Saturday , 24 September 2022

S.O.S. από τους ξενοδόχους της ηπειρωτικής Ελλάδας – Ζητούν Ειδικά μέτρα στήριξης και προβολής

Ειδικά μέτρα στήριξης και προβολής ζητούν οι ξενοδόχοι της ηπειρωτικής Ελλάδας, λόγω της δεινής οικονομικής θέσης στην οποία όπως τονίζουν έχουν περιέλθει οι επιχειρήσεις τους εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης και του lockdown του περασμένου χειμώνα.

Η ΠΟΞ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων) συγκάλεσε σύσκεψη για το θέμα αυτό στα Ιωάννινα με τη συμμετοχή των προέδρων των Ενώσεων που δραστηριοποιούνται στις περιοχές αυτές, όπως και της υφυπουργού Τουρισμού Σοφίας Ζαχαράκη, του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Αμυρά και του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη, του Προέδρου της Βουλής Κωνσταντίνου Τασούλα, βουλευτών του νομού, του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρου Καχριμάνη, δήμαρχων, εκπροσώπων τουριστικών φορέων και του υπευθύνου της AQ Strategy Γιάννης Τσάκαλου.   

Η κα.Ζαχαράκη ανακοίνωσε κίνητρα για να σταματήσει το brain drain από την ελληνική περιφέρεια, επισημαίνοντας πως “το Ταμείο Ανάκαμψης θα έχει ειδικά προγράμματα για τον ορεινό τουρισμό, αλλά και δάνεια, τα οποία θα αφορούν και το χώρο του τουρισμού και την καινοτομία στον τουρισμό, αλλά και τη βιωσιμότητα των μονάδων. Άρα προγράμματα που συνδέονται με την αναβάθμιση των υπαρχουσών, αλλά και νέες επιχειρηματικές δράσεις θα είναι επιλέξιμες”. Πρόσθεσε, επίσης, ότι θα διοργανωθούν επιμορφωτικά σεμινάρια για τον ορεινό όγκο σε συνεργασία με τις Ενώσεις ξενοδόχων και ότι 20.000 άνεργοι και εποχικά εργαζόμενοι θα επιμορφωθούν με επιδοτούμενα προγράμματα μέσω του Ταμείου.

“Μαζί με το υπουργείο Τουρισμού ενώνουμε δυνάμεις για να καταγράψουμε και να χρηματοδοτήσουμε δραστηριότητες οικοτουριστικές οι οποίες και θα φέρουνε τουρίστες, ξένους και Έλληνες, στα βουνά μας στους ορεινούς προορισμούς σε εποχές που συνήθως είναι άδεια, αλλά και ταυτόχρονα θα δώσουν μια δυναμική στις τοπικές κοινωνίες”, σημείωσε από την πλευρά του ο κ. Αμυράς.  

“Προφανώς έχουμε περάσει από τη θεωρία στην πράξη. Η καμπάνια του ελληνικού τουρισμού συνολικού προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων ευρώ βρίσκεται ήδη στον αέρα, παίζει σε δεκάδες μέσα του εξωτερικού, ακόμα και σε αεροπορικές εταιρείες και σε tour operators και αυτή η καμπάνια, έχει αναπόσπαστο κομμάτι της τις ορεινές περιοχές της χώρας”, υπογράμμισε ο κ. Φραγκάκης.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΠΟΞ, πάντως, “οι μεταλλάξεις της Covid_19 φέρνουν και μεταλλάξεις στην αγορά. Διακρίνουμε ότι παντού έχουμε χαμηλές πληρότητες. Δεν έχει σημασία πια το αν αναφερόμαστε στο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» ή στην ηπειρωτική Ελλάδα, παντού, οι πληρότητες δεν  ξεπερνούν το 35 – 40%. Ατομική ευθύνη είναι το κυρίαρχο ζητούμενο για να «πρασινίσει» η χώρα και τις τελευταίες ώρες το βλέπουμε επιτέλους να γίνεται”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.