Ναυτικοί Πράκτορες: SOS για τον ΟΛΘ – Απώλειες πλοίων και φορτίων λόγω...

Ναυτικοί Πράκτορες: SOS για τον ΟΛΘ – Απώλειες πλοίων και φορτίων λόγω της κατάργησης της νυχτερινής βάρδιας των τελωνειακών υπαλλήλων

530
0
SHARE

Την έντονη δυσφορία και ανησυχία της για τα προβλήματα που έχει προκαλέσει στη διακίνηση των φορτίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης η απόφαση των τελωνειακών υπαλλήλων να καταργήσουν τη νυχτερινή βάρδια εργασίας στην Πύλη 16 του ΟΛΘ από τις 16 Σεπτεμβρίου εξέφρασε σε συνέντευξη τύπου η διοίκηση του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης (ΣΝΠΘ), καλώντας την πολιτεία να ενσκύψει επιτέλους στο πρόβλημα και να δώσει λύσεις.

Όπως τόνισαν χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του ΣΝΠΘ, κ.Βασίλης Καμπάκης, ο Αντιπρόεδρος κ.Γεώργιος Κορνηλάκης και το μέλος του δ.σ. του Συλλόγου κ.Απόστολος Δεμερτζής, λόγω της συγκεκριμένης πρακτικής των τελωνειακών υπαλλήλων, συνολικά επτά πλοία μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών μέχρι σήμερα έχουν ακυρώσει την προσέγγισή τους στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Τα πέντε από αυτά κατευθύνθηκαν σε λιμάνι της γειτονικής Τουρκίας και τα δύο στον Πειραιά, ενώ όσα εξακολουθούν να προσεγγίζουν υφίστανται πρωτοφανείς καθυστερήσεις στην εξυπηρέτησή τους, καθώς ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης ενός container ship από δυόμισι ημέρες κατά μέσο όρο υπερδιπλασιάστηκε στις πέντε ως και τις επτά (μέχρι και 175 ώρες ο συνολικός χρόνος που αναγκάζονται να μείνουν στο λιμάνι τα πλοία). Αποτέλεσμα είναι αφενός η δυσφήμιση και απαξίωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αφετέρου η μεγάλη οικονομική επιβάρυνση των ναυτικών πρακτόρων, ενώ μεγάλος αριθμός ναυτιλιακών εταιρειών ετοιμάζεται να χρεώσει επίναυλο λόγω των καθυστερήσεων, τον οποίον φυσικά θα επιβαρυνθούν οι παραλήπτες και συνακόλουθα το καταναλωτικό κοινό (περί τα 1.000 ευρώ πρόσθετο κόστος ανά κοντέινερ για τη μεταφορά από Πειραιά και περί τα 2.000 ευρώ ανά κοντέινερ για τη μεταφορά από Τουρκία). “Μέχρι τώρα, το έξτρα κόστος της θαλάσσιας διακίνησης το επιβαρύνονται οι ναυτιλιακές εταιρείες, αλλά είναι βέβαιο ότι θα χρεώσουν επίναυλο, που θα μετακυλιστεί στη συνέχεια στην επιχείρηση και τον Έλληνα καταναλωτή”, τόνισε σχετικά ο Πρόεδρος του ΣΝΠΘ.

Με τα σημερινά δεδομένα, όπως σημείωσε επίσης ο κ.Καμπάκης, είναι βέβαιο ότι θα δημιουργηθούν και ελλείψεις στην αγορά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων και καλεί την πολιτεία, το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών και το ΤΑΙΠΕΔ να παρέμβουν και να μην αφήνουν το λιμάνι να δυσφημίζεται και να χάνει πλοία και τον επιχειρηματικό κόσμο να ζημιώνει.

Ο κ. Απόστολος Δεμερτζής επεσήμανε επίσης σχετικά ότι οι τελωνειακοί υπάλληλοι δεν τηρούν ουσιαστικά την εντολή του Διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Πιτσιλή,  να εργάζονται δύο υπάλληλοι στις βάρδιες που εκτελούνται και ο κ.Γεώργιος Κορνηλάκης ότι  οι  φορτώσεις πλοίων που γίνονται από τις 10 το βράδυ και ως τις 6 το πρωί, δηλαδή στη διάρκεια της βάρδιας που καταργήθηκε από τους τελωνειακούς, έχουν μειωθεί κατά τα δύο τρίτα. Αναφερόμενοι στο επιχείρημα των τελωνειακών για την κινητοποίησή τους, ότι κατήργησαν τη νυχτερινή βάρδια για λόγους δικής τους ασφάλειας και λόγω κινδύνου λαθρεμπορίας, επειδή η εναπόθεση των προς εξαγωγή φορτίων δεν γίνεται μέσα στον ΟΛΘ, η διοίκηση του ΣΝΠΘ τόνισε ότι σαφώς μεν το θέμα της εναπόθεσης έπρεπε να είχε διευθετηθεί εδώ και χρόνια, αλλά σε όλα αυτά τα χρόνια δεν υπήρξε ποτέ πρόβλημα λαθρεμπορίας στα προς εξαγωγή φορτία.

Οι τελωνειακοί – τόνισε η διοίκηση του ΣΝΠΘ – βρήκαν την αχίλλειο πτέρνα του ΟΛΘ για να πιέσουν για τα δικά τους αιτήματα και αυτά που προβάλλουν ως αιτίες για την κατάργηση της νυκτερινής βάρδιας δεν είναι παρά προφάσεις, γιατί ο πραγματικός λόγος  είναι  το αίτημα τροποποίησης συγκεκριμένου άρθρου του Τελωνειακού Κώδικα που αφορά τις ποινικές ευθύνες.

Ο ΣΝΠΘ έχει απευθύνει, επίσης, έκκληση στη διοίκηση του ΟΛΘ να εφαρμόσει μια σειρά από ρυθμίσεις για να αυξηθεί η ροή των κοντέινερς, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά της τρίτης βάρδιας.

LEAVE A REPLY