Του Γ. Κατσιάνη
Την έντονη αντίδραση των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων προκαλεί νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την απελευθέρωση των δημόσιων αστικών και υπεραστικών επιβατικών μεταφορών.
Ειδικότερα, με επιστολή προς τον πρωθυπουργό, η Ομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουρισμού Ιδιοκτητών Τουριστικών Γραφείων και Λεωφορείων Ελλάδος (ΟΙΤΛΕ) τονίζει, μεταξύ άλλων ότι το νομοσχέδιο “έχει πλήθος φωτογραφικών διατάξεων που σκοπό έχουν τη διαιώνιση με κάθε μέσο της διενέργειας των γραμμών από τα ΚΤΕΛ, διευρύνοντας μάλιστα το έργο τους σε βάρος των τουριστικών επιχειρήσεων”.
“Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι κατά την ημερομηνία διενέργειας των διαγωνιστικών διαδικασιών οι διαγωνιζόμενοι οφείλουν να διαθέτουν τον απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων υπεραστικού τύπου που μόνο τα ΚΤΕΛ διαθέτουν καθώς βάσει του ισχύοντος νομοθετικού καθεστώτος κανένας άλλος φορέας δεν μπορεί να θέσει σε κυκλοφορία υπεραστικά λεωφορεία. Επίσης τίθεται ως όρος η εμπειρία στις υπεραστικές μεταφορές που παρέχονται μέχρι σήμερα μονοπωλιακά από τα ΚΤΕΛ και καμία ιδιωτική εταιρία στη χώρα δεν θα ήταν δυνατόν να διαθέτει και για την ανάθεση του έργου δεν λαμβάνεται υπόψη η μακρά εμπειρία των τουριστικών επιχειρήσεων σε όλες τις υπόλοιπες οδικές μεταφορές”, σημειώνεται στη σχετική επιστολή.
Εξίσου φωτογραφικοί για τα ΚΤΕΛ είναι, σύμφωνα με την ΟΙΤΛΕ, οι όροι διάθεσης συστημάτων τηλεματικής, έκδοσης εισιτηρίων και εγκαταστάσεων λεωφορείων (σταθμούς), κατά τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.
“Δυστυχώς για ακόμη μία φορά η απροκάλυπτη στήριξη ενός συγκεκριμένου κλάδου σε βάρος κάποιου άλλου προκαλεί την αγανάκτηση των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, των μελών μας, που διαθέτουν ένα στόλο άνω των 10.000 τουριστικών λεωφορείων”, υπογραμμίσει η ομοσπονδία και εκτιμά ότι η ψήφιση του νομοσχεδίου θα προκαλέσει δυναμικές παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις.
“Ζητούμε οι βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου να καταψηφίσουν το συγκεκριμένο νομοσχέδιο – έκτρωμα και να ξεκινήσει ένας γόνιμος διάλογος μεταξύ του κλάδου μας και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για όλα τα κρίσιμα θέματα που μας απασχολούν”, καταλήγει η σχετική επιστολή, προτείνοντας τον πλήρη διαχωρισμό του έργου κάθε κλάδου, δηλαδή των τουριστικών λεωφορείων και του ΚΤΕΛ.