Friday , 19 April 2024

Λαμπερή και εορταστική, αλλά σε… τέλμα η αγορά της Θεσσαλονίκης

Σε παρατεταμένη περίοδο προσφορών-εκπτώσεων βρίσκεται η αγορά της Θεσσαλονικης (και όχι μόνο), λόγω της αγοραστικής παγωμάρας που επικρατεί, παρά τον ελκυστικό εορταστικό στολισμό που έχει γίνει από πλευράς τόσο του Δήμου Θεσσαλονίκης, όσο και των ίδιων των καταστηματαρχών.

Σε συνέχεια των προσφορών-εκπτώσεων της ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου αλλά και των πρόσφατων Black Friday και Cyber Monday, που ως γνωστόν στη χώρα μας κράτησαν όχι μία ημέρα αλλά τουλάχιστον δέκα, και ενόψει της επίσημης εκπτωτικής περιοδου του Φεβρουαρίου, η αγοραστική άπνοια που επικρατεί στην αγορά – λόγω του κύματος ακρίβειας στα τιμολόγια ενέργειας και σε μια σειρά από καταναλωτικά αγαθά που επέφερε η αναταραχή στις διεθνείς μεταφορές εξαιτίας της παδνημίας αλλά και λόγω αυτής καθεαυτής της πανδημίας – έχει οδηγήσει τους καταστηματάρχες σε συνέχιση της προσφοράς καλύτερων τιμών και εκπτώσεων.

Την ίδια ώρα μια σειρά από καταστήματα, ελληνικά αλλά και πολυεθνικών αλυσίδων, προσφέρουν εκπτώσεις μέσω των e-shops τους, με χαρακτηριστικό παράδειγμα γνωστή ελληνική αλυσίδα καταστημάτων καλλυντικών που προσφέρει διαδικτυακά εκπτώσεις από 20% έως και 40%, ενώ και μεμονωμένες εταιρείες καλλυντικών “τρέχουν” προσφορές μέχρι και 50% στις διοαδικτυακές τους πωλήσεις και κάποιες εξ αυτών αναμένεται να παρέχουν ανάλογες εκπτώσεις και στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ενώ στο παρελθόν τέτοιες προσφορές ξεκινούσαν κατά κανόνα μετά τις γιορτές, χτίζοντας “γέφυρες” με την επίσημη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του Φεβρουαρίου.

“Δεν τρελάθηκαν φυσικά οι καταστηματάρχες και κάνουν προσφορές. Όταν ξέρεις ότι ο πελάτης δεν έχει να σου δώσει 100 ευρώ, βάζεις πλώρη για τα 70” σχολιάζει σχετικά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης. Η αγορά της πόλης, όπως προσθέτει ο πρόεδρος του ΕΣΘ, επί της ουσίας είναι τελματωμένη εδώ και 2,5 μήνες. “Είναι τόση η ησυχία που γεννά εκ των πραγμάτων ανησυχία”, σημειώνει χαρακτηριστικά.

Στον αντίποδα της ασθενικής αγοραστικής κίνησης, το κέντρο της Θεσσαλονίκης αστραποβολά χάρη στον εκτεταμένο εορτατιστικό φωτεινό διάκοσμο που έχει αναπτύξει ο Δήμος Θεσσαλονίκης στους κύριους οδικούς άξονες του κέντρου και όχι μόνο, προσελκύοντας μικρούς και μεγάλους. Στην πλατεία Αριστοτελους δεσπόζει το Χριστουγεννιάτικο δέντρο, υψους 18 μέτρων από τον Ταξιάρχη Χαλκιδικής που συνοδεύεται απο μικρότερα ελάτα και εντυπωσιακό διάκοσμο ενώ σε όλο τον άξονα της Αριοστέλους έχουν τοποθετηθεί περί τα 500 δεντράκια, τον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας καλύπτει ήδη και φέτος ο δημοφιλής μπλε ουρανός απο φωτάκια, ενώ χιλιάδες χριστουγεννιάτικα led φωτάκια έχουν περιτυλίξει τους κορμούς των δέντρων στην Τσιμισκή, την λεωφόρο Νίκης, την Παύλου Μελά και άλλους κεντρικούς δρόμους της αγοράς.

Λόγω της πανδημίας δεν στήθηκε ούτε φέτος το Χριστουγεννιάτικο Χωριό και η υπαίθρια Χριστουγεννιάτικη Αγορά από τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τον Εμπορικό Σύλλογο της πόλης, η οποία μάλιστα προβλεπόταν να λειτουργήσει φετος όχι στην Αριστοτέλους αλλά στο πάρκο Ξαρχάκου στο παραλιακό μέτωπο. Αντιθέτως, προσαρμοσμένος στις νέες υγειονομικές συνθήκες επιστρέφει φέτος στη ΔΕΘ από το ερχόμενο Σάββατο (11 Δεκεμβρίου), αλλά μόνο στους εξωτερικούς χώρους της, ο “Αστερόκοσμος” που πέρυσι είχε ματαιωθεί λόγω της πανδημίας και χριστουγεννιάτικο πάρκο-χωριό με παγοδρόμιο άρχισε να λειτουργεί από την Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου στον ιστορικό πολυχώρο ψυχαγωγίας του Μύλου.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του εορταστικού ωραρίου λειτουργίας της αγοράς, τα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη θα είναι ανοικτά δύο Κυριακές του Δεκεμβρίου, συγκεκριμένα στις 12 και στις 19 Δεκεμβρίου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *