Στα “κάγκελα” οι Ναυτικοί Πράκτορες και οι Εκτελωνιστές για τις κινητοποιήσεις των...

Στα “κάγκελα” οι Ναυτικοί Πράκτορες και οι Εκτελωνιστές για τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον ΟΛΘ

301
SHARE

Την αντίδραση τόσο των Ναυτικών Πρακτόρων, όσο και των Εκτελωνιστών προκαλεί η απόφαση των εργαζομένων στον ΟΛΘ να ξεκινήσουν από σήμερα – όπως είχαν προαναγγείλει προ μερικών ημερών – κινητοποιήσεις, με τη μορφή της αποχής από υπερωριακή εργασία και εργασία τα Σαββατοκύριακα, με αίτημα την ανάκληση της απόλυσης προ διμήνου μιας υπαλλήλου και τη μετατροπή των συμβάσεων ορισμένου χρόνου 100 και πλέον εργαζομένων σε αορίστου χρόνου.

Για ομηρία της επιχειρηματικής κοινότητας της Βόρειας Ελλάδας από την ΟΜΥΛΕ κάνει λόγο ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης (Σ.Ν.Π.Θ.) και τονίζει ότι λιμάνι δεν είναι μόνο οι υπάλληλοι της ΟΛΘ ΑΕ, αλλά “όλοι εμείς οι χρήστες, που με κόπους, έξοδα και κοινές προσπάθειες προσελκύουμε τα φορτία και τα πλοία όπου μέσω αυτών εξασφαλίζονται οι μισθοί των εργαζομένων για τις προσφερθείσες υπηρεσίες τους, όπως σε κάθε εταιρεία ιδιωτικού δικαίου”.

Στο ίδιο μήκος κύματος ο Σύλλογος Εκτελωνιστών-Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης (Σ.Ε.Τ.Α.Θ.) σε δική του ανακοίνωση τονίζει ότι “η οικονομική ζωή της Θεσσαλονίκης και όλα τα επαγγέλματα, που είναι άμεσα συνδεδεμένα με την πόλη και το λιμάνι της δεν μπορούν να εξαρτώνται από μία εσωτερική εργασιακή διαφορά ενός ιδιωτικού φορέα, όσο μεγάλος και εάν είναι αυτός, όπως είναι η Ο.Λ.Θ. Α.Ε. Εξάλλου, η διαφορά αυτή αφορά μία εργαζόμενη, ενώ οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες που θα θιγούν από τις αναγγελλόμενες κινητοποιήσεις ανέρχονται σε χιλιάδες και η δυνητική ζημία που ενδεχομένως να υποστεί ο επιχειρηματικός κόσμος να είναι ακόμη μεγαλύτερη”.

Ακολουθούν οι πλήρεις ανακοινώσεις του Σ.Ν.Π.Θ. και του ΣΕΤΑΘ.

Η ανακοίνωση του Σ.Ν.Π.Θ.:

“Τελικά, πραγματικά ο κύβος ερρίφθη και η ΟΜΥΛΕ προχώρησε στην αποχή από εργασία σε υπερωρία και εργασία Σαββάτου και Κυριακής. Δηλαδή παραμένει όμηρος όλη η επιχειρηματική κοινότητα της Β. Ελλάδος αλλά και των Βαλκανίων, που χρησιμοποιούν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, των διεκδικήσεων της ΟΜΥΛΕ.

Βασίζουν την ενέργεια τους αυτή επικαλούμενοι την απόλυση μιας υπαλλήλου από την ΟΛΘ ΑΕ χαρακτηρίζοντας την καταχρηστική και άκυρη και εκ παραλλήλου επικαλούνται τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου 100 εργαζομένων. Δεν αναφέρονται όμως στην ομηρία όλων των εργαζομένων των ιδιωτικών επιχειρήσεων εξαιτίας της απώλειας των φορτίων του εξωτερικού όπως επίσης και στην άρνηση των ναυτιλιακών γραμμών και των πλοιοκτητών των εμπορικών πλοίων να προσεγγίσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Πολύ δε περισσότερο, δεν προβαίνουν σε κανένα διάλογο με τους χρήστες, που ειρήσθω εν παρόδω ζητούμε να μην τους χρησιμοποιούν ως ασπίδα με αιτιολογία το ενδιαφέρον τους ότι οι χρήστες θα βρεθούν σε περιπέτειες, προκειμένου να ακούσουν και τις απόψεις μας. Τουναντίον, με ανακοινώσεις επιβάλλουν τις απόψεις και τις ενέργειες τους. Αυτό δεν είναι διάλογος.

Επαναλαμβάνουμε ότι λιμάνι δεν είναι μόνο οι υπάλληλοι της ΟΛΘ ΑΕ. Λιμάνι είμαστε όλοι εμείς οι χρήστες που με κόπους, έξοδα και κοινές προσπάθειες προσελκύουμε τα φορτία και τα πλοία όπου μέσω αυτών εξασφαλίζονται οι μισθοί των εργαζομένων για τις προσφερθείσες υπηρεσίες τους, όπως σε κάθε εταιρεία ιδιωτικού δικαίου.

Οποιαδήποτε διαφορά μεταξύ των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων της ΟΛΘ ΑΕ και της Διοικήσεως της μπορεί και πρέπει να λυθεί στα Δικαστήρια. Εκτός και αν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν πρέπει να απαγκιστρωθεί από τις παρελθούσες παρόμοιες συμπεριφορές που ακόμη μέχρι και σήμερα δεν συνήλθε από αυτές προς τέρψιν των ανταγωνιστικών λιμανιών.

Η ΟΛΘ ΑΕ, εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, ακολουθεί τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και νόμους και δεν είναι υπόθεση κανενός που θέλει να επιβάλει την άποψη του.

Οποιεσδήποτε διαφωνίες ή διεκδικήσεις πρέπει να βασίζονται στις κείμενες νομοθεσίες και σε περίπτωση διαφωνίας επιβάλλεται να λυθούν στα δικαστήρια. Με αυτόν τον τρόπο δεν προκαλούνται πληγές που δίνουν το δικαίωμα στον οποιονδήποτε που καραδοκεί και επιβουλεύεται την πρόοδο του λιμένος να χαίρεται για την πτώση του.

Προτρέπουμε τους συνδικαλιστές και εργαζομένους της ΟΜΥΛΕ, έστω και αν την ανακοίνωσαν, να αποσύρουν αυτή την απόφαση τους διότι μόνο ανέκκλητη ζημία θα προκαλέσουν μηδέ εξαιρουμένου και στους ίδιους είτε είναι με σύμβαση αορίστου χρόνου είτε με ορισμένου χρόνου.

Πολύμηνες απεργίες του παρελθόντος δεν έφεραν αποτέλεσμα παρά μόνο πληγές. Τώρα γιατί πρέπει να ακολουθηθούν οι ίδιες διαδρομές;

Και βέβαια υπάρχουν τρόποι και σημεία επαφής για την επίλυση των θεμάτων αρκεί να επικρατεί η σώφρων λογική.

Ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης επαναλαμβάνει την κάθετη αντίθεση του με αυτού του είδους τις ενέργειες δηλαδή των απεργιών”.

Η ανακοίνωση του Σ.Ε.Τ.Α.Θ.:

“Ο Σύλλογος Εκτελωνιστών-Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη ανησυχία τη διαφαινόμενη επιστροφή σε πρακτικές του παρελθόντος αναφορικά με τις προτεινόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων του Ο.Λ.Θ., με αφορμή την απομάκρυνση μίας εργαζομένης από τη θέση της. Προτείνεται συγκεκριμένα, από την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2019 η αποχή από υπερωρίες και εργασία Σαββάτου Κυριακής και Αργιών, δηλαδή ουσιαστικά η πλήρης απαξίωση του Λιμένος και της πόλης της Θεσσαλονίκης ακριβώς κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, που η Διεθνής έκθεση της πόλης συγκεντρώνει εδώ και οκτώ δεκαετίες παραγωγικές δυνάμεις από όλο τον κόσμο και οι φορείς της προσπαθούν να δημιουργήσουν επιχειρηματικές ευκαιρίες για τη Θεσσαλονίκη και για την ευρύτερη περιοχή. Ο λιμένας της Θεσσαλονίκης, από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης εκτιμούμε ότι διανύει περίοδο πρωτοφανούς βελτίωσης των οικονομικών του με αύξηση του κύκλου εργασιών του και προσέλκυση νέων φορτίων. Χρειάζεται πλέον να γίνει αντιληπτό ότι πρόκειται για μία επιχείρηση, η οποία διοικείται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Είναι ανάγκη να γίνει αντιληπτή η διάκριση ανάμεσα στην προάσπιση των εργασιακών κεκτημένων και ενός αξιοπρεπούς εργασιακού βίου από τη μία, αλλά και η αποτροπή της θέσης σε αιχμαλωσία του κοινωνικού συνόλου μίας ολόκληρης πόλης και δεκάδων επαγγελματιών από την άλλη. 2 Ως Σύλλογος Εκτελωνιστών-Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης και ως παραγωγικός φορέας με συνεχή παρουσία 100 ετών στα εμπορικά δρώμενα της πόλης εφιστούμε την προσοχή σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και τονίζουμε ότι η οικονομική ζωή της Θεσσαλονίκης και όλα τα επαγγέλματα, που είναι άμεσα συνδεδεμένα με την πόλη και το λιμάνι της δεν μπορούν να εξαρτώνται από μία εσωτερική εργασιακή διαφορά ενός ιδιωτικού φορέα, όσο μεγάλος και εάν είναι αυτός, όπως είναι η Ο.Λ.Θ. Α.Ε. Εξάλλου, η διαφορά αυτή αφορά μία εργαζόμενη, ενώ οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες που θα θιγούν από τις αναγγελλόμενες κινητοποιήσεις ανέρχονται σε χιλιάδες και η δυνητική ζημία που ενδεχομένως να υποστεί ο επιχειρηματικός κόσμος να είναι ακόμη μεγαλύτερη. Καλούμε τα εμπλεκόμενα μέρη να δείξουν σύνεση και αυτοσυγκράτηση σε μία δύσκολη εποχή κατά την οποία η Ελληνική Οικονομία αγωνίζεται με όλες τις δυνάμεις της για να ανακάμψει, αφού ενδεχόμενη έναρξη κινητοποιήσεων, ιδιαίτερα σε μία τόσο ευαίσθητη χρονική περίοδο θα αποδυναμώσει αποδεδειγμένα το λιμάνι, την πόλη της Θεσσαλονίκης και το σύνολο σχεδόν του παραγωγικού της ιστού”.

LEAVE A REPLY