Την επόμενη εβδομάδα η μεταβίβαση του 67% του ΟΛΘ – Μετά από...

Την επόμενη εβδομάδα η μεταβίβαση του 67% του ΟΛΘ – Μετά από 18 χρόνια παλινωδιών στο θέμα της επέκτασης του 6ου προβλήτα

262
SHARE

Την επόμενη Τρίτη ή Τετάρτη αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) στην εταιρεία ειδικού σκοπού “South Europe Gateway Thessaloniki”, που συγκρότησε η κοινοπραξία “Deutsche Invest Equity Partners GmbH”, “Belterra Investments Ltd” και “Terminal Link SAS”, σύμφωνα με την απερχόμενη μεταβατική διοίκηση του ΟΛΘ.

Αύριο, Πέμπτη σύμφωνα με τον πρόεδρο του λιμανιού, κ.Μέλιο, αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή το σχετικό κυρωτικό νομοσχέδιο, “το οποίο εκτιμάται ότι θα πάει για ΦΕΚ μέχρι την Παρασκευή”, ώστε την ερχόμενη Τρίτη ή Τετάρτη να γίνει εκτός απροόπτου η μεταβίβαση και το αργότερα στις αρχές Μαρτίου να “μπει” στο λιμάνι ο ιδιώτης επενδυτής.

Σε συνάντηση νωρίτερα σήμερα με δημοσιογράφους η απερχόμενη διοίκηση του ΟΛΘ έκανε έναν απολογισμό της πορείας της αλλά και των πολύχρονων (από το 2000 και εξής) παλινωδιών στο θέμα της επέκτασης του 6ου προβλήτα μέσω διαγωνισμών , τονίζοντας ότι η περίοδος που μεσολάβησε από τον Μάιο του 2015 μέχρι σήμερα ήταν “πολύ δύσκολη για όσους επωμίσθηκαν την ευθύνη να διεκπεραιώσουν τη διαδικασία (της ιδιωτικοποίησης)”. Όπως είπε, ενώ οι απόψεις στο διοικητικό συμβούλιο δεν ταυτίζονταν πάντα όλα αυτά τα χρόνια, ωστόσο έγινε γόνιμος διάλογος και τελικά ελήφθησαν κοινές αποφάσεις για το business plan, το master plan και το σχέδιο παραχώρησης του 67%. “Από το 2016 και μετά καταλήξαμε πολύ γρήγορα και πολύ πιο ολοκληρωμένα, σε σχέση με τον ΟΛΠ, στα προαπαιτούμενα για να προχωρήσει η διαδικασία” σημείωσε ο κ. Μελλιος και πρόσθεσε: “Θέλουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αποτελέσει κινητήρια δύναμη για να αλλάξει η οικονομική κατάσταση στη Βόρεια Ελλάδα”.
Σύμφωνα, δε, με τον διευθύνοντα σύμβουλο, κ.Μακρή, “τέτοιες επιλογές στην Ελλάδα πρακτικά πρέπει να φτάνουν μέχρι τον πρωθυπουργό για να υλοποιηθούν” και επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι κατά την πρώτη επίσημη επαφή της διοίκησης του ΟΛΘ με το ΤΑΙΠΕΔ τον Οκτώβριο του 2015 , οι υποχρεωτικές επενδύσεις που είχαν προταθεί από πλευράς των συμβούλων του Ταμείου ήταν μόλις 85 εκατ. ευρώ και δεν περιλάμβαναν την επέκταση της 6ης προβλήτας, η οποία είχε κριθεί ως μη αναγκαία. Επίσης, εξέφρασε  την πεποίθηση ότι σε μια δεκαετία από σήμερα η κοινοπραξία των ιδιωτών θα χρειαστεί να επενδύσει στο λιμάνι τουλάχιστον 250 εκατ. ευρώ. Κατά τον ίδιο, σε μια πενταετία ή δεκαετία από σήμερα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να παίζει σημαντικό ρόλο στην περιοχή, αν κερδηθεί το στοίχημα, το οποίο συνδέεται άμεσα με την επέκταση της έκτης προβλήτας: το στοίχημα έγκειται στην προσέλκυση μεγάλων πλοίων, δυναμικότητας 13.000-14.000 TEUs (σ.σ. μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων), τα οποία θα επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη ως απευθείας λιμάνι- κόμβο. Το ίδιο ακριβώς είχε επισημάνει, εξάλλου,  και ο συντονιστής της κοινοπραξίας, Σωτήρης Θεοφάνης, ο οποίος -δίνοντας το στίγμα των προθέσεων των επενδυτών- είχε σημειώσει ότι «αν δεν δημιουργήσεις υποδομές για να σου έρθουν μεγαλύτερα πλοία, δεν έχεις καμία πιθανότητα να παίξεις γεωστρατηγικό ρόλο στις μεταφορές. Αν είσαι εντελώς αποκλεισμένος από τα λεγόμενα mainliners -τις κύριες γραμμές- και εξυπηρετείσαι μόνο από feeders -τροφοδοτικές γραμμές- δεν έχεις καμία ελπίδα να ξεπεράσεις τη στενή σου ενδοχώρα κι αυτό είναι μια πραγματικότητα, που δεν μπορεί κανείς να την αρνηθεί σήμερα».

LEAVE A REPLY