Friday , 29 March 2024

Εκλογές 2023 και social media- Επηρεάζουν τους Έλληνες ψηφοφόρους;

Προεκλογικές ομιλίες σε συνδυασμό με τα social media «επιστρατεύτηκαν» στις εκλογές της 21ης Μαΐου 2023. Όπως επισημαίνει στο thesseconomy.gr ο ιδρυτής της Ierax Analytix Χάρης Λαλάτσης «σε αυτές τις εκλογές οι πολιτικοί είναι πιο εξοικειωμένοι με τα social media. Αλλά και από την άλλη πλευρά και οι πολίτες είναι πλέον πιο εξοικειωμένοι με αυτά».

Ο ρόλος των social
Τα social media παίζουν ρόλο στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης, καθώς στις μικρότερες ηλικίες τα ποσοστά όσων ενημερώνονται με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ υψηλότερα από εκείνα που βλέπουν τηλεόραση.
«Όσον αφορά το κομμάτι του επηρεασμού που προσφέρουν τα social media», διευκρινίζει ο κ. Λαλάτσης «είναι ότι δίνουν απίστευτη αναγνωρισιμότητα για πολύ χαμηλό κόστος και δημιουργούν μια αμφίδρομη επικοινωνία ανάμεσα στον πολιτικό και στον πολίτη. Δηλαδή σε κάποια επικοινωνία εγώ θα νιώσω ως ψηφοφόρος ότι έχω εκφραστεί».

Το «like» δεν σημαίνει ψήφο
«Εγώ αυτό που λέω πάντα είναι ότι το ‘like’ δεν είναι ψήφος» λέει ο ιδρυτής της Ierax Analytix Χάρης Λαλάτσης. Και εξηγεί «γιατί μπορεί εγώ ως πολιτικός να εμφανίζομαι πάρα πολύ συχνά στα social media. Αλλά το θέμα είναι εάν αυτοί που θα πάνε να ψηφίσουν, πρώτον είναι στα social media κι αν επηρεάζονται πραγματικά από αυτά. Δηλαδή η νέα γενιά, οι άνθρωποι κάτω των 30 χρόνων δεν πηγαίνουν να ψηφίσουν όσο οι πολίτες άνω των 50 χρόνων. Άρα πολλές φορές ίσως αξίζει πολύ περισσότερο το κλασσικό να πάω μια επίσκεψη στη λαϊκή αγορά ή σε ένα ΚΑΠΗ και να σφίξω χέρια από το να κάνω ένα post στα social media και να πάρω 400 ‘likeς’. Γιατί μπορεί να πάρω ‘likeς’ αλλά αυτά δεν σημαίνουν ψήφο. Γιατί πολύ πιθανόν αυτό το νεανικό κοινό να μην πάει να ψηφίσει την Κυριακή».

Ο ρόλος σε όλη τη διάρκεια της πολιτικής θητείας
«Νομίζω ότι είναι καλό που δημιουργείται αυτό το κανάλι επικοινωνίας», υπογραμμίζει ο κ. Λαλάτσης. Και συμπληρώνει «το σημαντικό όμως είναι οι πολιτικοί να μην ξεχνάνε να χρησιμοποιούν αυτό το κανάλι κι όταν δεν έχουμε προεκλογική περίοδος. Δηλαδή χρησιμοποιούν τα social media μόνο λίγο πριν τις εκλογές. Να τα χρησιμοποιούν καθ’ όλη την πολιτική θητεία τους γιατί εν μέρει είναι υπόλογοι στον πολίτη. Άρα, πρέπει να νιώθει κι ο πολίτης ότι μπορεί να συμμετέχει με τον πολιτικό ακόμη κι αν οι εκλογές είναι μετά από δύο ή τρία χρόνια».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *