Του Γ. Κατσιάνη
Μετά τον ορισμό προσωρινού αναδόχου για την επέκταση του έκτου προβλήτα και το «πράσινο φως» του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης στο ρυμοτομικό που εκκρεμούσε από το 1920, τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν είναι η έγκριση του master plan από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και η έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο αναμένεται σε τέσσερις με πέντε μήνες από σήμερα, δηλαδή μέχρι και τον Οκτώβριο.
Αυτό το οποίο τόνισε ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος, κατά την διάρκεια της σημερινής γενικής συνέλευσης είναι η πρόθεση της διοίκησης του οργανισμού να εκκινήσει άμεσα το έργο, «δεδομένου ότι το λιμάνι βρίσκεται σε μια φάση αυξητικής ανάπτυξης», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.
Μάλιστα για την υλοποίηση του εμβληματικού έργου της επέκτασης του έκτου προβλήτα που αναμένεται να υπερβεί τα 130 εκατ. ευρώ, η διοίκηση του οργανισμού εξετάζει διάφορους τρόπους χρηματοδότησης, όπως είναι μεταξύ άλλων ο συνδυασμός τραπεζικού δανεισμού και επένδυσης ίδιων κεφαλαίων, δεδομένου ότι τα ταμειακά διαθέσιμα του Οργανισμού ξεπερνούν τα 95 εκατ. ευρώ, με μηδενικό δανεισμό.
Επενδύσεις
Όσον αφορά τις επενδύσεις, ο κ. Λιάγκος τόνισε ότι το διάστημα από τον Μάρτιο του 2018 έως τον Δεκέμβριο του 2023 έχουν επενδυθεί πάνω από 71,2 εκατ. ευρώ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μεταξύ άλλων για την απόκτηση δύο γερανογεφυρών, αυτοκινούμενων γερανών και μηχανημάτων έργου αλλά και για αναβαθμίσεις κρηπιδωμάτων (όπως το 10) αλλά και κτηρίων, όπως η μετατροπή της αποθήκης 8 στον νέο σταθμό κρουαζιέρας «Μέγας Αλέξανδρος».
Επίσης, ο πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε. επιβεβαίωσε την προ ημερών ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για επανεκκίνηση της ακτοπλοϊκής γραμμής Θεσσαλονίκης-Σποράδες ενώ υπογράμμισε την δυναμική που καταγράφεται στο πεδίο της κρουαζιέρας καθώς φέτος θα δέσουν στο λιμάνι της πόλης, συνολικά 82 κρουαζιερόπλοια έναντι 68 πέρυσι, με το 50% να είναι home porting.
Με την γλώσσα των αριθμών
Ο ούριος άνεμος που πνέει για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτυπώνεται και στα οικονομικά στοιχεία, καθώς τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα του ομίλου για το 2023 αυξήθηκαν σε 85,9 εκατ. ευρώ, από 85,3 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022 ενώ στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων σημειώθηκε σημαντική αύξηση άνω του 12%, καταγράφοντας πέρυσι την υψηλότερη διακίνηση κοντέινερς στην ιστορία του λιμένα, με πάνω από 520.000 TEUs.
Η γενική συνέλευση ενέκρινε τη χορήγηση μερίσματος (μετά φόρων) ύψους 1,23 ευρώ ανά μετοχή, με ημερομηνία έναρξης καταβολής την 20ή Μαΐου ενώ σχετικά με το λιμάνι του Βόλου, για το οποίο η ΟΛΘ Α.Ε. ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής για το 67% τον Σεπτέμβριο του 2023, ο κ. Λιάγκος δήλωσε ότι αναμένεται η έκδοση της απόφασης του ΣτΕ έπειτα από την προσφυγή της Goldair.