Πρωτοπορεί και αλλάζει φυσιογνωμία η Λάρισα

Πρωτοπορεί και αλλάζει φυσιογνωμία η Λάρισα

437
SHARE

Να μεταμορφώσει την πόλη της Λάρισας σε μια περιοχή πολύ πιο φιλική στους κατοίκους της επιχειρεί η διοίκηση του Δήμου Λαρισαίων που υλοποιεί το ιδιαιτέρως φιλόδοξο project του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη με την πλήρη ολοκλήρωση του να υπολογίζεται στο βάθος μιας δεκαετίας.
Ο Δήμος Λαρισαίων πρωτοπορεί καθώς είναι ο πρώτος δήμος της Ελλάδας που έχει ξεκινήσει να υλοποιεί ΣΒΑΚ. Τα οφέλη και οι στόχοι πολλοί και μεγαλεπήβολοι, όπως εξήγησαν οι δύο αρμόδιοι αντιδήμαρχοι
Πολεοδομίας και Αστικής Ανάπτυξης Δημήτρης Μαβίδης και
Τεχνικών Έργων, Υποδομών και Πολιτικής Προστασίας, Γιώργος Σούλτης του Δήμου Λαρισαίων σε δημοσιογραφική αποστολή που επισκέφθηκε την πόλη και στην οποία συμμετείχε το Thesseconomy.
Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας προβλέπει εκτεταμένες αστικές παρεμβάσεις αλλάζοντας τη φυσιογνωμία της πόλης, με στόχο τη μείωση της χρήσης Ι.Χ. οχημάτων, την αύξηση της χρήσης αστικής συγκοινωνίας και την καλύτερη πρόσβαση σε αυτή, τη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος και τη δημιουργία νοοτροπίας μεγαλύτερης χρήσης του ποδηλάτου και φυσικά ειδικά στο κέντρο της πεζής βόλτας.
Οι πρώτες παρεμβάσεις ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2018. Μέχρι σήμερα έχουν υλοποιηθεί πέντε δράσεις του ΣΒΑΚ συνολικού προϋπολογισμού 7-8 εκατ. ευρώ (με δημοτικούς πόρους), έχουν συμβασιοποιηθεί και θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα τρεις επιπλέον δράσεις κόστους περίπου πέντε εκατ. ευρώ (επίσης με ιδίους πόρους), ενώ προς προκήρυξη βρίσκονται πέντε ακόμη παρεμβάσεις, οι μελέτες των οποίων έχουν ήδη εγκριθεί. Οι τελευταίες δράσεις, με συνολικό προϋπολογισμό περί τα 10 εκατ. ευρώ, αναμένεται να υπαχθούν σε πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Οι παραπάνω δράσεις, αλλά και όσες αναμένεται να υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα έχουν πέντε βασικές στοχεύσεις:
-η δημιουργία ενός βασικού συλλεκτηρίου οδικού δικτύου
– Τη μετατροπή όλων των τοπικής σημασίας οδών (περιοχές κατοικίας) σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, μονής κατεύθυνσης, με συχνές εναλλαγές στη φορά κατεύθυνσης, έτσι ώστε να αποτρέπονται οι διαμπερείς κινήσεις μέσω αυτών..
– Τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου ροής πεζών (μέσω πεζοδρόμων, οδών ήπιας κυκλοφορίας και διευρυμένων πεζοδρομίων)
– Την ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου με τη δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου κίνησης στο κέντρο της πόλης
– Την προώθηση των μέσων μαζικής μεταφοράς
Με τις προτάσεις του ΣΒΑΚ για το οδικό δίκτυο επιτυγχάνονται τα εξής:
– Σύνδεση των πυλών εισόδου – εξόδου στην πόλη με παράκαμψη της κεντρικής περιοχής.
– Αποτροπή διαμπερών κινήσεων μέσα από τον αστικό ιστό.
– Δημιουργία βασικού συλλεκτηρίου οδικού δικτύου, για την κίνηση των οχημάτων, χωρίς καθυστερήσεις και με ασφάλεια.
– Αύξηση πυκνότητας δικτύου πεζοδρόμων και οδών με ήπια κυκλοφορία
– Αποθάρρυνση της χρήσης των ΙΧ οχημάτων στην κεντρική περιοχή & αύξηση της χρήσης ΜΜΜ, ποδηλάτου και πεζή μετακίνησης.
– Μέτρα ήπιας κυκλοφορίας σε γειτονιές – Προστασία από διαμπερείς κινήσεις.
-Μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης.
– Βελτίωση της εικόνας της πόλης και αναβάθμιση ιστορικών –
ευαίσθητων περιοχών.
Στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ δημιουργείται δίκτυο ποδηλατοδρόμου μήκους 45 χλμ, με στόχο να δώσει τη δυνατότητα να κατευθυνθεί ο ποδηλάτης με ασφάλεια από τις συνοικίες τόσο προς το κέντρο της πόλης όσο και προς τις υπόλοιπες συνοικίες.

LEAVE A REPLY