ΟΛΘ: Ελπίδες για λύση στο θέμα της Πύλης 16 – Πραγματοποιήθηκε σύσκεψη...

ΟΛΘ: Ελπίδες για λύση στο θέμα της Πύλης 16 – Πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στα γραφεία του ΣΕΒΕ

375
SHARE
Oloklirothike i ypovoli desmeftikon prosforwn gia ton OLTH

Ομοβροντία  διαμαρτυριών για τα προβλήματα που έχουν προκαλέσει στους εξαγωγείς, τους ναυτικούς πράκτορες, συνολικά στις μεταποιητικές-εξαγωγικές επιχειρήσεις και στις μεταφορές και εν κατακλείδι στο σύνολο της πραγματικής οικονομίας της Βόρειας Ελλάδας και όχι μόνο, εξαιτίας της παύσης της νυχτερινής τους βάρδιας στην Πύλη 16 του ΟΛΘ από τις 16 Σεπτεμβρίου και εξής, δέχθηκαν απόψε οι εκπρόσωποι των τελωνειακών υπαλλήλων, στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος.

Οι συνέπειες της κατάργησης της νυχτερινής βάρδιας πλέον παίρνουν δυσβάσταχτες διαστάσεις τόσο για τους ναυτικούς πράκτορες, όσο και για τις εξαγωγικές και εισαγωγικές επιχειρήσεις αλλά και το ίδιο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες του εξωτερικού, λόγω των πολυήμερων καθυστερήσεων στην εξυπηρέτησή τους που επέφερε η κατάργηση της νυχτερινής βάρδιας, είτε δεν “δένουν” πια στη Θεσσαλονίκη, είτε επιβάλλουν επιναύλους στους πελάτες τους.
Επίναυλο σύμφωνα με τους ναυτικούς πράκτορες έχει ήδη επιβάλει η CMA-CGM. Η διοίκηση του ΟΛΘ δηλώνει ότι θα επιδιώξει με διάλογο να την κάνει να αναιρέσει την απόφασή της αυτή, ωστόσο και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες ετοιμάζονται να ακολουθήσουν το παράδειγμά της, ενώ η Cosco ετοιμάζεται να σταματήσει να στέλνει τα πλοία της στο λιμάνι της Θεσσαλονίκη και να διακινεί τα φορτία της με πλοία τρίτων. Ήδη δύο πλοία της Cosco περιλαμβάνονται στα 26 πλοία που δεν έδεσαν στον ΟΛΘ το τελευταίο διάστημα, όπως προβλεπόταν, λόγω της ιδιόμορφης αυτής απεργίας των τελωνειακών υπαλλήλων στην Πύλη 16. Γενικότερα, έχουν σταματήσει να έρχονται στον ΟΛΘ μεγάλα πλοία καθώς οι εταιρείες επιλέγουν να διακινούν τα φορτία τους με feeders (μικρότερα πλοία) για να αποφεύγουν τις μεγάλες καθυστερήσεις.

Οι τελωνειακοί υπάλληλοι στη διάρκεια της σύσκεψης επέμεναν στις θέσεις τους – κύριο επιχείρημά τους είναι η μη ύπαρξη χώρων εναπόθεσης των εμπορευματοκιβωτίων εντός του ΟΛΘ, όπως προβλέπει η κοινοτική νομοθεσία – αλλά δήλωσαν σύμφωνα με πληροφορίες ότι θα συγκαλέσουν σύσκεψη στην πανελλήνια Ομοσπονδία τους εντός των προσεχών ημερών και θα επανεξετάσουν το ζήτημα.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι των διοικήσεων του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, όπως και του Βιοτεχνικού και του Επαγγελματικού, του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, του Εμπορικού Συλλόγου και του Συλλόγου Εκτελωνιστών και επίσης ο πρόεδρος και άλλα μέλη της διοίκησης του ΟΛΘ και εκπρόσωποι της Κοινοπραξίας των επενδυτών που έχουν αναδειχθεί ανάδοχοι για το 67% του ΟΛΘ. Υπενθυμίζεται ότι η Κοινοπραξία των επενδυτών έχει προαναγγείλει ότι θα λύσει το θέμα της δημιουργίας του χώρου εναπόθεσης containers εντός του ΟΛΘ μέσα σε ένα τρίμηνο από την ανάληψη της διοίκησης του ΟΛΘ.

 

LEAVE A REPLY