Πάνω από 1,6 εκατ. κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών το 2017 για χρέη προς...

Πάνω από 1,6 εκατ. κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών το 2017 για χρέη προς το Δημόσιο

450
SHARE

Σε περίπου 1.643.500 κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών για περίπου 312.000 οφειλέτες, δηλαδή περίπου 5,3 κατασχετήρια ανά ΑΦΜ προχώρησε πέρυσι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, όπως αποκάλυψε ο διοικητής της, Γιώργος Πιτσιλής. Μιλώντας σε εκδήλωση για την παρουσίαση της ειδικής έκθεσης του Συνηγόρου του Πολίτη με θέμα τις κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών για οφειλές προς το Δημόσιο, ο κ. Πιτσιλής υποστήριξε ακόμη ότι το πλήθος των κατασχετηρίων αυτών βαίνει μειούμενο και πως οι εισπράξεις ληξιπρόθεσμων, με βάση τις επιχειρησιακές στοχεύσεις της ΑΑΔΕ δεν προέρχονται από μικρές οφειλές.

Ο κ. Πιτσιλής επιχείρησε να καταρρίψει τα περί αιφνιδιασμού του οφειλέτη κατά την επιβολή της κατάσχεσης στα χέρια τρίτου υπογραμμίζοντας πως «από τον Απρίλιο του 2016 εφαρμόζουμε διαδικασία μηνιαίας βαθμολόγησης των υποθέσεων που πρέπει να επιδιώξουμε μέτρα. Ξεκινάμε απ’ τα μεγάλα και καταλήγουμε στα μικρότερα. Ποσά κάτω των 500 ευρώ δεν επιδιώκουμε να τα εισπράξουμε μέσω ηλεκτρονικών κατασχέσεων, το κάνουμε περισσότερο με τηλεφωνικές ειδοποιήσεις».
Περαιτέρω, συνέχισε ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ, «σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο, ο οφειλέτης ειδοποιείται:
α) πριν το χρέος του καταστεί ληξιπρόθεσμο με την πρώτη ειδοποίηση του άρθρου
5 Κ.Ε.Δ.Ε. ή37 Κ.Φ.Δ. ή μέσω e-mail (για ΕΝΦΙΑ),
β) αφού καταστεί ληξιπρόθεσμος, μέσω του auto reminder system λαμβάνει e-mail,
είτε από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης αν εμφανίζει χρέος για πρώτη
φορά, είτε κεντρικά αν εμφανίζει παλιά και νέα χρέη,
γ) αν δεν ανταποκριθεί στα e-mail, λαμβάνει την ειδοποίηση προ λήψης μέτρων
του άρθρου 7Κ.Ε.Δ.Ε. ή 47 Κ.Φ.Δ., που αποτελεί προδικασία πριν από κάθε πράξη
αναγκαστικής εκτέλεσης εκτός από τις κατασχέσεις εις χείρας τρίτων.
– Ειδικά για τις κατασχέσεις εις χείρας τρίτων, ανεξαρτήτως των θεωρητικών
απόψεων επί του ζητήματος, είναι γνωστή η νομολογία τόσο του Συμβουλίου της
Επικρατείας (ΣΤΕ 2080/2014) όσο και η πρόσφατη του Αρείου Πάγου (432/2017) για
το θιγόμενο ζήτημα, με την οποία κρίθηκε ότι η μη προηγούμενη ειδοποίηση του
οφειλέτη πριν από την επιβολή της κατάσχεσης, δεν αντίκειται σε υπέρτερης ισχύος
κανόνες δικαίου, καθώς και το σκεπτικό των αποφάσεων αυτών.
– Μάλιστα, εξ όσων γνωρίζουμε στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με άλλες
φορολογικές διοικήσεις, την ίδια διαδικασία με την ελληνική Φορολογική Διοίκηση ακολουθούν ως πρακτική οι άλλες σύγχρονες Φορολογικές Διοικήσεις»
Τέλος, ως προς τον αριθμό των επιβληθεισών κατασχέσεων, ο κ. Πιτσιλής είπε ότι «είναι μεθοδολογικά εσφαλμένο να συγκρίνεται ο αριθμός των επιβληθεισών
κατασχέσεων με τον αριθμό των οφειλετών καθώς σε ένα οφειλέτη μπορεί να έχουν
επιβληθεί περισσότερες από μία κατασχέσεις. Με άλλα λόγια, το πλήθος των
κατασχετηρίων εις χείρας τρίτων, και δη των ηλεκτρονικών, για τα οποία έχει γίνει
πολύς λόγος τον τελευταίο καιρό, δεν αντιστοιχίζεται με σχέση ένα προς ένα με το
πλήθος των οφειλετών».

LEAVE A REPLY