Στα 10 δισεκατ.ευρώ η ελληνική αγορά κρέατος – Αύξηση των εισαγωγών στα...

Στα 10 δισεκατ.ευρώ η ελληνική αγορά κρέατος – Αύξηση των εισαγωγών στα χρόνια της κρίσης

704
SHARE

Μειώθηκε μεν στα χρόνια της κρίσης η ελληνική αγορά κρέατος, αλλά παραμένει μία δυναμική αγορά, με συνολικό τζίρο της τάξης των 10 δισεκατ.ευρώ, έχοντας χάσει  στα χρόνια της κρίσης και ειδικότερα μεταξύ 2009-2016  σε αξία περίπου 1 δισεκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο γενικός διευθυντής της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος, Ανδρέας Γεωργούδης στην σχετική ημερίδα, που διοργάνωσε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και ο εξαγωγικός φορέας GEFA, υπό την αιγίδα του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Τροφίμων και Αγροτικής Ανάπτυξης της Γερμανίας. Παράλληλα, την περίοδο 2010-2017 καταγράφηκε αύξηση των εισαγωγών κρεάτων στην ελληνική αγορά κατά 5,57% (σε αξία).

Τη δυναμική της οφείλει η ελληνική αγορά κρέατος σε μεγάλο βαθμό στην ενίσχυσή της κάθε καλοκαίρι με εκατομμύρια τουριστών, αλλά στηρίζει τα θεμέλιά της στον Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος είναι απαιτητικός σε θέματα ποιότητας (το 63,4% ψωνίζει κρέας με βάση την ποιότητα). Η ελληνική οικογένεια, παρά τη μείωση στην κατανάλωση κρέατος στα χρόνια της κρίσης, στην κατανάλωση κρέατος διαθέτει εβδομαδιαία 24 ευρώ (μέση δαπάνη), και το 70% κάνει τις αγορές της από κρεοπωλεία και όχι από αλυσίδες λιανικής.

Την περίοδο 2009-2016 η δαπάνη στη λιανική, για την αγορά βόειου κρέατος, μειώθηκε κατά 25%, στο χοιρινό κατά 7,4%, στο αιγοπρόβειο κατά 45% και στα πουλερικά κατά 9% με τις πωλήσεις όμως στην τελευταία κατηγορία να σταθεροποιούνται από το 2013 και μετά, ενώ παράλληλα καταγράφεται αύξηση στις εισαγωγές πουλερικών και μείωση του αριθμού αυτάρκειας της χώρας.

Η παραγωγή κρέατος στην Ελλάδα συγκεντρώνεται κυρίως στην Κεντρική Μακεδονία, την Ήπειρο ( έχει το 45% της παραγωγής πουλερικών), την Θεσσαλία και σε μικρότερο βαθμό στην Αιτωλοακαρνανία. Ειδικότερα η εισαγωγή ζώντων ζώων, η πάχυνση και η σφαγή τους στην Ελλάδα, βρίσκεται κυρίως στην Ημαθία, η οποία προσφέρει το 25%-27% της εθνικής κατανάλωσης σε βόειο κρέας.

Τον γερμανικό κλάδο κρέατος, παρουσίασε ο κ. Steffen Reiter, CEO της German Meat GmbH. Το 2017, ο κλάδος παρήγαγε 5,45 εκατομμύρια τόνους κρέατος, κάνοντας την Γερμανία πρώτη δύναμη στην Ευρώπη και τρίτη στον κόσμο, μετά την Κίνα και τις ΗΠΑ.

Η Γερμανία, έρχεται τρίτη μετά την Ολλανδία και την Γαλλία στην ελληνική αγορά κρέατος, έχοντας μερίδιο 13,6% και η Γερμανία επιθυμεί να διευρύνει τις πωλήσεις κρέατος στην ελληνική αγορά.

LEAVE A REPLY