Χωρίς νυχτερινή βάρδια τελωνιακών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Χωρίς νυχτερινή βάρδια τελωνιακών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

815
SHARE

“Φωτιά” στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και γενικότερα στην οικονομική δραστηριότητα της Βόρειας Ελλάδας ανάβει η απόφαση της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΤΥΕ) να τροποποιήσει το ωράριο λειτουργίας των τελωνειακών υπηρεσιών στην πύλη 16 του ΟΛΘ, η οποία ανήκει στην αρμοδιότητα του Α’ τελωνείου, καταργώντας την τρίτη-νυχτερινή βάρδια από τις 16 Σεπτεμβρίου και εξής.

Με επιστολή του προς τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης τονίζει ότι τα αποτελέσματα της απόφασης αυτής θα είναι καταστρεπτικά για το ίδιο το λιμάνι και για όλο τον επιχειρηματικό κλάδο και ότι “αποδομείται πλήρως ο ρόλος του λιμένος Θεσσαλονίκης, δίνοντας ισχύ στο λιμάνι του Πειραιά”.

“Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε το βαθμό δικαίου των αιτημάτων της Τελωνειακής Υπηρεσίας, που είναι γεγονός ότι βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή εργασίας αλλά και με όλους τους κινδύνους ευθυνών που απορρέουν λόγω της φύσης της Υπηρεσίας. Όμως, δεν είναι δυνατόν σε κάθε διαφορά που υπάρχει μεταξύ ενός κλάδου (ιδιωτικού ή δημόσιου φορέα) και ενός Υπουργείου, να βρισκόμαστε πάντα εις το μέσον, ως Θεσσαλονίκη και ως Βόρεια Ελλάδα, και να επωμιζόμαστε οικονομικά και ως δυσφήμιση σε διεθνές επίπεδο το βάρος των οποιωνδήποτε αποχών”, τονίζεται μεταξύ άλλων στη σχετική επιστολή και σημειώνεται πως αν τελικά ισχύει η απόφαση της Ο.Τ.Υ.Ε., “θα είναι καταστροφική και για την οικονομία της Ελλάδος και φυσικά για όλους τους επαγγελματίες του Βορειοελλαδικού χώρου και τις Ελληνικές εξαγωγές”.

Από την πλευρά της, η Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος κάνει λόγο για “ακατάλληλες και αντίξοες συνθήκες εργασίας, οι οποίες εντείνονται κατά τη διάρκεια της νύχτας” και “για πρακτική εκ μέρους του ΟΛΘ, που δεν συμβαδίζει με τις ενωσιακές απαιτήσεις κατά την έξοδο των εμπορευμάτων από τη χώρα μέσω του Λιμένος Θεσσαλονίκης”.

LEAVE A REPLY