Στο “κυνήγι” των προσφορών οι Έλληνες καταναλωτές

Στο “κυνήγι” των προσφορών οι Έλληνες καταναλωτές

406
SHARE
Sto kynigi ton prosforon oi Ellines katanalotes
Μόνο τις προσφορές των σούπερ μάρκετ κυνηγούν πλέον οι Έλληνες καταναλωτές. Η κρίση και φτώχει στη χώρα οδηγεί τους περισσότερους πολίτες να προχωρούν σε περαιτέρω περιορισμό των δαπανών τους, με έναν στους τέσσερις να εκτιμά ότι η οικονομία δεν θα βγει ποτέ από την κρίση και να δηλώνει ότι προτίθεται να βάλει άμεσα «μαχαίρι» και στις αγορές τροφίμων.
Το γενικό αυτό συμπέρασμα για το προφίλ που εμφανίζει σήμερα ο Έλληνας καταναλωτής προκύπτει από τα πορίσματα της δεύτερης έρευνας της MRB, με τίτλο «ShopperHood Study- Η διεισδυτική ματιά στη ζωή & στην εξέλιξη της συμπεριφοράς και των εκφάνσεων του Έλληνα shopper μέσα στο super market», την οποία παρουσίασε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Δημήτρης Μαύρος στο πλαίσιο του 12ου συνεδρίου ECR Hellas, με τίτλο «Ακροβατώντας προς την Ανάπτυξη». Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Μαύρος «οι καταναλωτές έχουν μετατραπεί σε αγοραστές, οι οποίοι μάλιστα στρέφονται αποκλειστικά στην αναζήτηση προσφορών».
Πιο συγκεκριμένα, με βάση τα ευρήματα της έρευνας της MRB -που διεξήχθη το δίμηνο Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου 2017 και περιλάμβανε 701 συνεντεύξεις πελατών σούπερ μάρκετ- σε σχέση με το 2015 σήμερα οι καταναλωτές εκφράζουν μεγαλύτερη απαισιοδοξία για το μέλλον της οικονομίας, με το ποσοστό αυτών που υποστηρίζουν ότι «σύντομα θα βγούμε από την κρίση» να μειώνεται στο 5%, έναντι 9% δύο χρόνια πριν.

Αντίθετα, το 52% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι η «έξοδος» από την κρίση τοποθετείται σε οχτώ χρόνια, ενώ σχεδόν 1 στους 4 υποστηρίζει ότι «δεν θα βγούμε ποτέ από την κρίση».

Σχεδόν ένας στους δύο (47%) δηλώνει ότι θα διατηρήσει τις ίδιες καταναλωτικές συνήθειες στον βαθμό που υπάρξει ανάκαμψη της οικονομίας, ενώ το 42% προσανατολίζεται σε περαιτέρω μείωση δαπανών σε προϊόντα που διατίθενται στο σούπερ μάρκετ (εκτός τροφίμων).

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 25% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα προχωρήσει σε περικοπές και στα τρόφιμα.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, «μαχαίρι» έχει ήδη πέσει στο κόστος στο τυπικό καλάθι, με τις μετρήσεις της MRB να καταγράφουν συνολική υποχώρηση 15% στη μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών στο σούπερ μάρκετ.

 

LEAVE A REPLY