Πτώση τζίρου στην αγορά της Θεσσαλονίκης στις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου-Ανάλογη η...

Πτώση τζίρου στην αγορά της Θεσσαλονίκης στις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου-Ανάλογη η εικόνα πανελλαδικά, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ

142
SHARE
Pote ksekinoun oi endiameses ekptoseis- Se poies perioxes exoun diaforetiki diarkeia

Μειωμένος ήταν ο τζίρος των φετινών ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη, για πρώτη φορά, ενώ τα προηγούμενα χρόνια η συγκεκριμένη εκπτωτική περίοδος, όπως τονίζει στο thesseconomy.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, ήταν η καλύτερη εκπτωτική περίοδος όλου του έτους.

Σύμφωνα, εξάλλου, με έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της ΕΣΕΕ (Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας) στο πρώτο μισό του Νοεμβρίου καταγράφηκε πτώση τζίρου κατά 7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Έντονη είναι, όπως προκύπτει, εύλογα και η απογοήτευση των επιχειρήσεων, που εμφανίζονται διχασμένες ως προς τη χρησιμότητα των ενδιάμεσων φθινοπωρινών εκπτώσεων.

Την πτωτική αυτή πορέεία του τζίρου στις εκπτώσεις του Νοεμβρίου αποδίδει ο πρόεδρος του ΕΣΘ στις μεγάλες φορολογικές υποχρεώσεις των πολιτών και όπως σημειώνει “για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνεται αυτό που λέγαμε εξ αρχής, ότι δεν φταίει η έλλειψη χρόνου, αλλά η έλλειψη χρήματος. Ειδικά το Σάββατο και την Κυριακή, το κέντρο της Θεσσαλονίκης ήταν ασφυκτικά γεμάτο από κόσμο, περισσότερο ίσως και από τις Κυριακές πριν τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, αλλά η αγορά δεν δούλεψε. Αυοό δείχνει ότι οι πολίτες ήθελαν να κάνουν τη βόλτα τους, να δουν την αγορά, αλλά δυστυχώς δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ψωνίσουν”.

Έρευνα

Η έρευνα της ΕΣΕΕ διεξήχθη τηλεφωνικά ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 150 επιχειρήσεων, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν μια μεσοσταθμική μείωση κατά 7%  συγκριτικά με πέρσι και συνοψίζονται στα εξής έξη σημεία:

α) Το 85%  των επιχειρήσεων συμμετείχε στις ενδιάμεσες εκπτώσεις, ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το Νοέμβριο του 2017 (80%).

β) Οι περισσότερες επιχειρήσεις (47%) κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο σε σύγκριση με την αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο του προηγούμενου έτους (37% το 2017). Βέβαια τα τελευταία δύο έτη, αν και όχι η πλειοψηφία, σημαντικό μέρος των επιχειρήσεων βελτιώνει ή σταθεροποιεί τις πωλήσεις του την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου      (Πίνακας 1).Στις περισσότερες επιχειρήσεις (6 στις 10) το ποσοστό έκπτωσης κυμάνθηκε μεταξύ 11% και 40%, ενώ στην πλειοψηφία τους κινήθηκαν μεταξύ (11% – 20%). Αυτό που χρήζει παρατήρησης είναι η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής τους στο θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Ενώ το 2014 δεν συμμετείχε το 28%, το 2018 το ποσοστό αυτό μειώνεται σε 15%.

γ) Μία στις δύο επιχειρήσεις (54%) πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο σύνολο των εμπορευμάτων και το 17% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών.

δ) Περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις (54%) θεωρούν ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο φθινοπωρινής – χειμερινής περιόδου, ενώ ποσοστό  23% κρίνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο και  20%  θετικό.

ε) Αναφορικά με την χρησιμότητα μιας ξεχωριστής περιόδου ενδιάμεσων εκπτώσεων οι απόψεις μοιάζει να διχάζονται.

στ) Όσον αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή των ενδιάμεσων εκπτώσεων η πλειονότητα αναφέρει ότι η λειτουργία της Κυριακής δεν επηρεάζει τον συνολικό τζίρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων (39%) και το 20% δηλώνει ότι έχει αρνητικό αντίκτυπο. Επίσης, η ανάγκη απασχόλησης προσωπικού την Κυριακή καλύπτεται, είτε προσωπικά από τον επιχειρηματία, είτε με το υπάρχον προσωπικό δηλαδή, να πραγματοποιηθούν επιπλέον προσλήψεις. Τέλος, τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις φαίνεται να καταγράφουν αύξηση του λειτουργικού κόστους από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, ενώ η επισκεψιμότητα φαίνεται να είναι ανεξάρτητη από την λειτουργία της Κυριακής (47,7%).

LEAVE A REPLY