thursday , 26 May 2022

Νέο ρεκόρ στην τιμή της βενζίνης – Στα 1,84 ευρώ το λίτρο στη Θεσσαλονίκη – Τι ζητούν ΕΝΒΕΘ και ΠΟΠΕΚ

Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο σπάει η τιμή βενζίνης, έχοντας φτάσει το 1,83 και 1,84 ευρώ το λίτρο στη Θεσσαλονίκη και συνεχίζοντας ανοδικά, με τους μεν καταναλωτές να αναγκάζονται να περικόβουν τα έξοδά τους από άλλους τομείς, προκειμένου να γεμίζουν τα ρεζερβουάρ τους για τις μετακινήσεις τους, καθώς το ΙΧ παραμένει το πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς εν μέσω πανδημίας, τους δε πρατηριούχους να ζητάνε από την πολιτεία την άμεση πάταξη της λαθραίας διακίνησης καυσίμων και την άμεση μείωση του ΕΦΚ (Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης) στα καύσιμα.

Σύμφωνα, μάλιστα, με το δελτίο επισκόπησης τιμών καυσίμων του παρατηρητηρίου του υπουργείου Ανάπτυξης, η πανελλαδική μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έφτασε τα 1,841 ευρώ το λίτρο, καταγράφοντας νέο ρεκόρ, έναντι του ρεκόρ που είχε σημειωθεί τον Αύγουστο του 2012 όταν η μέση τιμή είχε φτάσει το 1,838 ευρώ ανά λίτρο. Η υψηλότερη μέση τιμή στη χώρα καταγράφεται στις Κυκλάδες με 2,040 ευρώ το λίτρο, ακολουθούν τα Δωδεκάνησα με 1,980 ευρώ και η Ευρυτανία με 1,937 ευρώ και οι χαμηλότερες στην Αττική.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.), Θέμης Κιουρτζής, επισημαίνει σχετικά στο Thesseconomy.gr, κληθείς να σχολιάσει τις δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα ότι όλα είναι ανοιχτά για μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα ή του ΕΦΚ στα καύσιμα αλλά δεν υπάρχει τέτοια προοπτική στο άμεσο μέλλον: “Καταρχάς, εάν το κράτος πατάξει την παραβατικότητα στη διακίνηση καυσίμων θα έχει περισσότερα έσοδα. Επίσης μπορεί ο κ.Σταϊκούρας να εκτιμά ότι θα μειωθούν οι τιμές προσεχώς. Με τις διεθνείς τιμές όμως δεν μπορείς να ξέρεις τι θα γίνει. Και ένα ερώτημα είναι επίσης εάν τώρα βιώνουμε μια ενεργειακή κρίση ή ένα νέο ενεργειακό καθεστώς, εάν είναι κρίση ή ένα νέο καθεστώς. Και τι κάνει η παγκόσμια οικονομική κοινότητα για να σταματήσει αυτό το ράλυ της κερδοσκοπίας;”.

Τα δε πρατήρια, σύμφωνα με τον κ.Κιουρτζή μπορεί να μην κινδυνεύουν άμεσα από τις υψηλές τιμές, λόγω του ότι ο κόσμος συνεχίζει να αγοράζει βενζίνη για τις μετακινήσεις του στην πανδημία, αλλά κινδυνεύουν απο τα επιπλέον κεφάλαια που χρειάζονται για να προμηθευτούν τα καύσιμα. Με πολύ πρόσφατη επιστολή της προς τον υπουργό Οικονομικών, η Π.Ο.Π.Ε.Κ. τονίζει ότι η ανάγκη μείωσης του ΕΦΚ των καυσίμων είναι τώρα περισσότερη επιτακτική απο κάθε φορά.

Leave a Reply

Your email address will not be published.