ΟΛΘ: Υψηλοί στόχοι των επενδυτών αλλά και κριτική προς το δημόσιο-27 εκατ.ευρώ...

ΟΛΘ: Υψηλοί στόχοι των επενδυτών αλλά και κριτική προς το δημόσιο-27 εκατ.ευρώ επενδύσεις άμεσα για εξοπλισμό

270
SHARE

Να τηρήσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις, όσον αφορά τόσο την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού, όσο και τις τελωνειακές υπηρεσίες εντός του λιμανιού όπου οι τελωνειακοί υπάλληλοι έχουν καταργήσει τη νυχτερινή βάρδια κάλεσε το κράτος ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης, στην σημερινή πρώτη επίσημη συνέντευξη τύπου της νέας διοίκησης, αφήνοντας  έντονες αιχμές για άλλη και πολύ διαφορετική εικόνα όσον αφορά τον εξοπλισμό του ΟΛΘ που παρέλαβαν οι επενδυτές σε σύγκριση με αυτή που περιγραφόταν στο κείμενο του διαγωνισμού. Δεν απέκλεισε, επίσης, το ενδεχόμενο ενεργοποίησης από πλευράς της Κοινοπραξίας των ρητρών που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.

Ο κ.Θεοφάνης ανακοίνωσε σχετικά ότι η Κοινοπραξία των επενδυτών αποφάσισε να επενδύσει 27 εκατ.ευρώ εντός του 2018 για άμεσες επισκευές εξοπλισμού και προμήθεια νέου εξοπλισμού, πέρα από τις υποχρεωτικές επενδύσεις των 180 εκατ.ευρώ, που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.  Επίσης γνωστοποίησε ότι επιδίωξη της Κοινοπραξίας είναι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση του έκτου προβλήτα μέχρι το τέλος του 2018 και τόνισε ότι στόχος είναι να γίνουν οι υποχρεωτικές επενδύσεις πολύ συντομότερα από τα επτά χρόνια που προβλέπει η συμβατική υποχρέωση, δηλαδή να ολοκληρωθούν περίπου στα 4,5 χρόνια προκειμένου να μπει το λιμάνι στη νέα εποχή το συντομότερο δυνατό και να κερδίσει τον ανταγωνισμό. Και σε αυτό το σημείο όμως έριξε το “μπαλάκι” στο ελληνικό δημόσιο τονίζοντας πως η εταιρεία θα πρέπει να βοηθηθεί από την πολιτεία και να ολοκληρωθούν παράλληλα τα έργα στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο, αλλιώς δεν θα έχει σημασία να πιάνουν μεγάλα motherships στο λιμάνι.

Ο κ.Θεοφάνης έσπευσε επίσης να επισημάνει ότι η εταιρεία αναμένει και το πόρισμα των ορκωτών ελεγκτών για να έχει και την εικόνα των οικονομικών μεγεθών του ΟΛΘ και όταν ρωτήθηκε αν υπάρχει περίπτωση ενεργοποίησης από πλευράς των επενδυτών των ρητρών της σύμβασης παραχώρησης περιορίστηκε στην απάντηση “ουδέν σχόλιο προσωρινά”.

Τόσο ο κ.Θεοφάνης, όσο και ο διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link και αντιπρόεδρος του ΟΛΘ, Boris Wenzel, και ο διευθύνων σύμβουλος της Belterra του Ιβάν Σαββίδη, Arthur Davidyan, έθεσαν ως στόχο την ανάδειξη του ΟΛΘ στο καλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, ενώ ο αναπληρωτής διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΛΘ Rui Pinto έθεσε ως μακροπρόθεσμο στόχο την εμβάθυνση του βεληνεκούς του ΟΛΘ μέχρι τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης.

Ως πρώτη “μικρή νίκη” χαρακτηρίζει η νέα διοίκηση του ΟΛΘ  την επιστροφή στον ΟΛΘ τριών μεγάλων διεθνών ναυτιλιακών εταιρειών, που είχαν διακόψει την παροχή υπηρεσιών με δικά τους καράβια, οι οποίες επανακάμπτουν  με δικά τους πλοία και υπηρεσίες, εντός των επόμενων εβδομάδων.

LEAVE A REPLY