Παραδόθηκε σε κυκλοφορία ο Κάθετος Αξονας της Εγνατίας Οδού «Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή»

Παραδόθηκε σε κυκλοφορία ο Κάθετος Αξονας της Εγνατίας Οδού «Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή»

227
SHARE
Paradothike se kykloforia o kathetos aksonas tis Egnatias odou Siatista - Krystallopigi

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παρέδωσε σήμερα σε πλήρη λειτουργία και ανάπτυξη τον Κάθετο Αξονα «Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή». Με την ολοκλήρωση και τη σημερινή απόδοση σε κυκλοφορία και του τελευταίου τμήματος «Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή», η Εγνατία οδός αποκτά ένα ακόμη κάθετο άξονα, ο οποίος θα αναβαθμίσει τόσο τις διεθνείς μεταφορές όσο και την ασφάλεια των μετακινήσεων, ενώ θα συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη του νομού Καστοριάς αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας της Δυτικής Μακεδονίας, στους τομείς της επιχειρηματικότητας, του Τουρισμού και του Εμπορίου.

Ο Άξονας «Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή» με συνολικό μήκος 72 χιλιομέτρων, συνδέει την Εγνατία Οδό, μέσω του Ανισόπεδου Κόμβου Σιάτιστας, με το Συνοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής στα ελληνο-αλβανικά σύνορα.

Η ολοκλήρωση του Κάθετου Αξονα Σιάτιστα –Κρυσταλλοπηγή θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του Νομού Καστοριάς αλλά και της ευρύτερης Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, παρέχοντας βελτιωμένες υποδομές μεταφορών. Σημαντικά οφέλη αναμένονται στους παραγωγικούς κλάδους της Περιφέρειας. Η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών μεταφορών αναμένεται να έχει ευνοϊκές συνέπειες για την ανταγωνιστικότητα του τοπικού παραγωγικού συστήματος. Ιδιαίτερα ωφελούνται οι ασχολούμενοι στους τομείς του εμπορίου, του τουρισμού και του πολιτισμού, λόγω των πολλαπλασιαστικών ωφελειών που παρέχουν τα διευρωπαϊκά δίκτυα στην βελτίωση της ελκυστικότητας και συνολικής ανταγωνιστικότητας των περιοχών από όπου διέρχονται.

Συνοπτικά, τα σπουδαιότερα κοινωνικοοικονομικά οφέλη από την ολοκλήρωση του άξονα είναι:

  • Βελτίωση στην εξυπηρέτηση της διεθνούς ροής κυκλοφορίας από και προς την Ελλάδα
  • Διευκόλυνση της ενδοπεριφερειακής και διασυνοριακής συνεργασίας με ταυτόχρονη άρση της απομόνωσης στη διασυνοριακή περιοχή
  • Ανάδειξη του κομβικού ρόλου της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στα Δυτικά Βαλκάνια
  • Ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και περαιτέρω ανάπτυξη των Νομών Καστοριάς και Κοζάνης
  • Εξοικονόμηση του χρόνου μετακίνησης, λόγω αύξησης της ταχύτητας κυκλοφορίας. Ο χρόνος διέλευσης ολόκληρου του άξονα μειώνεται κατά 13 λεπτά
  • Βελτίωση της οδικής ασφάλειας και μείωση του αριθμού των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων

 

LEAVE A REPLY