Τα πάνω – κάτω έρχονται στη Θεσσαλονίκη, με τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη που σχεδίασε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης και παρουσίασε σήμερα στο δημαρχείο παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου υποδομών και Μεταφορών, ενόψει της δρομολόγησης του Μετρό στις 30 Νοεμβρίου.
Αλλάζουν δρομολόγια 11 λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ που διέρχονται από τον δήμο Θεσσαλονίκης και οι αλλαγές θα ισχύσουν από την 1η Δεκεμβρίου, την επομένη της έναρξης λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό. Επίσης, δημιουργείται μια επιπλέον λεωφορειακή γραμμή, από το Αεροδρόμιο Μακεδονία ως το Σταθμό Μετεπιβίβασης Νέας Ελβετίας. Μετακινούνται λεωφορειακές γραμμές από το περίφημο «πέταλο» της Αριστοτέλους -ένα αίτημα του δημάρχου Θεσσαλονίκης Στέλιου Αγγελούδη που υιοθετείται για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατηγού κοινού, αλλά και την απρόσκοπτη μετεπιβίβαση και τη συνεργασία των μέσων μαζικής μεταφοράς και θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών.
Οι βασικές αλλαγές
Οι βασικές αλλαγές, τις οποίες παρουσίασε ο διευθυντής συγκοινωνιακού έργου του ΟΣΕΘ, Σαμ Σαλέμ, είναι οι εξής:
· Δημιουργείται μια νέα γραμμή Νέα Ελβετία – Αεροδρόμιο- Νέα Ελβετία για τη σύνδεση του αερολιμένα της πόλης με τον σταθμό μετεπιβίβασης της Ν. Ελβετίας, διερχόμενη από πολλαπλές περιοχές των δήμων Θέρμης και Πυλαίας-Χορτιάτη.
· Στον σταθμό μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία, προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων προκειμένου να σταματάνε τα λεωφορεία των γραμμών Νο 4 «Καλαμαριά-Χαριλάου», Νο 66 «Χαριλάου-Θέρμη που δεν τροποποιούνται.
· Απομακρύνονται δύο Λεωφορειακές Γραμμές από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό: No 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» και Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.»
· Απομακρύνονται αρχικά δύο Λεωφορειακές Γραμμές από Τ.Σ. Αριστοτέλους (Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους», Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους)
· Απομακρύνονται επιπλέον δυο Λεωφορειακές Γραμμές από το κέντρο της Θεσσαλονίκης (Νο 20 «Μενεμένη-Ερμού», Νο 58 «Πανόραμα-Βενιζέλου»)
· Θεσπίζεται ξεκάθαρη τροφοδοτική λειτουργία των αστικών/περιαστικών/υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών (Λεωφορειακές γραμμές που διέρχονται από σταθμούς μετεπιβίβασης Ν.Σ.Σ., σταθμό ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΤΣ Σταυρούπολης, Νέας Ελβετίας, Α.Σ.ΙΚΕΑ) προς το ΜΕΤΡΟ
Επίσης, τροποποιούνται ως εξής 11 γραμμές:
- Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» – προβλέπεται διέλευση της γραμμής από τον άξονα της οδού Τσιμισκή αντί του άξονα της οδού Εγνατία
- Νο 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» – δημιουργείται σύνδεση της γραμμής από το Τ.Σ. Πυλαίας μέχρι το σταθμό Σιντριβάνι του ΜΕΤΡΟ και κατάργηση του τμήματος από το κέντρο της πόλης (Σιντριβάνι) μέχρι τον Ν.Σ.Σ.
- Νο 11Τ «Πυλαία-Χαριλάου» – δομείται επέκταση της διαδρομής της γραμμής μέχρι τον σταθμό της Νέας Ελβετίας (σύνδεση τερματικών σταθμών Πυλαίας, Χαριλάου και Ν. Ελβετίας)
- Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.» – συνδέεται η γραμμή με στάσεις μετρό «Πανεπιστήμιο», «Συντριβάνι», «Αγίας Σοφίας», με παράλληλη κατάργηση του τμήματος της γραμμής μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό
- Νο 20 «Μενεμένη-Αριστοτέλους» – απομακρύνεται από τον κεντρικό χώρο του Τ.Σ. Αριστοτέλους και προβλέπεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου
- Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους» απομακρύνεται από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους και εφαρμόζεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου
- Νο 30 «Τριανδρία-Αποθήκη» (μια καίρια εγκάρσια γραμμή από βορρά προς νότο) – επεκτείνεται η διαδρομή της μέχρι την Καλαμαριά στο ύψος της οδού Χηλής (Κερασούντος), με επιστροφή μέσω οδών Τάκη Οικονομίδη-Πλούτωνος
- Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (μια σπουδαία γραμμή εξυπηρέτησης της ΝΑ ζώνης) -δημιουργείται καίρια σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας, για κάθε δυνατότητα μετεπιβιβάσεων
- Νο 45 «ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» – προχωρά η απευθείας σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας και, άρα, με το μετρό
- Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι τον Ν.Σ.Σ. με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους στο κέντρο της πόλης
- Νο 58 «ΤΣ Χορτιάτη – Πανόραμα-Βενιζέλου» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι το σταθμό της Ν. Ελβετίας, με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης (οδός Βενιζέλου). Εξετάζεται ως εναλλακτική διαδρομή η διέλευση της γραμμής από την οδό Βούλγαρη και από τις στάσεις ΜΕΤΡΟ «25ης Μαρτίου» και «Βούλγαρη».
Σταϊκούρας: Το σχέδιο δεν είναι θέσφατο – Θα επαναξιολογηθεί στο εξάμηνο
Το σχέδιο δεν είναι θέσφατο και σίγουρα θα χρειαστεί προσθήκες και τροποποιήσεις, επισήμανε στον χαιρετισμό του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, λέγοντας πως θα επαναξιολογηθεί εντός εξαμήνου από την εφαρμογή του, από την οποία θα προκύψει η λειτουργικότητά του. Σημείωσε πως ο νέος χάρτης είναι αποτέλεσμα συστηματικής προσπάθειας που έχει καταβληθεί από πολλούς, από την κοινωνία των πολιτών και από φορείς που εποπτεύει το υπουργείο και πρόσθεσε πως η τιμολογιακή πολιτική κομίστρου θα ανακοινωθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες. Επίσης επανέλαβε ότι η επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του ’25 και σε λιγότερο από τρία χρόνια θα είναι έτοιμο και το Flyover.
Ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, σημείωσε ότι σχεδιάζονται και αλλαγές σε στους δύο τερματικούς σταθμούς του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και της Νέας Ελβετίας, ώστε να είναι πιο λειτουργικοί. Ο κ. Οικονόμου ήταν κατηγορηματικός ως προς την ασφαλή λειτουργία του μετρό και σχολιάζοντας τα σχετικά ερωτήματα είπε χαρακτηριστικά «πυροβολούμε τα πόδια μας».
Η γενική γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα, είπε πως οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης αναδιαρθρώνονται χωρίς κενές εξαγγελίες, με στενή παρακολούθηση και στοχευμένες παρεμβάσεις με μόνο γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης υπογράμμισε πως η επέκταση του τερματικού σταθμού στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό εμποδίζεται από την ύπαρξη του σχολείου εκεί. Πρόσθεσε ότι το οικόπεδο μπορεί να αποδεσμευτεί, καθώς στα 300 μέτρα υπάρχει άλλος χώρος για σχολείο και ζήτησε χρηματοδότηση για την ανέγερση νέου σχολικού κτηρίου.
«Επιτέλους αυτή η πόλη βγαίνει από τον συγκοινωνιακό αναλφαβητισμό» τόνισε ο ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας.
Στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη
«Ο Οργανισμός οφείλει να συντηρεί τον στόλο λεωφορείων που χρειάζεται συντήρηση, μέχρι να ανανεωθεί με νέα οχήματα», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκουρας από το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη. O υπουργός επισκέφτηκε το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, όπου επιθεώρησε τα 18 λεωφορεία τα οποία θα αρχίσουν να δρομολογούνται άμεσα, αντικαθιστώντας ισάριθμα παλαιότερα. «Επιδιώκουμε και επιτυγχάνουμε σημαντική ανανέωση στον στόλο των οχημάτων. Αυτό σημαίνει ότι ένα καινούριο όχημα έχει λιγότερες ανάγκες να συντηρηθεί. Αλλά μέχρι να ανανεωθεί το σύνολο του στόλου -έχουμε δώσει χρονοδιάγραμμα- οφείλει ο οργανισμός να συντηρεί τον υπόλοιπο στόλο που είναι στην κυκλοφορία και ο οποίος απαιτεί συντήρηση», πρόσθεσε ο υπουργός.