ΟΛΘ: Δεν απαλλάχθηκε η προηγούμενη διοίκηση από τη γ.σ. των μετόχων –...

ΟΛΘ: Δεν απαλλάχθηκε η προηγούμενη διοίκηση από τη γ.σ. των μετόχων – Ισχυρό μέρισμα παρά τη “λογιστική” μείωση κερδών

415
SHARE

Την αναβολή της απαλλαγής των μελών της προηγούμενης διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε. από πάσα ευθύνη για τα πεπραγμένα της χρήσης 2017, ζήτησε και έλαβε, ύστερα από σχετική ψηφοφορία στη σημερινή ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ ΑΕ, ο βασικός μέτοχος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, η κοινοπραξία South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT).
Συγκεκριμένα, ο αναπληρωτής πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ και διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link, κ.Boris Wenzel, ζήτησε την προαναφερόμενη αναβολή, λέγοντας ότι ήδη διεξάγεται μια επισταμένη έρευνα (due dilligence), προκειμένου να διαπιστωθεί το κατά πόσο η κατάσταση που περιγραφόταν στους υποψήφιους επενδυτές στο πλαίσιο του διαγωνισμού πώλησης του 67% του οργανισμού, ειδικά για τον εξοπλισμό του, είναι τελικά και αυτή που βρήκε η κοινοπραξία SEGT, που ανέλαβε το μάνατζμεντ. Η έρευνα αυτή θα διαρκέσει ένα με δύο μήνες και στη συνέχεια θα διερευνηθεί εάν υπήρχε πρόθεση ή όχι. Οι εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ διαφώνησαν με την πρόταση αυτή και αντιπρότειναν την απαλλαγή της προηγούμενης διοίκησης και των ορκωτών λογιστών.

Μέρισμα 0,45 ευρώ

Το 2017 κύκλος εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε. κατέγραψε αύξηση κατά 12,84% το 2017 και ανήλθε σε 54,2 εκατ.ευρώ, έναντι των 48,1 εκατ. του 2016. Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 12,5 εκατ.ευρώ, έναντι των 21,1 εκατ. του 2016 παρουσιάζοντας μείωση 40,83% , ενώ μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 7,2 εκατ.ευρώ, έναντι των 14,1 εκατ.ευρώ του 2016, σημειώνοντας μείωση 48,57%.

Η μείωση των κερδών, όπως επανέλαβε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., κ.Σωτήρης Θεοφάνης, ήταν το αποτέλεσμα της απόφασης της νέας διοίκησης να αποτυπώσει ρεαλιστικά την πραγματική κατάσταση της εταιρείας αποδίδεται στη σημαντική αύξηση των αποσβέσεων, λόγω της επανεκτίμησης της ωφέλιμης ζωής του μηχανολογικού εξοπλισμού, στην απομείωση της αξίας υποχρησιμοποιούμενων περιουσιακών στοιχείων και στη σημαντική αύξηση των προβλέψεων, οι οποίες απηχούν με ρεαλιστικό τρόπο την επισφάλεια απαιτήσεων.

Παρά ωστόσο τη μείωση των κερδών, ο κ.Θεοφάνης εισηγήθηκε – και η πρόταση υπερψηφίστηκε  ομόφωνα – τη διανομή μερίσματος σχεδόν ίδιου με πέρυσι, συγκεκριμένα τη διανομή μερίσματος ύψους 0,45 ευρώ ανά μετοχή έναντι μερίσματος 0,49 ευρώ ανά μετοχή πέρυσι για τα κέρδη του 2016, καθώς όπως τόνισε η διοίκηση είναι κατά της συσσώρευσης κερδών και αποθεματικών που δεν αξιοποιούνται, όπως γινόταν στο παρελθόν, και αντιθέτως αυτά θα επενδύονται. Η απόφαση αυτή δείχνει επίσης – όπως τόνισε ο ίδιος – ότι η εταιρεία σέβεται όλους τους μετόχους της.

Παράλληλα, επανέλαβε ότι ήδη η νέα διοίκηση του λιμανιού αποφάσισε επενδύσεις της τάξης των 28,6 εκατ. ευρώ, πέραν του πακέτου των υποχρεωτικών επενδύσεων που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, όπως και ότι το αργότερο το πρώτο τετράμηνο του 2019 θα είναι “τα πάντα έτοιμα”, ώστε να ξεκινήσουν οι υποχρεωτικές επενδύσεις με προοπτική ολοκλήρωσης το 2022, αντί του 2024.

Αύξηση  εμπορευματοκιβωτίων

Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, στο πρώτο πεντάμηνο του 2018 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, όπως ανακοίνωσε ο κ.Θεοφάνης, παρουσιάζει αύξηση 9,67%, ενώ ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε περίπου στα επίπεδα του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος και ανήλθε σε 22,285 εκατ.ευρώ έναντι 22,226 εκατ.ευρώ. Με βάση την πορεία του πενταμήνου, εκτιμάται ότι η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων θα προσεγγίσει το ύψος των 430.000-435.000 ΤΕUs μέχρι το τέλος του έτους, έναντι 401.940 TEUs το 2017.

LEAVE A REPLY