Friday , 26 April 2024

Οκτώ(!) χρόνια ήταν αρκετά για να επεκταθεί κατά… 1000 μέτρα ο διάδρομος προσαπογειώσεων 10-28 του αεροδρομίου «Μακεδονία»

Χρειάστηκε να περάσουν οκτώ(!) χρόνια μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες επέκτασης  του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Αν και το έργο υπεγράφη στις 31 Οκτωβρίου 2005, δηλαδή πριν από 14(!) χρόνια, με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2011,τα προβλήματα που ακολούθησαν είχαν ως αποτέλεσμα η περαίωση του να μετατεθεί για το… 2019.

«Τον ερχόμενο μήνα, θα έχει ολοκληρωθεί η διαμόρφωση της πίστας ώστε να σταθμεύουν 29 αεροσκάφη, αντί για 22 που είναι σήμερα», δήλωσε ο μηχανικός της Fraport Greece, Γιώργος Καποδίστριας.

Ο διάδρομος 10-28 στην ολοκληρωμένη μορφή του θα έχει μήκος 3,4 χιλιόμετρα (σ.σ κατά 1000 μέτρα μεγαλύτερος), θα μπορεί να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις και θα διαθέτει σύστημα ILS, το οποίο αναμένεται να διευθετήσει το πρόβλημα της προσγείωσης των αεροσκαφών, λόγω ομίχλης.

Νέος τερματικός σταθμός

Την ίδια ώρα, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού.

Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργο Βήλο, έχει ολοκληρωθεί το 60% των εργασιών θεμελίωσης ενώ έχουν ξεκινήσει και οι εργασίες σύνδεσης με το κεντρικό δίκτυο αποχέτευσης.

Ο νέος τερματικός σταθμός, επιφάνειας 34.000 τετραγωνικών μέτρων αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2020 και λίγο αργότερα, εντός του 2021 θα ολοκληρωθεί και η ανακαίνιση του υπάρχοντος τέρμιναλ, η οποία γίνεται παράλληλα σε επτά φάσεις.

Οι δύο σταθμοί θα λειτουργούν ενιαία και θα ενώνονται με δύο πεζογέφυρες. Η συνολική επένδυση της Fraport για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» ανέρχεται σε 100 εκατομμύρια ευρώ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *