Sunday , 3 March 2024

Στα “κάγκελα” οι μεταφορείς για την αλλαγή των αδειών κυκλοφορίας στα φορτηγά δημόσιας χρήσης

Του Γ. Κατσιάνη

“Φωτιά” στον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών βάζει η νέα νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών  σχετικά με τις άδειες κυκλοφορίας φορτηγών δημόσιας χρήσης (ΦΔΧ).

Ειδικότερα, οι άδειες κυκλοφορίας χορηγούνται για φορτηγά που πληρούν τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων EURO V και μεταγενέστερων προτύπων.

Όπως αποκαλύπτει το thesseconomy.gr, στο άρθρο 18 του σχεδίου νόμου που αφορά τον εκσυγχρονισμό των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, το αρμόδιο υπουργείο προβλέπει ότι “από την 1η.6.2023 και μετά, οι άδειες κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. του άρθρου 5 χορηγούνται για φορτηγά που πληρούν ανάλογα τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων EURO VI-D για βαρέα οχήματα ή τις προδιαγραφές των ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών ρύπων ελαφρών οχημάτων που εφαρμόζονται από 1ης.9.2019 και μετά για την πρώτη ταξινόμηση καινούριων φορτηγών, και μεταγενέστερων προτύπων”.

“Για άλλη μια φορά, η Πολιτεία μας υποχρεώνει να πληρώσουμε περισσότερα για την έκδοση αδειών, χωρίς να δώσει ούτε ένα κίνητρο για την αντικατάσταση του γερασμένου στόλου των οχημάτων μας, όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες της Ε.Ε.”, δήλωσε στο thesseconomy.gr o πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης.

Να σημειωθεί ότι στις 30 Ιουνίου 2023 λήγει η προθεσμία για την υποχρεωτική αντικατάσταση ΦΔΧ με οχήματα τεχνολογίας EURO IV κατόπιν μεταβίβασης.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *