Συνέδριο Philoxenia: “Ασημένιος τουρισμός”-Πολλές οι προοπτικές για την Ελλάδα, αλλά με πολλή...

Συνέδριο Philoxenia: “Ασημένιος τουρισμός”-Πολλές οι προοπτικές για την Ελλάδα, αλλά με πολλή δουλειά…

520
SHARE

Μεγάλες είναι οι προοπτικές της Ελλάδας για πρωταγωνιστικό ρόλο στον «Τουρισμό 55+», το  λεγόμενο  «Ασημένιο Τουρισμό», που αφορά τους τουρίστες άνω των 55 ετών και μπορεί να επιφέρει την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αλλ΄ακαι εξίσου πολλή η δουλειά που πρέπει να γίνει για την επίτευξη του στόχου, όπως τονίστηκε στο συνέδριο με θέμα  «Τουρισμός 55+ Μοχλός ανάπτυξης για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου», που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην 34η Philoxenia, υπό την συνδιοργάνωση της ΔΕΘ-Helexpo και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ).

Κοινή επισήμανση των ομιλητών ήταν ότι τα άτομα αυτής της ηλικιακής ομάδας ταξιδεύουν περισσότερο, έχουν περισσότερο χρόνο και συνήθως και χρήμα, μεγαλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία και είναι πιο απαιτητικοί.

Όπως υπογράμμισε πρόεδρος της ΠΟΞ, κ. Γρηγόρης Τάσιος, οι άνθρωποι αυτών των ηλικιών ταξιδεύουν στα άκρα της σεζόν, αλλά ο ανταγωνισμός στο κομμάτι αυτό είναι μεγάλος από την Ισπανία και την Πορτογαλία και θα χρειαστεί πολλή δουλειά για να προσελκύσει η χώρα μας αυτή την σημαντική αγορά.

Σύμφωνα πάντως με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Tourism Generis,  Γιώργο Δρακόπουλο, αν και υπάρχει ανάγκη επέκτασης της τουριστικής περιόδου, αυτή δεν πρέπει να γίνεται με κάθε τίμημα, αφού οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να βγάζουν τα έξοδά τους και να συντηρούν ένα καλό επίπεδο απασχόλησης.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η ομιλία της γεροντολόγου και συμβούλου ¨ασημένιου τουρισμού’, Στέλλας Τσαρτσαρά, που τόνισε ότι η αντίληψη της ηλικίας είναι υποκειμενική πράγμα που καθορίζει τις επιλογές του τουρίστα 55+ και σχετίζονται με την κατάσταση της υγείας του καθώς έκανε λόγο για τρεις κατηγορίες του «Ασημένιου Τουρισμού», των 55-65 ετών, των 65-70 και των 70-85. Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει τουρίστες που είναι ακόμα εργαζόμενοι με καλή υγεία και χρειάζονται χαλάρωση και ξεκούραση. Στο κομμάτι αυτό η χώρα μας έχει αναπτύξει προϊόντα, τα οποία όμως δεν διαφοροποιούνται ουσιαστικά από τις άλλες ηλικιακές ομάδες.

Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει τους συνταξιούχους, των οποίων η υγεία έχει αρχίσει να κάμπτεται και οι οποίοι θέλουν νέες εμπειρίες και τουρισμό ευζωίας. Στο κομμάτι αυτό η Ελλάδα δεν έχει πετυχημένα προϊόντα, ενώ στην τρίτη κατηγορία ανήκουν οι γηριατρικοί τουρίστες, με προβλήματα υγείας, οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες για υποστήριξη και ειδικά πακέτα. Για την κατηγορία αυτή, σύμφωνα με την κα Τσαρτσαρά, δεν υπάρχει πρόβλεψη ούτε καν στην Ευρώπη. “Οι άνθρωποι αυτών των ηλικιών έχουν διαφορετικές ανάγκες, αλλά αυτό που απαιτείται δεν είναι οι υποδομές, όσο ο συντονισμός των υπηρεσιών. Ειδικά οι τουρίστες άνω τον 75 ετών δεν επιθυμούν να αντιμετωπίζεται το γήρας ως αρρώστια», πρόσθεσε η ομιλήτρια.

Υπάρχουν διαφορετικές ανάγκες στις μεγαλύτερες ηλικίες αλλά εκείνο το οποίο είναι άκρως σημαντικό κατά την άποψη της Sabine Switalla, Σύμβουλο ανάπτυξης, Τουρισμού και Προορισμών, που δραστηριοποιείται στο νησί της Ρόδου είναι οι υπηρεσίες. «Η Ελλάδα, όπως ανέφερε, ξεχωρίζει για την ποιότητα ζωής που παρέχει, την ασφάλεια και τη διατροφή. Με ένα σωστό σχεδιασμό και την ανάπτυξη στρατηγικής μπορεί να γίνει προορισμός για τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας».

Απόό την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης χαρακτήρισε την 55+ τουριστική αγορά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, σημειώνοντας πως η χώρα μας πρέπει να τοποθετηθεί εγκαίρως σε αυτή, για να μην χάσει μια ευκαιρία που θα μπορούσε να οδηγήσει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

LEAVE A REPLY