ΟΛΘ: Έναρξη των υποχρεωτικών επενδύσεων στις αρχές του 2019-Ήδη “τρέχουν” οι πρόσθετες...

ΟΛΘ: Έναρξη των υποχρεωτικών επενδύσεων στις αρχές του 2019-Ήδη “τρέχουν” οι πρόσθετες επενδύσεις των 27,8 εκατ.ευρώ

441
SHARE
Τη βούληση της νέας διοίκησης της  ΟΛΘ Α.Ε. για έναρξη από την 1η Ιανουαρίου του 2019 “ή έστω στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του νέου έτους”  έργων, που περιλαμβάνονται στις υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ στο λιμάνι της Θεασσαλονίκης, τόνισε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Σωτήρης Θεοφάνης, στη διάρκεια παρουσίασης των αποτελεσμάτων της σε οικονομικούς αναλυτές στην έδρα της. Στο μεταξύ, στο πρώτο τετράμηνο του 2018 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης καταγράφει αύξηση διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά 8,4%.
Ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. απηύθυνε παράλληλα σχετικά έκκληση στο ελληνικό δημόσιο να διευκολύνει την ωρίμανση των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μεριμνώντας ώστε να μην υπάρχουν γραφειοκρατικές καθυστερήσεις στις σχετικές διαδικασίες και αδειοδοτήσεις, αλλά και για την υλοποίηση των υποχρεώσεων του για την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης του λιμανιού με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης.
Περαιτέρω, γνωστοποίησε ότι στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του διοικητικού της συμβουλίου, στις 6 Ιουνίου, έχει τεθεί ως θέμα “να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την πρόσληψη ανεξάρτητου μηχανικού που θα προχωρήσει την ωρίμανση των έργων”. Ήδη εξάλλου έχουν ξεκινήσει οι πρόσθετες επενδύσεις, ύψους 27,8 εκατ.ευρώ, που έχει αποφασίσει η νέα διοίκηση του ΟΛΘ, για να διασφαλίσει τη λειτουργικότητα του λιμανιού. Στις 4 Ιουνίου ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια 12 νέων straddle carriers (σ.σ. Οχημάτων Στοιβασίας και Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων-ΟΣΜΕ), τα οποία θα προστεθούν σταδιακά στο δυναμικό του ΟΛΘ μέχρι το τέλος του 2018, ενώ προχτές η εταιρεία προχώρησε και σε διαγωνισμό για τέσσερις νέες αρπάγες containers (εκ των οποίων δύο θα τοποθετηθούν σε ισάριθμες γερανογέφυρες και οι υπόλοιπες σε δύο ελαστικοφόρους γερανούς). Οι νέες αρπάγες θα επιτρέψουν να αποσυρθούν σταδιακά από την κυκλοφορία για επισκευές δύο γερανογέφυρες, ώστε να είναι δυνατή η χρήση τους, μέχρις ότου παραληφθούν δύο νέες που θα τις αντικαταστήσουν (οι οποίες θα παραγγελθούν έως το τέλος του 2018 και δεν περιλαμβάνονται στο πακέτο των υποχρεωτικών επενδύσεων).
Αύξηση φορτίων

Ο κ.Θεοφάνης παρουσίασε και τα μεγέθη διακίνησης στο λιμάνι για το πρώτο τετράμηνο του 2018, βάσει των οποίων υπάρχει αύξηση εμπορευματοκιβωτίων κατά 8,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, στα 134.539 TEUs. “Αν συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό”, πρόσθεσε σχετικά “στο τέλος του 2018 θα έχουμε συν 30.000 TEUs. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι το λιμάνι βρίσκεται κοντά στο όρια της χωρητικότητάς του και για να εξυπηρετήσουμε την κίνηση θα πρέπει να αλλάξουμε εξοπλισμό”.

Παράλληλα, εξέφρασε αισιοδοξία ότι μέσα στο 2018 η διοίκηση του ΟΛΘ θα είναι σε θέση να ανακοινώσει συγκεκριμένες επιχειρηματικές κινήσεις στην κατεύθυνση της εντατικής αξιοποίησης και διεύρυνσης του φυσικού χώρου δραστηριοποίησης του ΟΛΘ στα Βαλκάνια, δηλαδή για τη δημιουργία “dry-ports”-εμπορευματικών κέντρων στις γειτονικές χώρες.

Αισιοδοξία εκφράζει επίσης η διοίκηση του ΟΛΘ και για την προοπτική στους επόμενους μήνες να υπάρξουν θετικές εξελίξεις στο θέμα της επαναφοράς της 24ωρης λειτουργίας του τελωνείου στην Πύλη 16. Για την επίλυση των  προβλημάτων-ουρές φορτηγών 2 χλμ., που σημειώθηκαν σήμερα και την Τρίτη στην Πύλη 16, δόθηκε λύση σε συνεργασία με το Τελωνείο, με τη λειτουργία του τελωνείου στην Πύλη 16 χθες σήμερα τις 11.30 το βράδυ, με τη διέλευση των φορτηγών με συμβατικό φορτίο από την πύλη 10Α και με την παροχή από πλευράς ΟΛΘ περισσοτέρων ΟΣΜΕ.

Η νέα διοίκηση επίσης προχωρά, όπως ανακοινώθηκε, σε προσλήψεις 48 ατόμων εποχικού προσωπικού (οκτάμηνες συμβάσεις), τις οποίες χαρακτηρίζει “μαξιλάρι χρόνου” μέχρι να αξιολογηθούν πλήρως οι ανάγκες σε προσωπικό και δηλώνει ότι ” σκοπός μας είναι να δώσουμε δουλειά, όχι να κόψουμε”.

Κρουαζιέρα

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από τον κ.Θεοφάνη και από τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο και γενικό διευθυντή της ΟΛΘ AE, Ρούι Πίντο (Rui Pinto), στην προοπτική ανάπτυξης-επανάκαμψης της κρουαζιέρας, η οποία πέρυσι σημείωσε μεγάλη κάμψη λόγω του ισχυρού πλήγματος που δέχτηκε η κρουαζιέρα στην Κωνσταντινούπολη (η Θεσσαλονίκη αποτελεί ενδιάμεσο σταθμό για τα κρουαζιερόπλοια που “πιάνουν” στην Κωνσταντινούπολη, οπως και στη Σμύρνη). Η νέα διοίκηση του ΟΛΘ θέτει ως στόχο  την ανάπτυξη επαφών με φορείς της κρουαζιέρας διεθνώς και για τη δημιουργία ενός σημαντικού σχετικού προϊόντος για την πόλη της Θεσσαλονίκης, θα συνεργαστεί με ειδικούς εμπειρογνώμονες και εκτιμάται   ότι τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο του 2018 θα είναι σε θέση να προβεί σε κάποιες πρώτες ανακοινώσεις, ώστε από το 2019 να αναληφθεί σχετική δράση. Ο κ.Pinto επίσης τόνισε ότι το λιμάνι και η περιοχή ευρύτερα έχει τεράστιο δυναμικό, γιατί υπάρχουν αξιοθέατα, που ο κάθε τουρίστας θα ήθελε να δει και ότι “η πρώτη μας αίσθηση από τις συζητήσεις με εμπειρογνώμονες στην αγορά είναι ότι η τάση είναι προς όφελός μας. Το 2019 είμαστε αισιόδοξοι ότι, αφού βρούμε ποιες είναι οι κινητήριες δυνάμεις αυτής της αγοράς, μπορούμε να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη πιο ελκυστική, για να προσελκύσουμε περισσότερους τουρίστες-επιβάτες κρουαζιερόπλοιων”.

Υψηλό μέρισμα

Στην επικείμενη τακτική ετήσια γενική συνέλευση η διοίκηση θα προτείνει τη διανομή μερίσματος 0,16 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση 2017.

Το 2017 ο κύκλος εργασιών της ΟΛΘ ΑΕ κατέγραψε αύξηση κατά 12,84% και ανήλθε σε€ 54,2 εκατ. ευρώ έναντι των 48,1 εκατ. του 2016.  Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 12,5 εκατ. έναντι των 21,1 εκατ. του 2016, παρουσιάζοντας μείωση 40,83% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 23%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 7,2 εκατ. έναντι των 14,1 εκατ. του 2016, σημειώνοντας μείωση 48,57% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 13,36%.

Η μείωση των αποτελεσμάτων προ φόρων αποδίδεται στη σημαντική αύξηση των αποσβέσεων, λόγω της επανεκτίμησης της ωφέλιμης ζωής του μηχανολογικού εξοπλισμού του λιμένος, στην απομείωση της αξίας περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, καθώς και στην σημαντική άνοδο των προβλέψεων. Η νέα Διοίκηση εκτιμά ότι με την προσέγγιση αυτή οι Οικονομικές Καταστάσεις απεικονίζουν με ρεαλιστικό τρόπο  την οικονομική αφετηρία της Εταιρείας.

Η ΟΛΘ ΑΕ είναι μία υγιής Εταιρεία με μηδενικό δανεισμό. Το 2017 σημειώθηκε αύξηση κατά 19,80% των επενδυμένων διαθεσίμων, από 71,6 εκατ. σε 85,8 εκατ. Τα ταμειακά της διαθέσιμα μαζί με τα λοιπά χρηματοοικονομικά στοιχεία ανέρχονται σε  90,3 εκατ.

LEAVE A REPLY